Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hiusöljylle olla allerginen?

Vierailija
01.02.2018 |

Yritin elävöittää talven kuivattamaa tukkaani ja laitoin hiusten pesun ja kuivumisen jälkeen hiusöljyä (gliss) nyt n. Tunti siitä niin päänahka punertaa, kesii ja kutisee. En ole kuullut että kenellekään olisi tällaista allergiaa. En ole millekään ruualle,eläimelle, pesuaineelle tai siitepölylle allerginen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi samalla lailla kuin muillekin. Onko tuossa glissin öljyssä alkoholia? Se ainakin kuivattaa minulla ihon joka paikassa jos on.

Vierailija
2/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä öljyä ole tarkoitus päänahkaan lotrata, vaan kevyesti latvoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitat hiusöljyä päänahkaan???

Vierailija
4/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun päänahka on kuiva ja hilseilevä :( ajattelin että se jos mikä kostuttaisi

ap

Vierailija
5/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voi ei :( . Kokeile (kun tilanne rauhoittuu) miedompaa shampoota, useille sulfaatit (sls, sles) ovat liian peseviä. Itse herkistyin niille niin, että lopulta olin suihkusta tullessa kauttaaltaan punaläikkäinen, kutiava ja pistelevä. Oli muuten vapauttava tunne, kun löysi syyllisen. Tajusin vasta siinä samalla, ettei suihkun jälkeen kuulu joutua rasvaamaan ihoa. Kansainvälisen pitkätukkafoorumin mukaan muuten vain kookosöljyn ja oliiviöljyn molekyylikoko on niin pieni, että ne läpäisevät hiuksen (hair shaft) kokonaan. Niissä on ainakin vähemmän allergisoivia aineita.

Vierailija
6/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppas sitä ainesosien listaa mitä siinä glissin hiusöljyssä on. Alkoholia ja myrkkyjä ja silikonia eli MUOVIA. Hyvä idea laittaa sellasta päänahkaan joo. Käyttäisit vaikka puhdasta kookosöljyä jos on pakko päänahkaan öljyä lotrata

Vierailija
7/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voi ei :( . Kokeile (kun tilanne rauhoittuu) miedompaa shampoota, useille sulfaatit (sls, sles) ovat liian peseviä. Itse herkistyin niille niin, että lopulta olin suihkusta tullessa kauttaaltaan punaläikkäinen, kutiava ja pistelevä. Oli muuten vapauttava tunne, kun löysi syyllisen. Tajusin vasta siinä samalla, ettei suihkun jälkeen kuulu joutua rasvaamaan ihoa. Kansainvälisen pitkätukkafoorumin mukaan muuten vain kookosöljyn ja oliiviöljyn molekyylikoko on niin pieni, että ne läpäisevät hiuksen (hair shaft) kokonaan. Niissä on ainakin vähemmän allergisoivia aineita.

Mitä käytät hiustenpesuun nykyään? Oon itse kokeillut flow-kosmetiikan palashampoota mutta sekään ei mulla toiminut, kiinnostaa sulfaatittomat vaihtoehdot

-ei ap

Vierailija
8/8 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä käytät hiustenpesuun nykyään? Oon itse kokeillut flow-kosmetiikan palashampoota mutta sekään ei mulla toiminut, kiinnostaa sulfaatittomat vaihtoehdot

-ei ap

Vuorotellen palashampoita, saippuaa (sopivat) ja luonnonkosmetiikkan nestemäisiä. Tällä hetkellä taitaa olla urtekram käytössä, saa marketeista. Ja sitten on hemmottelupäiviä: kananmunaa, olutta, hunajaa, kookosöljyä, cassiaa (väritön henna). Jep, hippi. Tukkaa on nyt häntäluuhun saakka, pestessä pesen päänahan ja juuret, valuva vaahto riittää pituuksille.

Tyttärellä on muuten ollut samantyyppisiä ongelmia tuon glissin kanssa, ja onhan siinä aika hurja ainesosaluettelo. Tosin ainahan luonnonkosmetiikassakin on allergiariski. -ilmeisesti myös nk tavallisissa markettisarjoissa on nykyään sulfaatittomia, tietäisikö joku muu? Syoss? Tresemme?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan