Onko sisarustesi lapset sinulle läheisiä?
Kun vastaat, ole ystävällinen ja kerro, onko sinulla itselläsi lapsia.
Kommentit (21)
Eivät oikeastaan. Tapaan heitä pari kertaa vuodessa. Kotini ei ole lapsiystävällinen, joten he eivät käy luonani. Mieheni ei pidä pikku lapsista, joten sekin yksi syy miksi eivät meillä käy.
Meillä ei ole lapsia eikä ole tulossakaan.
On vaikka nykyään nähdään kerran, pari vuodessa. Kaikki ovat jo aikuisia. Yksi asuikin meillä muutaman kuukauden kun oli täällä työharjoittelussa. Ja mulla on myös omia lapsia.
Ovat. Samoin heidän lapsensa. Ja kyllä, mulla on myös omia lapsia.
Eivät ole, vaikka asutaan ihan lähekkäin. Eli viitisen kilometriä pääkaupunkiseudulla.
Itselläni on neljä ja siskolla kolme. Veljellä on yksi lapsi, jota en edes näe kuin kerran vuodessa, asuvat ulkomailla.
Omat vievät jotenkin rakkausenergian. En jaksa välittää siskon lapsista. Pakolliset joululahjat ja kuulumiset vaihdetaan.
Sääli! Mutta en vain ole muuhun pystynyt. Sisko kaipaisi tukea, koska on eronnut.
Ovat todella läheisiä. On myös omia lapsia
Ovat läheisiä ja tärkeitä. Oma lapseni on serkussarjan toiseksi nuorin, pari on jo täysi-ikäisiä. Ennen omaa lasta hoidin veljieni lapsia paljonkin, jopa viikkoja lomallani. Oman lapsenkin jälkeen olen hoitanut veljieni lapsia öitä, viikonloppuja, useampia päiviä. Minun lapseni, nyt 7 vuotias, ei ole ollut yhtään yötä pois kotoa tai muiden hoidossa, ei ole kukaan, siis veljieni perheet, edes pyytäneet. Eipä ole hoitoa ollut tarjolla edes muutamaksi tunniksi. Luulin, hölmö kun olin, että vastavuoroisuutta olisi, jos ja kun, lapsen saisin, muuta ei. Eivät ole myöskään vaivautuneet luomaan juurikaan mitään suhdetta lapseeni, itse taas olen ollut aktiivinen suhteessa veljieni lapsiin. Ihan terve ja mukava lapsi kyseessä. Onhan se tosi harmillista!
Osa on hyvinkin läheisiä, osa vähemmän. Kaikki kyllä ovat rakkaita siinä mielessä missä sukulaislapset yleensä ovat. Muun muassa se kuinka paljon olen hoitanut lapsia, tapaamisfrekvenssi, henkilökemiatkin ja välimatka ovat vaikuttaneet kuitenkin siihen kuinka läheisiksi lapset ovat tulleet. Itselläni on myös lapsia ja serkusten välit ovat hyvät, osalla hyvin läheiset.
Saako ap tiedustella miksi kysyt? Pohditko omaa suhdetta sisarusten lapsiin tai sisarusten suhdetta lapsiisi?
Sisarusteni lapset on mun elämäni valo. Noin lyhyesti ilmaistuna. Maailman rakkaimpia ihmisiä. Itselläni ei ole lapsia (eikä parisuhdetta).
Nyt kun siskoni molemmat lapset ovat jo tukevasti teini-iässä, niin ollaan todella läheisiä, vanhemman kanssa minulla on jopa yhteinen harrastus jossa tavataan säännöllisesti. Itselläni ei ole lapsia, eikä kärsivällisyyteni oikein tahdo riittää pienten lasten kanssa olemiseen. Sen vuoksi olen lähentynyt siskon lasten kanssa vasta ihan viime vuosina.
Veljelläni on poika, joka on alle vuoden omaa poikaani vanhempi ja veljeni perhe myös asuu aika lähellä meitä - ja kyllä, olemme paljon tekemisissä ja veljeni lapsi on minulle ja pojalleni läheinen. Pojat ovat nyt kolmen ja neljän vanhoja.
Ei, eikä ole omia lapsia. Huonot välit siihen sisareen ja se, että asuvat ulkomailla ei auta asiaa. Tosin en oikein pidä lapsista muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako ap tiedustella miksi kysyt? Pohditko omaa suhdetta sisarusten lapsiin tai sisarusten suhdetta lapsiisi?
Näin juuri. Olen miettinyt sitä. Minulla on läheiset välit pariin sisarusteni lapsista, he tuntuivat "lähes omilta", ja minulla on siis omiakin lapsia.
Miehen siskolla taas oli läheiset välit lapsiimme, kunnes hän sai omia lapsia ja tilanne valitettavasti muuttui, ja se vähän surettaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ovat läheisiä ja tärkeitä. Oma lapseni on serkussarjan toiseksi nuorin, pari on jo täysi-ikäisiä. Ennen omaa lasta hoidin veljieni lapsia paljonkin, jopa viikkoja lomallani. Oman lapsenkin jälkeen olen hoitanut veljieni lapsia öitä, viikonloppuja, useampia päiviä. Minun lapseni, nyt 7 vuotias, ei ole ollut yhtään yötä pois kotoa tai muiden hoidossa, ei ole kukaan, siis veljieni perheet, edes pyytäneet. Eipä ole hoitoa ollut tarjolla edes muutamaksi tunniksi. Luulin, hölmö kun olin, että vastavuoroisuutta olisi, jos ja kun, lapsen saisin, muuta ei. Eivät ole myöskään vaivautuneet luomaan juurikaan mitään suhdetta lapseeni, itse taas olen ollut aktiivinen suhteessa veljieni lapsiin. Ihan terve ja mukava lapsi kyseessä. Onhan se tosi harmillista!
Täällä sama. Veljen perheelle kyllä kelpaa hoitoapu, mutta mitään vastavuoroisuutta ei ole.
kyllä on ja mulla on itsellä myös lapsi. 2 siskoistani sai lapsen ennen minua ja toiselle olen kummitäti ja lellin heitäpiloille sillon kun itsellä ei ollut vielä lasta. yhö he ovat mulle tärkeitä ja niin on myös miehen sisarusten lapset ja mielellään otan heitä hoitoon. eteenkin miehen siskon tytön kanssa on mukava olla ko tykkää siitä ko opetan häntä leipomaan. kutsun hänet vähänväliä leipomaan minun kans
Kyllä ovat. Melkein, kuin omia. Ja omiakin on. Veljeni vanhin lapsi on jo sen ikäinen, että on paljon ollut hoitamassa meidän pienempiä lapsiamme. Olin itsekin tätä vanhinta hoitamassa aikoinaan, kun ei ollut vielä omia.
Ei ole. Pikkumuksuna hoidin useinkin, teini-ikäistyvä koululainen ei nappaa yhtään. Serkukset (siis minulla on lähes samanikäinen lapsi) on läheiset ja sillä tuota veljentyttöäkin kutsutaan kylään ja otetaan reissuihin mukaan.
Siskojen lapset ovat tosi rakkaita minulle. On ollut aikoja jolloin omat lapset olivat pieniä, jolloin näimme vähemmän ja ehkä sinunkin siskollasi, ap, on nyt se vaihe.
Tilanne kuitenkin muuttui ja nyt olemme tosi paljon tekemisissä. Tapaan aikuistuneita kummilapsiani jopa enemmän kuin siskojani eli heidän äitejään. Käymme lounaalla, ostoksilla ja lähettelemme whatsappeja monta kertaa viikossa. Ostelen heille silloin tällöin yhdessä valittuja mattoja tai huonekaluja heidän opiskelijakämppiinsä. Käyn kylässä ruokakassin kanssa. On ihanaa nyt kun he ovat jo isoja ja fiksuja ihmisiä - olemme löytäneet toisemme uudelleen. Omat lapseni ihailevat näitä aikuistuneita serkkujaan ja pääsevät silloin tällöin näille yökylään.
Minulla on itselläni kaksi lasta, jo aikuisia. Sisarusteni lapset ovat minulle läheisiä, osa hyvinkin läheisiä.