Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syöt aamupalaksi mysliä niin laitatko sokeria?

Vierailija
01.02.2018 |

Vai syötkö pelkän maidon kera.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Maidon kanssa tai kreikkalaisen jogurtin.

Vierailija
2/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta käytän ainoastaan luomuhunajaa. Muuta sokeria ei ihmisen kannata vetää. Hunajassa on satoja hyviä aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kuullut, että kukaan laittaisi sokeria mysliin. Muksuna laitoin sokeria perusmurojen päälle, kun ei ollut vielä näitä nykyisiä sokeripommeja kaupan hyllyillä.

Vierailija
4/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sokeria mihinkään. Aidot maut tulevat esille kun makujärjestelmä tottuu sokerittomuuteen.

Vierailija
5/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myslit ja murot on täynnä sokeria muutenkin. Ei todellakaan mitään lisäsokereita niihin.

Vierailija
6/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta käytän ainoastaan luomuhunajaa. Muuta sokeria ei ihmisen kannata vetää. Hunajassa on satoja hyviä aineita.

Kerro, mitä aineita. Ei nyt kaikkia tarvitse luetella, mutta jotain.

Vierailija
7/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka laittaa muroihin sokeria.

Vierailija
8/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Mutta jos joskus harvoin syön riisi- tai maissimuroja, laitan niihin ihan pikkuisen sokeria.

Vierailija
9/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa tuoteselostetta niin huomaat että suuri osa myslistäsi on jo sokeria. On sulaa hulluutta vielä ripotella päälle lisää.

Vierailija
10/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tavallinen mysli maistuu ihan puulta ilman sokeria ja siksi en sitä syökään.

Vierailija
11/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80% sokeria, 17% vettä.  Joo, kyllähän tohon loppuun riittää niitä hyviä aineita :D:D

Vierailija
12/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80% sokeria, 17% vettä.  Joo, kyllähän tohon loppuun riittää niitä hyviä aineita :D:D

EN ole tuo, jolle vastasit, mutta ihmettelen kommenttiasi. Ihan käypä hoito -suosituksissa hunajaa suositellaan kurkkukipuun lapsille. Hunajalla on ainakin tulehdusta parantavaa vaikutusta. Mä oon muuten hoitanut lapsen kasvoihottumaa hunajalla. Oli sellaisessa kohdassa, etten uskaltanut laittaa kortisonia.

Vierailija
13/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän makeuttamatonta mysliä enkä makeuta sitä mitenkään. Joskus lisään joukkoon rusinoita, joissa on luonnostaan sokeria, mutta yleensä sekin makeus on mulle liikaa. Käytän paljon useammin pakastepuolukoita vaihtelua antamaan.

Pidän happamista mauista ja mielestäni mysli on parasta rasvaisen piimän tai maustamattoman kefiirin kanssa.

Vierailija
14/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ET-lehden juttu hunajasta. Ei kaikkea lukemaansa nyt tarvitse ihan karvoineen nielaista, mutta hunajaa on käytetty lääkinnällisessä käytössä jo todella kauan.

https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/ruokavalio/6-syyta-syoda-hunaj…

Vierailija
15/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa tuoteselostetta niin huomaat että suuri osa myslistäsi on jo sokeria. On sulaa hulluutta vielä ripotella päälle lisää.

Käyttämäni mysli sisältää vehnä- ja kaurahiutaleita (täysjyvää), auringonkukan-, kurpitsan- ja seesaminsiemeniä eikä mitään muuta. Siihen voi hyvin lisätä sokeria jos tahtoo lisää makeutta. Itse en lisää, koska olen oppinut nauttimaan aidoista mauista.

Vierailija
16/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sekä muroihin, varsinkin muroihin.

Vierailija
17/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan koko kilon sokeripussin sisällön lautaselle myslin sekaan.

Vierailija
18/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön müslini iltapalaksi viilin kanssa. Einkä lisää sokeria, pyrin myös ostamaan müslin ilman lisättyä sokeria.

Vierailija
19/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämäni mysli sisältää vehnä- ja kaurahiutaleita (täysjyvää), auringonkukan-, kurpitsan- ja seesaminsiemeniä eikä mitään muuta. Siihen voi hyvin lisätä sokeria jos tahtoo lisää makeutta. Itse en lisää, koska olen oppinut nauttimaan aidoista mauista.

Steviaa laitan ihan pikkasen ja miksaan täysjyvämyslin kreikkalaiseen jogurttiin.

Vierailija
20/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin on käytössä täysjyvämysli, joka ei sisällä sokeria tai makeutusaineita. Lapset laittaa joukkoon pieniksi paloiteltuja kuivattuja hedelmiä: lemppareita on aprikoosi, mango ja viikunat. Mulle ja miehelle riittää viljan oma maku.

Meillä ei muuten edes ole sokeria kaapissa. Makeutusainettakin on vain anoppia (ja muita vieraita) varten, joka tahtoo lisätä sitä kahviinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi