Jos voittaisit 90 miljoonaa, millaiseen hyväntekeväisyystyöhön tai mille järjestöille antaisit rahaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä teitä, jotka ette näe mitään syytä lahjoittaa mitään minnekään. Tuostahan voisi puolet lahjoittaa silmää räpäyttämättä pois, ja silti loppuelämänne (ja jälkikasvunne loppuelämä) olisi täysin turvattu.
Ei tuo raha pitkälle riitä. Jos minä voittaisin, niin ensinnäkin potti jaettaisiin porukkasopimuksen mukaan kolmeen osaan, vaimolleni, minulle ja tyttärelleni. Minulle jäisi 30 miljoonaa. Sen jälkeen lahjoittaisin vähintään miljoonan + lahjaveron osuuden lähisukulaisilleni ja vaimoni sukulaisille. Yksi tai kaksi saisi huomattavasti enemmänkin. Näitä saajia on 11, eli rahaa olisi jäljellä alle 15 miljoonaa.
Sitten ostaisin (tai rakennuttaisin) hulppean talon, esimerkiksi Jollaksesta tai Kuusi-/Lehtisaaresta, hinta 5 miljoonaa. Vaihtoehtoisesti ostaisinkin asunnon esimerkiksi Teneriffalta, mutta rahaa menisi saman verran. Tietysti autoja ym. harrastus- ja yleellisyystavaroita tarpeen mukaan.
Tässä vaiheessa rahaa onkin palanut jo niin paljon että loput pitää sijoittaa turvallisen ja yleellisen loppuelämän takaamiseen.
En antaisi kenellekään mitään mutta testamentin tekisin niin että kaikki mitä jää menee eläinsuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä teitä, jotka ette näe mitään syytä lahjoittaa mitään minnekään. Tuostahan voisi puolet lahjoittaa silmää räpäyttämättä pois, ja silti loppuelämänne (ja jälkikasvunne loppuelämä) olisi täysin turvattu.
Ei tuo raha pitkälle riitä. Jos minä voittaisin, niin ensinnäkin potti jaettaisiin porukkasopimuksen mukaan kolmeen osaan, vaimolleni, minulle ja tyttärelleni. Minulle jäisi 30 miljoonaa. Sen jälkeen lahjoittaisin vähintään miljoonan + lahjaveron osuuden lähisukulaisilleni ja vaimoni sukulaisille. Yksi tai kaksi saisi huomattavasti enemmänkin. Näitä saajia on 11, eli rahaa olisi jäljellä alle 15 miljoonaa.
Sitten ostaisin (tai rakennuttaisin) hulppean talon, esimerkiksi Jollaksesta tai Kuusi-/Lehtisaaresta, hinta 5 miljoonaa. Vaihtoehtoisesti ostaisinkin asunnon esimerkiksi Teneriffalta, mutta rahaa menisi saman verran. Tietysti autoja ym. harrastus- ja yleellisyystavaroita tarpeen mukaan.
Tässä vaiheessa rahaa onkin palanut jo niin paljon että loput pitää sijoittaa turvallisen ja yleellisen loppuelämän takaamiseen.
Onpa ihanaa, että lahjoittaisit miljoonia vaimosi sukulaisille, että vaimosi voisi pitää koskemattomina omat miljoonansa. Eikä hänen tarvitsisi ilmeisesti maksaa latinlatia tuosta miljoona-asunnostannekaan;-)
- joo todella uskottavaa. On.
Samoille, joita tuen nytkin, eli WWF, Suomen Luonnonsuojeluliitto ja Hesy. Lisäksi voisin miettiä SPR:n katastrofirahastoa tai jotain syöpätutkimushommaa.
Ostaisin metsiä ja tekisin niistä uusia luonnonsuojelualueita ja reservaatteja suurpedoille.
Ja perustaisin halpoja vuokra-asuntokomplekseja köyhille opiskelijoille ja muuten elämäänsä aloitteleville.
Antaisin rahaa kehitysmaiden tytöille koulutukseen ja heidän itsensä vetämiin tasa-arvokampanjoihin.
Jaa-a... en välttämättä luota yhdenkään järjestön täi hyväntekeväisyyshankkeen rehellisyyteen niin paljon, että käteistä rahaa antaisin.
Saattaisin sen sijaan suoraan lahjoittaa haluamilleni tahoille tavaraa tai jotain aineetonta, kuten matkoja tai yöpymisiä, mutta en käteistä, koska siihen liittyy liian suuri kiusaus. Voisin esimerkiksi lahjoittaa 30 tablettia ja läppäriä lapseni koululle, maksaa esiintymisasut lapseni tanssiseuran kaikille jäsenille tai vaikka suojukset ja muut kilpailuvälineet lapsen toisen harrastusseuran kaikille jäsenille.
Tavaraa on pitkäkyntisen vaikeampi laittaa omiin taskuihin, kuin käteistä. Valitettavasti kaikki varastavat ylimpiä syyttäjiä ja kirkkoherroja myöden.
Rahat menisi kolmeen osaan minulle ja lapsille, vanhan äidin laskut ja menot tietenkin maksaisin.
Lisäksi maksaisin pienen kotikuntani terveyskeskusmaksut kaikille, perustaisin myös "kylätalon", joissa kaiken ikäiset voisivat viettää aikaa, saada pikkurahalla lounaan, kahvit, paikka jossa voisi kierrättää ilmaista tavaraa, lainata peräkärryä, moottoeisahaa jne.
Millekään järjestölle en rahaa antaisi.
Järjestöt ei tarvitse lisää rahaa. Sijoittaisin kohtalaisen osan yritysideoihin joista toivottavasti syntyy lisää työpaikkoja suomalaisille. Voi tietty olla että kaikki menee konkkaan mutta noin isosta summasta voi tuhlata vaikka puolet ja silti on enemmän kuin tarpeeksi loppuiäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihanaa, että lahjoittaisit miljoonia vaimosi sukulaisille, että vaimosi voisi pitää koskemattomina omat miljoonansa. Eikä hänen tarvitsisi ilmeisesti maksaa latinlatia tuosta miljoona-asunnostannekaan;-)
- joo todella uskottavaa. On.
Uskottavaa tai ei, eihän minulla oikeasti ole noita rahoja. Vaimoni rahankäytöstä en uskalla luvata mitään, mutta tuo oli esimerkki siitä miten suurikin summa kutistuu nopeasti murto-osaan.
Käsittämätöntä, kuinka moni antaisi rahaa vain eläinsuojeluun.
Ihmisillä ei ole väliä, mutta eläimillä on?
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, kuinka moni antaisi rahaa vain eläinsuojeluun.
Ihmisillä ei ole väliä, mutta eläimillä on?
Ihmisten asiat ovat kunnossa. Suomessa on jopa kestämättömän antelias sosiaaliturva, lisäpanostuksiin ei ole tervetta mutta kohdennuksissa olisi toki petrattavaa. Sama koskee ulkomaita, avustamme paremmissa luonnon olosuhteissa eläviä jo nyt enemmän kuin on kohtuullista.
Monet eläimet sen sijaan tarvitsevat suojelua, ne ovat syyttömiä kärsimyksiinsä. Esimerkiksi kissat ovat niin söpöjä ja lutusia, mutta ihmiset ovat omaneduntavoittelijoita sekä huijareita ja purevat ruokkivaa kättä aina kun mahdollista.
Susien suojeluun, sekä muuhun eläinten- ja luonnonsuojeluun. Myös vähävaraisille perheille tukea esim harrastuksiin ym. Ai niin ja Hurstin ruokajaolle!