Paljonko teillä paino heittelee päivittäin?
Onkohan mun vaaka rikki, kun esim. eilisestä on tullut sen mukaan 1,5 kg lisää painoa, vaikka en ole syönyt juuri mitään.
Kommentit (8)
Ei ole tapana ravata montaa kertaa päivässä vaa'alla, joten vaikea sanoa. Miksi sä punnitset itsesi noin usein, onko sulla joku syömishäiriö?
Mulla heittelee aamu ja iltapaino 4kg. Mutta kai sä tajuut, ettei kannata punnita kun max. kerran viikossa?
1-1,5kg aamun ja illan välillä. Normaalipainoinen olen. Joskus huvikseen punninnut. Muuten punnitsen itseni joka aamu.
Painoahan ei ilmasta kerry, joten vuorokautinen vaihtelu on sisään menneen ja ulos tulleen massan erotus. Mitään järkeähän ei tietenkään ole puntaroida itseään monta kertaa päivässä.
Aamulla heti noustua painan yleensä 0,5-1 kiloa vähemmän kuin illalla. Kuukautisilla myös osuutensa, kun turvotus alkaa noin viikkoa ennen ja sitten kuukautisten alettua paino saattaa piankin heilahtaa alemmas.
Vaa'alla ramppaaminen on aivan älytöntä, paino kertoo lopulta aika vähän mistään mitään. Tärkeämpää ja huomattavasti suuntaa-antavampaa olisi tietää kehonkoostumus ja muu yleinen terveydentilansa. Punnitsin joskus itseni joka aamu ja se vaa'an lukema aivan turhaan määritti kunkin päivän fiiliksen. Kehotan lopettamaan ja keskittymään elämässä olennaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaa'alla ramppaaminen on aivan älytöntä, paino kertoo lopulta aika vähän mistään mitään. Tärkeämpää ja huomattavasti suuntaa-antavampaa olisi tietää kehonkoostumus ja muu yleinen terveydentilansa. Punnitsin joskus itseni joka aamu ja se vaa'an lukema aivan turhaan määritti kunkin päivän fiiliksen. Kehotan lopettamaan ja keskittymään elämässä olennaiseen.
Mutta se on suuntaava antava, joten kannattaa siellä joskus käydä. Itse oon pystyny aloittamaan elämänmuutoksen vasta kun punnitsin painon ja myönsin itselleni todellisen tilan. Päivittäin ei toki kannata ravata. Ja kyllä sen tuntee yleensä vaatteissaan onko olo hyvä vai kiristävä eli mihin suuntaan on menty. Voihan paino myös hieman noustakin ja korsetti kiristyä, jos kuntoileee.
Voi hyvin heitellä 2kg päivän aikana. Hyvin nukutun yön jälkeen kun on käynyt vessassa, niin vaakavoi näyttää 2kg vähemmän mitä illalla, kun kroppaan on kerääntynyt nesteitä. Ei se läski sieltä muutamassa tunnissa hyökkää, mutta nesteet hölskyy (ainakin näin täyden kuun tienoilla).