Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailisitko miestä/naista, joka on ollut asumiserossa jo vuoden, mutta avioeroa ei ole vielä laitettu vireille?

Vierailija
02.02.2018 |

Miehen kanssa päätettiin erota, mutta ei olla vielä haettu avioeroa, kun ei olla ehditty ja jaksettu vielä miettiä omaisuudenjakoa. Maat ja metsän pitäisi arvioituttaa ja suunnitella lohkomiset metsänhoitoyhdistyksen kanssa.

Olen nyt kirjoitellut kuukauden päivät uuden tuttavuuden kanssa, ja sunnuntaina tavataan ensimmäisen kerran.
Katsotaan nyt ensin miltä hän vaikuttaa, mutta pitäähän se kertoa koko kuvio, jos alettaisiin tapailla.
Haittaisiko sinua tällainen keskeneräinen avioeroasia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ositusta voi nyt edes tehdä kun ette ole eronneetkaan?

Laittakaa nyt ensin se ero vireille. Siinä tosiaan menee puoli vuotta, kyllä siinä ajassa selviää kenelle mikäkin metsäpalsta kuuluu.

Sitten heti ositus ja puhtaalta pöydältä lähdette hakemaan uusia kumppaneita.

Metsänhoitoyhdistys hoitaa paljon asioita, antakaa ensin toimeksianto arvioida metsä ja sitten menette sinne metsään itse rämpimään siltä pohjalta.

Yhdellä puhelinsoitolla olisi lähtenyt asiat rullaamaan ja olisi jo pitkällä asiat.

Jos muutamaa puhelinsoiton vertaa ei viitsi tehdä vaikka olisi missä, niin vetkuttelulta tuntuu.

En lähtisi kelkkaan jos kaikki eroasiat olisi noin alkutekijöissään.

Myös totta psykologinen puoli. Nyt kun ei ole mitään tapahtunut voi luulla, että on *tunteeton*, mutta monet asiat saattavat nousta pintaan kun niitä eroon liittyviä asioita ryhdytään ihan todella hoitamaan.

Sellaisetkin joita ei osaa nyt ajatella. Ja ne sitten taas vaikuttavat siihen uuteen suhteeseen jos sen jo on ehtinyt hankkia.

Vaikka ei vaikuttaisi (tai nyt luulet ettei vaikuttaisi) sinuun niin vaikuttaa siihen uuteen ihmiseen joka siihen keskeneräiseen kuvioon on tullut.

Vierailija
22/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa haluta muuttaa takaisin yhteen. Haluan, että kaikki asiat ovat selvät ensin miten jaetaan. Viime kesänä olin pari kuukautta muualla ja enkä ajatellut tuota metsäasiaa ollenkaan. Siis en tiedä metsänhoidosta yhtikästä mitään enkä edes tiedä missä kaikki tontit sijaitsevat. Kunhan lumet sulavat haluan käydä läpi kaikki metsämaat ja tontit jonku metsänhoitoasiantuntijan kanssa. Kunhan olen kartalla asioista, niin sitten on helpompi tehdä ne päätökset ja hommat menee tasapuolisesti. 

Kyllähän teidän metsämaista ja tonteista löytyy kartat ja kuvat? Niitä voi myös pyytää (ostaa?) kunnalta tai maanmittauslaitokselta, josta saa myös maastokartat. Voit aloittaa asian hoitamisen myös heti jos haluat. Olen myös samaa mieltä että miehelle on turn-off, koska olet edelleen aviossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, ellette sitten ole olleet aviossa hyvin lyhyttä aikaa, kuinka et jo tähän mennessä ylipäätään muka tiedä ne tontit ja maastot?

Kait nyt sentään olet siellä jo muutenkin kävellyt ennen eroa.

Samoin kaikista on selkeät kartat ja pohjapiirrokset, minulla ainakin on selkeästi rajattu ne palstat ja tontit, jotka omistan.

Aika välinpitämätön ja laiska olet jo ollut ennen eroa, ellet ole yhtään kiinnostunut asioista.

En lähtisi tuohon soppaan mukaan.

Vierailija
24/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän ihmettelisin miksi asiaa ei ole hoidettu. Kaikenlainen asioiden venyminen ja niiden makaamaan jättäminen on turhaa ja saattaa vaan vaikeuttaa niiden järjestämistä.

Vierailija
25/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin eropaperit vetämään ettei enää aikaa kuluu jahkailuun enempää. Sitten muut asia ripeästi, virallisen eron ja osituksen jälkeen uusille markkinoille.

Ajattelin sitä, että joku mies tai nainen alkaisikin tapailla tässäkin vaiheessa jos luulee, että sitä metsää ja maata on sille deittikumppanille paljonkin tulossa eron myötä. On siis kiinnostunut omaisuuden vuoksi.

Silloin ei senkaltaista ihmistä tilanteet haittaa, jos on rahankiilto silmissä.

Ei kannata tuttavuuden alkuvaiheessa mainostaa näitä asioita mitä omistaa, koska silloin näkee onko toinen kiinnostunut ihmisestä vai omaisuudesta.

Vierailija
26/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, ellette sitten ole olleet aviossa hyvin lyhyttä aikaa, kuinka et jo tähän mennessä ylipäätään muka tiedä ne tontit ja maastot?

Kait nyt sentään olet siellä jo muutenkin kävellyt ennen eroa.

Samoin kaikista on selkeät kartat ja pohjapiirrokset, minulla ainakin on selkeästi rajattu ne palstat ja tontit, jotka omistan.

Aika välinpitämätön ja laiska olet jo ollut ennen eroa, ellet ole yhtään kiinnostunut asioista.

En lähtisi tuohon soppaan mukaan.

Olen ollut kiinnostunut ihan muista kuin metsäasiosta. Mies on hoitanut kaiken metsänhoitoon liittyvät asiat, kun siitä niin pitää. Metsäpalstoja ja tontteja on monessa eri paikkaa ja en todellakaan ole niissä käynyt muuta kuin kotitalon ympäristössä ja mökillä. 

Eiköhän tämä asia ole kesään mennessä selvitetty. 

Eron jälkeen ajattelin, että en enää ikinä ala uuteen suhteeseen, mutta nyt vaan löytyikin ihan mukavanoloinen mies. No katotaan nyt miten tapaaminen menee. Mutta kerron kuitenkin koko tarinan rehellisesti, jos tunteet kohtaavat. 

Vierailija
27/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaisi keskeneräiset asiat, jos toinen olisi muuten aivan mahtava tyyppi. Vääränlainen tilanne ei tee oikeasta ihmisestä vähemmän oikeaa.

Toisaalta, tuo sinun keskeneräinen asia ehkä kuulostaa siltä, että sinä et olisi oikea ihminen minulle...

Vierailija
28/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osituksen voi tehdä myöhemminkin, vaikka ero olisi jo virallinen. Tosin mielellään ennen kuolemaa. Esim. Juice Leskinen ei tehnyt ositusta ex-vaimonsa kanssa - tosin perinnönjaossa tulikin sitten riitaa.

Vierailija
29/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osituksen voi tehdä myöhemminkin, vaikka ero olisi jo virallinen. Tosin mielellään ennen kuolemaa. Esim. Juice Leskinen ei tehnyt ositusta ex-vaimonsa kanssa - tosin perinnönjaossa tulikin sitten riitaa.

Tätä asiaa olen myös miettinyt. Avioero tulee voimaan, mutta mitä jos ei olla päästy sovintoon jaosta. Tuleeko tästä vaikeuksia, jos toinen vaikka kuolee tässä välissä? Sen takia haluan perehtyä asioihin kunnolla. Kun laitetaan avioero vireille samalla vaaditaan omaisuuden jakamista. Ja muutenkaan en luota mieheeni näissä jakoasioissa ja sen takia haluan perehtyä asioihin asiantuntijoiden kanssa. 

Vierailija
30/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä on vanhempieni ja kahden lapsettoman enoni perintömaat. Sen takia niitä palstoja ja tontteja on useampi enkä edes tarkemmin tiedä missä sijaitsevat. Mieheni on hoitanut nämä metsänhoitoasiat metsänhoitoyhdistyksen kanssa, kuten harvennushakkuut. 

Vierailija
31/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi kenellekkään miksikään tukihenkilöksi tuossa vaiheessa kun ero on aivan tekemättä ja kesken. Koko sota on vasta alkamassa. Pysyisin hyvin kaukana. Mikä kiire on heti uuteen suhteeseen? Pelottaako että joutuu kelailemaan tekemisiään jos on hetken yksin?

Vierailija
32/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi kenellekkään miksikään tukihenkilöksi tuossa vaiheessa kun ero on aivan tekemättä ja kesken. Koko sota on vasta alkamassa. Pysyisin hyvin kaukana. Mikä kiire on heti uuteen suhteeseen? Pelottaako että joutuu kelailemaan tekemisiään jos on hetken yksin?

Olen ollut vuodenpäivät yksin enkä tosiaankaan alun perin edes harkinnut mitään uutta suhdetta. Nyt vuoden jälkeen tuntui kuitenkin siltä, että voisin tapailla uusia tuttavuuksia ja yllätyin kun löytyi heti mukava mies, tosin tavataan vasta sunnuntaina. Tuo avioero on minulle pelkkä talousasia, mutta henkisesti olen eronnut jo vuosi sitten. 

Vierailija
33/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se huono asia, että haluaa pitää puoliaan eikä tee hätiköityjä päätöksiä vaan haluaa, että hommat hoituu tasapuolisesti loppuun asti. 

Vierailija
34/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se huono asia, että haluaa pitää puoliaan eikä tee hätiköityjä päätöksiä vaan haluaa, että hommat hoituu tasapuolisesti loppuun asti. 

Jaossa siis 1000 hehtaarin maat. 

Vierailija
35/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huono puoli. Tosin tuo olisi pitänyt aloittaa aikaa sitten, ja erokin pitäisi olla jo virallinen. Sinuna aloittaisin prosessin heti, erolappu käräjäoikeuteen huomenna ja siitä lainoppineen luokse mars.

Vierailija
36/37 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huono puoli. Tosin tuo olisi pitänyt aloittaa aikaa sitten, ja erokin pitäisi olla jo virallinen. Sinuna aloittaisin prosessin heti, erolappu käräjäoikeuteen huomenna ja siitä lainoppineen luokse mars.

Korjaus. Eihän huomenna ole virastot auki, kait? Eli maanantaina laitat rattaat pyörimään.

Vierailija
37/37 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapailisi. Teidän tapauksessa on vielä niin sekaisin kaikki asiat, että uudesta suhteesta tulisi vain ja ainoastaan hoitosuhde. Eli sen lisäksi, että uuden ihmisen pitäisi hoitaa ja kuunnella niin sinun itkusi, niin hänen pitäisi olla myös neuvonantajasi, tsempparisi, käskyttäjäsi ja valvojasi. Sinä vaan latelisit tekosyitä ja vääntäisi itkua kuin pikkulapsi ettei tarvitsisi tehdä mitään.

Ei, uudessa suhteessa pitää molempien olla vapaita ja napanuorat katkottuina tai hommasta ei tule yhtään mitään.