teurastettu seuralainen

V*tuttaa se jatkuva kitinä ja toisten kriiseissä myötäelämien, jos ei omat ongelmat riitä. Ihmisillä on enemmän kaikkea kuin koskaan aikaisemmin, eikä tarvitse enää kuokkia pellolla pysyäkseen hengissä. Taitaa olla liikaa aikaa, koska jokaisesta rasahduksesta pitää vetää joku oma show päälle. Voi h*lvetti sentään nyt taas.

• ylös 5
  • alas 1

Kommentit (4)

Vierailija

teurastettu seuralainen kirjoitti:
V*tuttaa se jatkuva kitinä ja toisten kriiseissä myötäelämien, jos ei omat ongelmat riitä. Ihmisillä on enemmän kaikkea kuin koskaan aikaisemmin, eikä tarvitse enää kuokkia pellolla pysyäkseen hengissä. Taitaa olla liikaa aikaa, koska jokaisesta rasahduksesta pitää vetää joku oma show päälle. Voi h*lvetti sentään nyt taas.

Toivon että tarinani opettaisi sinulle myötätuntoa ihmisiä kohtaan....
Olen nyt 31 vuotias, hyvässä asemassa työelämässä (nautin työstäni, tienaan hyvin, viihdyn hyvin). Minulle menee kaikin puolin kivasti, olen rakastunut ihanaan ja kilttiin mieheen, minulla on kiva koti ja asiat kunnossa. Olen aidosti kiitollinen ja tyytyväinen elämääni.

Menneisyyteni nostaa kuitenkin päätään jatkuvasti ja saa tuntemaan oloni sellaiseksi, että minun pitäisi olla yksin. Olen elänyt melko poikkeuksellisen lapsuuden ja nuoruuden, joka on aiheuttanut aikuisiälleni lukuisia ongelmia ja traumoja, joista olen päässyt pikkuhiljaa yli.

Kotioloni muistuttavat hyvin vahvasti tiukkaa uskonlahkoa. Perheeni (isä, äiti, sisko) ovat olleet tiukka yhteisö, joka ei ole tekemisissä ulkopuolisten kanssa eikä perheen asioita kerrota ulkopuolisille. Jo pienestä asti ovat molemmat vanhempani olleet väkivaltaisia minua kohtaan - äitini vähemmän, isäni enemmän. Kaikki rangaistukset ovat olleet väkivaltaisia ainakin jollain tasolla ja meillä on ollut äärimmäisen tiukka kuri. Tässä joitain sääntöjä, joiden rikkomisesta on aiheutunut aivan äärimmäisen raivo.

- Omaa huoneen ovea ei saa sulkea
- Vessan ovea ei saa lukita (jotta voidaan käydä tarkistamassa, mitä teen siellä)
- Jääkaapilla ei saa käydä ja ottaa ruokaa, vaikka olisi kuinka nälkä
- Naapureille ei saa puhua
- Kavereiden kotona ei saa käydä, ei pihoilla eikä puhua heidän vanhemmille
- TV:tä ei saa katsoa
- Puhelinta ei saa käyttää
- Nettiä ei saa käyttää (silloin kun saimme sen)
- kaikki trendit tai muut ovat ehdottomasti kielletty (tamagotcheista vaatteisiin)
- Meikkaaminen oli pakollista (musta huulipuna ja kajal)
- Hiustenlaitto kielletty
- Musiikkia piti kuunnella täysillä
- Ei saa päättää, mitä pukee päälle aamuisin
- Minut punnittiin ja minua haukuttiin lihavaksi (168cm/89kg)
- Nukkumaanmenoaika klo 21 jopa 16 vuotiaana, sen jälkeen ei saa lukea, ei pitää valoja eikä ylipäätään tehdä mitään
- Saunaan pakotetaan koko perheen kesken 16 vuotiaaksi asti, jossa väkisin leikataan sekä alapää että kainalokarvat
- 20 asteen lämmössä keväällä pakko käyttää pitkää mustaa nahkatakkia
- jos likasin vaatteet, kaaduin, kaadoin maitolasin, tai satutin itseni - minua rangaistiin
- ylipäätään väärästä sanasta, lauseesta, mistä vain rangaistiin.

En todellakaan jaksa muistaa kaikkia sääntöjä. Pääasiassa kaikki on kielletty, joka jollain muotoa ilmaisee minun omaa tahtoani. Lisäksi vanhempani ovat kieltäytyneet tietysti osallistumasta mihinkään omaan juttuuni, olen harrastanut yksin ja tehnyt kaiken yksin. En ole saanut positiivista palautetta tai kannustusta vaan minut on kasvatettu häpeällä. On nolattu, nöyryytetty ja kerrottu lukuisia kertoja, kuinka minun sietäisi hävetä milloin mitäkin.

Onko ketään, joka olisi kokenut vastaavaa? Koska näihin liittyvä suru ja pahaolo menee ohi

Onko minun kohtalonani miettiä ja murehtia näitä vielä monta vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maailmakin olisi parempi paikka jos kukaan ei tunkis nokkaansa joka asiaan. Mitä sitten jos joku tykkää bilettää joku pelata tietokonette 24/7 joku tykkää miehistä joku tykkää urheilla. Mitä hiton välii mitä joku tekee. Kannattais laittaa varmaan se oma elämä kuntoon ihan ekana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.