Työkkäriaika olisi huomenna o-ouu..
Tuleekohan nyt karenssia kun en pääse haastatteluun. Matkaa olisi yli 27 kilometriä suuntaansa, eikä mitään mahdollisuuksia päästä sinne ja takaisin. Työkkäristä ei tietty saa ketään puhelimella kiinni. Onlineen jätin viestin, mutta huolestuttaa jos tästä tulee nyt joku karenssi.
Kommentit (15)
Karenssi iskee varmasti jos et mene. Ainoat syyt olla pois ovat ne, jos olet sairaana (tästä lääkärintodistus), tai olet esim työhaastattelussa tai vastaavassa työllisyyttä edistävässä tapahtumassa.
Mutta tosiaan jos syynä on vain laiskuus. Ja kyllä se on vain laiskuutta jos ei jaksa liikkua tuota lyhyttä matkaa. Joten nauti karenssista.
Miten niin et pääse?
Liikenne ei kulje? Rahat loppu?
Ne ei siellä kyllä niele oikeen mitään syitä, joten karenssi tulee ihan takuulla jos et saa hanurias paikan päälle. Ja kyllä siellä on ihan asiallisiakin ihmisiä, jotka tekee omaan työtään. Ei ne kaikki halua pelkästään kiusata sua.
Vierailija kirjoitti:
No et saa. Jätä soittopyyntö, viestiä ja selitä. Turhaa taas lietsot täällä te-toimistovihaa.
En todellakaan lietso. Työtään he vaan tekevät ja niillä säännöillä, jotka on annettu, mutta pohdin voiko tästä tulla karenssia, juurikin koska on sääntöjä. Joustaako ne säännöt tällaisissa tapauksissa? Kokemusta itsellä ei ole. En ole missannut ainuttakaan tapaamista tai jättänyt mitään koskaan tekemättä, mitä on pyydetty. Haen myös aktiivisesti ihan määräämättäkin töitä, koska haluan takaisin töihin. Talous on tiukka kun ei ole töitä ja toetysti se huolettaa jos tulee karenssia aiheesta johon ei voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin et pääse?
Ne ei siellä kyllä niele oikeen mitään syitä, joten karenssi tulee ihan takuulla jos et saa hanurias paikan päälle. Ja kyllä siellä on ihan asiallisiakin ihmisiä, jotka tekee omaan työtään. Ei ne kaikki halua pelkästään kiusata sua.
Niin no liikenne ei kulje huomenna ennen 18:00
Taksilla pääsee jos on tilannu ne etukäteen, muuten taitaapi olla aikamoinen odottelu.
Näin tämä lakko auttaa työllistymään
;)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin et pääse?
Liikenne ei tosiaan huomenna kulje. Täällä hieman syrjemmässä vuoroja ei muutenkaan ole montaa päivässä, mutta huomenna niitä ei ole lainkaan. Taksilla se kyyti maksaisi niin paljon, että siinä menisi viikon ruokabudjetti. Rahat ei ole loppu, mutta budjetti on tiukka. Jos ei olisi talvi ja tämä lumimyräkkä, menisin fillarilla tuon matkan ihan mielellään, mutta nyt ei kyllä uskalla, keli on niin huono. Enkä ajattele, että työkkärissä haluttaisiin kiusata minua. Ei ole koskaan kiusattu. Siellä on varmaan muitakin samalla asialla koska puhelimella ei pääse läpi ja onlineen ei kukaan ole vielä reagoinut.
Ja mun hanuri käy siellä toimistolla ihan määräämättäkin kerran viikossa samalla kun käyn muilla asioilla, koska todella haluan töihin. Nyt vaan huomiselle osui ylipääsemätön este mennä sovitusti ja koska itselläni ei ole sellaista ennen tapahtunut, olen hieman huolissani jos sen perusteella tulee jotain karenssia.
Meet vaan tänään teltan kanssa siihen työkkärin ulkopuolelle leiriytymään :D
Täsmennettäköön vielä, että huomisen tapaaminen ei ole mikään sellainen "määrätty" tapaaminen, mutta löytyy kyllä onlinestä varattuna aikana. Olen itse pyytänyt tapaamista ja minulle on varattu aika jatkokoulutusarviota varten = että saisinko opiskella kuntoutustuella tms. vaihtoehdolla, joita on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et saa. Jätä soittopyyntö, viestiä ja selitä. Turhaa taas lietsot täällä te-toimistovihaa.
En todellakaan lietso. Työtään he vaan tekevät ja niillä säännöillä, jotka on annettu, mutta pohdin voiko tästä tulla karenssia, juurikin koska on sääntöjä. Joustaako ne säännöt tällaisissa tapauksissa? Kokemusta itsellä ei ole. En ole missannut ainuttakaan tapaamista tai jättänyt mitään koskaan tekemättä, mitä on pyydetty. Haen myös aktiivisesti ihan määräämättäkin töitä, koska haluan takaisin töihin. Talous on tiukka kun ei ole töitä ja toetysti se huolettaa jos tulee karenssia aiheesta johon ei voi vaikuttaa.
Jätä kirjaamon kautta viesti ajan perumisesta. Ei tietenkään tule karenssia, osa heistä virkailijoistakaan ei välttämättä tule töihin.
Löydät kirjaamosi osoitteen: http://toimistot.te-palvelut.fi/ Valitset oman alueesi ja sieltä sivulta sitten kohdasta "yhteystiedot" löydät s-postiosoitteen alueesi kirjaamoon. Esim. Helsingissä osoite on kirjaamo.uusimaa(at)te-toimisto.fi. Saat vahvistuksenkin lähettämästäsi viestistä omaan sähköpostiisi.
Olin jokin aika sitten Typin infossa ja virkailija sanoi, että kirjaamon kautta voi lähettää viestejä, ohjautuvat sieltä aina oikealle virkailijalle.
Asia selvisi. Ei tule karenssia. Sain uuden ajan huomisen tilalle. Myös siellä toimistolla on haasteita työntekijöillä päästä töihin ja joitain aikoja on jouduttu siksi perumaan.
Mun piti antaa tosi hyvä selitys miksi ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä kirjaamon kautta viesti ajan perumisesta. Ei tietenkään tule karenssia, osa heistä virkailijoistakaan ei välttämättä tule töihin.
Löydät kirjaamosi osoitteen: http://toimistot.te-palvelut.fi/ Valitset oman alueesi ja sieltä sivulta sitten kohdasta "yhteystiedot" löydät s-postiosoitteen alueesi kirjaamoon. Esim. Helsingissä osoite on kirjaamo.uusimaa(at)te-toimisto.fi. Saat vahvistuksenkin lähettämästäsi viestistä omaan sähköpostiisi.
Olin jokin aika sitten Typin infossa ja virkailija sanoi, että kirjaamon kautta voi lähettää viestejä, ohjautuvat sieltä aina oikealle virkailijalle.
Kiitos sulle asiallisesta vastauksesta :) Oma asiani selvisikin jo ennen kun ehdin lukea tuon viestisi, mutta laitan tuon korvan taakse jos joskus olisi joku vastaava tilanne ja tästä neuvostasi on varmaan muillekkin täällä apua. Kiitos ja kivaa päivää sulle :)
Menet taksilla ja osoitat laskun Kelalle.
Kelahan maksaa muutenkin työnhakumatkat.
Joka kerta kun käytte haastattelussa pyydätte kuittauksen haastattelevalta firmalta -Kela maksaa.
Mahtavaa nähdä tällä palstalla joskus asiallisiakin vastauksia esitettyyn pulmaan.
Asia jo ratkesikin kysyjälle, kuten edeltä näkyy.
Olen ihan ulkopuolisena iloinen niistä henkilöistä, jotka pystyivät jättämään v-ttuilun väliin ja
vastaamaan infoa antaen. Olette fiksuja ja sydämellisiä ihmisiä.