Miksi helsinkiläiset ovat niin laiskoja ja avuttomia?
Sähkökatko, lakko, ihan mitä vaan... niin helsinkiläiset ulisevat ja kitisevät sekasorrosta, kaaoksesta, epäoikeudenmukaisuudesta ja kuinka kaikki on niin vaikeaa. Eivät osaa pukeutua sään mukaan, eivät osaa tehdä oikein mitään itse kun ruoan saa tilattua valmiina, vaatteet voi viedä pesulaan, kämpässä on keskuslämmitys, pyöriä varten on korjaamot ja näin poispäin. Kriisitilanteissa tai edes lumipyryssä ja lakon sattuessa näistä ei ole mihinkään. 4-6 kilometrin kävelymatkakin on liikaa.
Voisiko Helsingin sahata irti Suomesta ja pistää sen ajelehtimaan Itämerelle? Se taitaisi olla palvelus kaikille.
Kommentit (155)
Tämä voittaa kyllä kaikki muut Helsinki-vihaketjut mennen tullen :D. Ei pitäisi provosoitua yhden hullun kirjoituksille, mutta sanon silti, että täällä Helsingissä ei kyllä ulista sähkökatkoista, koska niitä ei ole. En edes muista milloin viimeksi ja olen 50v. enemmän sitä sähkökatkoulinaa saa lukea maaseudulta.
Maalla ajetaan autolla joka paikkaan, jopa postilaatikolle. Helsingissä kävellään, oli lakko tai ei, järkevät matkat. Maalaiset sukulaiset on aina ihan väsyneitä kaupunkikierroksen jälkeen kun "joutuu kävelemään niin paljon!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te maalaiset osaatte olla katkeria 😞
Ei olla katkeria mutta huvittaa. Siinä kun te hesalaiset valitatte, että ei pääse töihin, niin mitä tekee Tampereen seudulla asuvat? Järjestävät kimppakyytejä facebook-ryhmissä tai vaan kävelevät. Tai järjestävät asiat muuten.
🙄 Meillä ainakin kaupunginosa-ryhmässä facessa on paljonkin kimppakyytejä sovittu. Voisiko olla, että sun fiidiin näistä kimppakyydeistä ei tule ilmoitusta kun et kuulu kyseisiin ryhmiin?
Miksi kuuluisin hesalaisten ryhmiin? Ei mitään tarvetta? Kunhan totesin, että hesalaiset valittaa joka paikassa kun eivät pääse töihin. Muualla Suomessa ei tunnu olevan vastaavaa tarvetta. Ainakaan uutisoinnin mukaan. Olisi ihan mukavaa, jos näistäkin sitten kerrottaisiin uutisissa, niin muun Suomen ei tarvitsisi teille nauraa.
Et edes kuulu ryhmiin, mutta silti tiedät, että niissä valitetaan :D? En tiedä mistäpäin sinä olet, mutta minä ainakin nauran sinun typeryydellesi. t. tamperelainen
Vierailija kirjoitti:
Maalla ajetaan autolla joka paikkaan, jopa postilaatikolle. Helsingissä kävellään, oli lakko tai ei, järkevät matkat. Maalaiset sukulaiset on aina ihan väsyneitä kaupunkikierroksen jälkeen kun "joutuu kävelemään niin paljon!"
Muistan, kun joskus nuorempana mulle tuli ns. maalla asuva kaveri viikoksi kylään (ei Helsinkiin, mutta yhteen suurimmista Suomen kaupungeista). Oltiin tunnettu vuosia, tämä henkilö tiesi ettei mulla ole autoa eikä edes ajokorttia, mutta tästä huolimatta se oli suorastaan järkyttynyt, kun sille selvisi että mun vieraana joutuu joko kävelemään tai maksamaan bussista. Oli pitänyt itsestäänselvyytenä sen, että värvään jonkun kaverini kuskiksi siksi aikaa, kun Hänen Korkeutensa on kylässä :D Vieläkään en käsitä mitä sen päässä liikkui. Ei ollut edes kysynyt josko tuollaista vaihtoehtoa olisi, oli vain OLETTANUT että näin ilman muuta tapahtuu. LOL!
Tosin nyt, kun luen noita itkupotkuraivareita siitä miten liikunnanohjaaja ei jaksa yhtenä päivänä kävellä 4km/suunta, niin ymmärrän vähän paremmin. Tämä tyyppi sentään oli reilusti ylipainoinen pullamössö, jolle ei varmaan ollut ikinä tullut mieleenkään, että joku jossain voi oikeasti kävellä 4 km.
Vierailija kirjoitti:
Miksit pöndet ovat tyhmiä yleistäjiä?
Pönde? Luulin että se on oikeasti bönde, mutta mitäpä tällainen juntti tietäisi.
Helsinkiläiset on ihan pöllöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat kaupunkipellejä eivätkä ymmärrä, että kehä kolmosen ulkopuolella on oikeaa elämää.
Jossa ajetaan autolla ihan joka paikkaan. Landella kukaan ei kävele mihinkään. Täällä taasen kävellään ja käytetään joukkoliikennettä. Tosin en kyllä tajua tuota tyyppiä joka ei neljää kilsaa jaksa kävellä.
Miksiköhän sitä joukkoliikennettä ei maaseudulla käytetä yhtä paljon kun Helsingin keskustassa? Siinäpä sinulle miettimistä, ai niin, ettehän te tiedä, että muualla joukkoliikenne ei ole ihan yhtä vilkasta kuin teillä.
Tämän takia me emme ole paniikissa heti kun joudumme kävelemään 4 kilometriä. Toinen asia on se, että joka vuosi saa lukea lehdistä kuinka talvi "yllätti" autoilijat etelässä, voi pyhä sylvi......
En haluaisi ikinä olla noin riippuvainen!
Teillä ei ole siellä julkista liikennettä koska se ei oleakin tunkista ja siellä kannattava bisnes. Voi pyhä sylvi, älä nyt ota lööppejä niin tosissasi, lehdet haluaa kuulostaa raflaavilta koska se myy. Oletko koskaan ajanut kehä1:stä ruuhka-aikaan? Tai turunväylää? Onhan se nyt päivänselvää, että kun on enemmän liikennettä niin on enemmän onnettomuuksia. Ja voi olla, että jos lumi sataa yhtäkkiä, kaikki eivät pääse heti renkaidenvaihtoon. Äläkä lässytä siitä, että "ettekö osaa edes renkaita vaihtaa, maalla me vaihdetaan ite!"-paskaa. Jos sulla auto on jossain hämeentien varressa katuparkissa, niin alappas siinä sitten kaivelemaan tunkkia peräkompsasta. Vai haetko renkaat säilytyksestä ja ajatko Vantaalle Prisman parkkipaikalle vaihtamaan? Sama tilanne olisi pohjoisessakin. Pahempi vielä, sillä maakunnissa ollaan totuttu ajamaan joustamattomasti eikä tilaa todellakaan anneta muille. Olen itse pohjoisesta ja olin yllättynyt, kuinka joustavasti ihmiset pks:ällä ajaa. Ja osaan kyllä vaihtaa renkaat. Asiat vaan pitää tehdä erilailla kun ei ole ulkovajaa ja autotallia eikä omaa pihaa. Ethän sinä sellaista ymmärrä kun sulla ei ole kokemusta.
Miksi ihmeessä sinä alat jostakin tunkista puhumaan kun sanoin, että talvi yllätti Helsingissä? Olenko sanallakaan kyseenalaistanut taitojanne vaihtaa renkaita? Tämä talven yllättäminen ei välttämättä liity autoiluun, yllättää se myös jalankulkijat joka vuosi!
Ymmärryksessännekin taitaa olla pahoja puutteita!
En minä lähtisi mitään ihmisryhmää laiskoiksi yleistämään, mutta tietysti se ihmetyttää kaikkia muita, että miten ihmeessä siitä pienestä lumimäärästä voi aina tulla hirveä ongelma ja paniikki!
Toki kadut ovat kapeampia ja täynnä parkissa olevia autoja, mutta siltikin tuntuu, että kukaan ei voi liikkua edes kävelemällä jos on tullut yöllä lunta.
Helsinki on niin naisvaltaista aluetta, että tietenkin siellä valitetaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä lähtisi mitään ihmisryhmää laiskoiksi yleistämään, mutta tietysti se ihmetyttää kaikkia muita, että miten ihmeessä siitä pienestä lumimäärästä voi aina tulla hirveä ongelma ja paniikki!
Toki kadut ovat kapeampia ja täynnä parkissa olevia autoja, mutta siltikin tuntuu, että kukaan ei voi liikkua edes kävelemällä jos on tullut yöllä lunta.
Tämä minuakin ihmetyttää ja myöskin se edellisen kommentoijan tavoin, että miten talvi voi joka vuosi YLLÄTTÄÄ Helsinkiläiset. Voin kertoa teille, että taas vuoden pasta tulee talvi ja lunta, ei pitäisi sitten tulla yllätyksenä.
Koska toimittajista on hauskinta haastatella noloja tyyppejä, joita voi pistää kaksinolla rivien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin ihmetyttää ja myöskin se edellisen kommentoijan tavoin, että miten talvi voi joka vuosi YLLÄTTÄÄ Helsinkiläiset. Voin kertoa teille, että taas vuoden pasta tulee talvi ja lunta, ei pitäisi sitten tulla yllätyksenä.
Siis vuoden päästä.
Lehtien toimittajathan nuo typerät "lumi-inferno"-lööpit tekevät - ei helsinkiläiset ihmiset. Mua vituttaa ihan yli kaiken kun juupajokelaiset mollaa etelä-suomalaisia ruuhkista lumimyräkän jälkeen. Eilinen lumisade ei ollut ihan normisettiä kuitenkaan. Että tervetuloa tänne vaan ajamaan, kun suurinta osaa landeja pelottaa jo kesällä normi kelissä ajaminen Helsingin keskustassa. *huooooh*
Miksi maalaiset, ovat niin tyhmiä. Haukkuvat Helsinkiä minkä kerkeävät ja silti heitä muuttaa tänne juna lasteja päivittäin. Eivätkö he ymmärrä, että heitä ei tänne kaivata! Kukaan ei jaksa stadissa dallaillessa kuunnella mitään ''miee, siee tai minnuuu, sinnuuu'' hyi olkoon! Pitäisi rakentaa, joku muuri.
Olkaa ystävällisiä toisille siellä metsässä niin ei tarvii tänne tulla! Kiitos <3
Tuota tuota... Ei millään pahalla.. Mutta taitaa maantieto olla kadoksissa. Se että ei asu hesassa, ei tarkoita että on maalta.. Ellei hesalaisten mielestä sitten esm Vantaa, Turku, Tampere tai Oulu ole 'maaseutua'. Suosittelisin hakeen jostain maantiedon kirjoja ja ehkä ala asteen oppikirjoja. Sivistäisit itseäsi vähän. Ei tarvisi tuollaisia aivopieruja päästellä ja itseään nolata. :)
No ihan siksi, että junantuomat ruuhkauttaa meidän liikenteen, kun ne ei osaa ajaa täällä.
Maalta kirjoitti:
Tuota tuota... Ei millään pahalla.. Mutta taitaa maantieto olla kadoksissa. Se että ei asu hesassa, ei tarkoita että on maalta.. Ellei hesalaisten mielestä sitten esm Vantaa, Turku, Tampere tai Oulu ole 'maaseutua'. Suosittelisin hakeen jostain maantiedon kirjoja ja ehkä ala asteen oppikirjoja. Sivistäisit itseäsi vähän. Ei tarvisi tuollaisia aivopieruja päästellä ja itseään nolata. :)
Helsinkiläisten mielestä Turku, Tampere ja Oulu on maaseutu ja Vantaa osa Helsinkiä.
T. Paljasjalkainen
Vierailija kirjoitti:
Sähkökatko, lakko, ihan mitä vaan... niin helsinkiläiset ulisevat ja kitisevät sekasorrosta, kaaoksesta, epäoikeudenmukaisuudesta ja kuinka kaikki on niin vaikeaa. Eivät osaa pukeutua sään mukaan, eivät osaa tehdä oikein mitään itse kun ruoan saa tilattua valmiina, vaatteet voi viedä pesulaan, kämpässä on keskuslämmitys, pyöriä varten on korjaamot ja näin poispäin. Kriisitilanteissa tai edes lumipyryssä ja lakon sattuessa näistä ei ole mihinkään. 4-6 kilometrin kävelymatkakin on liikaa.
Voisiko Helsingin sahata irti Suomesta ja pistää sen ajelehtimaan Itämerelle? Se taitaisi olla palvelus kaikille.
Kukas ne teidän tukirahat sitten maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat kaupunkipellejä eivätkä ymmärrä, että kehä kolmosen ulkopuolella on oikeaa elämää.
Ai elämää kehä kolmosen ulkopuolella? En ole koskaan käyny, mutta en usko :D.
Onneksi asun Espoossa niin ei haukuta laiskaksi ja avuttomaksi.
Mitä se sinua korpeaa? Itse valitat helsinkiläisten valittamisesta. Pata kattilaa soimaa. Kyllä noita kyytejä järjesteltiin helsinkiläisissä Facebook-ryhmissäkin tai käveltiin jne.