Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Agia marinassa/haniassa mitään nähtävää?

Vierailija
31.01.2018 |

Vanhempani houkuttelivat minua ja 9v tyttöäni mukaan. Hotelli siisti, uima allas ja sijainti rannalla. Ranta kiva ja siistin näköinen, ohjelmassa olisi lukea kirjaa rannalla, syödö herkkuja ja uida paljon. En pidä karuista maisemista, onko agia marinassa tai haniassa kauniita kreikkakaisia kujia joita käppäillä, onko vehreyttä? Jotain nähtävää? Joku minijunaretki vois olla kiva lapselle jaa joku veneretki.. Jotenkin kuvista katsottuna tuo paikka on aika karun ja slummin näköinen?!?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hania on enimmäkseen semmoista kuin lähiöt Suomessa. Kerran kävin, toiste en mene.

Vierailija
2/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haniassa ihana vanha kaupunki. Agia Marinassa vain ranta, hotelleja vieri vieressä ja pörisevä vilkas tie. Toukokuussa on kukkivaa ja vihreää, elokuussa kuivaa ja ruskeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agia Marinassa en muista muuta kuin että snorklaamalla pääsi näkemään jonkin lentokoneen hylyn. Hania on ihan kiva pikkukaupunki.

Vierailija
4/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haniassa on venetsialainen satama, ja AM:n "lähellä" on Samarian rotko. Aurinko siellä taitaa ihmeellisintä olla.

Vierailija
5/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minijuna-ajeluja järjestetään kukkuloille ja bussilla, vuokra-autolla tai taksilla pääsee laguunimaisiin rauhallisiin rantoihin.

Haniassa hyvä vesipuisto ja iso lelukauppa. Tai sellainen Tigertyylinen kolmikerroksinen kauppa jossa muksut pähkinöinä.

Vierailija
6/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ja meri

Vierailija
7/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Agiassa viime syyskesällä. Olen tietenkin hiukan eri tilanteessa, koska valitsin hotellin ja kohteen silmälläpitäen sitä, etten voi liikkua pitkälle. Eli meri, ruokakauppa ja sellaisia ravintoloita lähellä, joissa voi syödä. 

Pikkujunaretket voisi tosiaan olla tuonikäiselle kivoja, tosin se kohteena oleva luostari ei ehkä niinkään. Mutta oli siinä muitakin kohteita, vesipuistokin. Ainakin siinä hotellissa, jossa olin oli ihan oma ranta ja tosi hyvä. 

Minä en käynyt edes Haniassa, koska oli aika kuuma edelleen (sydämen rytmihäiriöt ei tykänneet). Knossoksen retkellä käytiin Iraklionissa, mutta siellä ei ollut kovin paljon aikaa.Ja se oli sen kaksiviikkoisen kuumin päivä, +35.

Niitä pikkuputiikkeja siellä oli paljon sen ruokapaikan lähellä, jonne menimme.

Jos muistan, lisään tänne sen ravintolan nimen, jossa sain Agia Marinassa parasta ruokaa. En olisi tosin uskonut.

Se katu (Kissamou Chanion), on muuten hirveä ylittää, pitää olla nopea ja tarkka. Autoilijat eivät  kyllä pysähdy. Minä selkävammaisena olin alussa peloissani.En muista, että Rhodoksella tai Korfullakaan olisi ollut noin.

Olin aikoinaan Rhodoksella poikani kanssa, hän oli melkein 11-vuotias. Ja hän olisi varmaan viihtynyt paremmin kotomaassa, koska ei ollut mikään innokas uimari enää siinä iässä. Kavereitahan tuonikäiset kaipaa. Onneksi tuli taas joku MM-jalkapalloturnaus telkasta, niin hän sai seurustella brittien kanssa ja harjoittaa englantiaan.

Vierailija
8/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hania on erittäin viehättävä kaupunki. Muutenkin Kreeta on mukava paikka. Kannattaa lähteä.

Vierailija
9/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mesta pleissi.

Lähiöitä ei ole koko Kreetalla.

Vierailija
10/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agia marinasta tullessa Plataniakseen päin kylien vaihtuessa ensin tulee Pirgos niminen ravintola tien vieressä, superhyvää ruokaa varsinkin heidän stifado. Heti tämän jälkeen Olive Tree ravintola aivan meren rannassa. Kannattaa käydä OIive treessä lounasaikaan, aurinkoinen iso terassi on ihana, ja ilta-aikaan on tunnelmallista ja meren kohinaa. Ruoka taivaallista, he panostavat ruoan asetteluunkin ja kaikki on mietitty viimeisen päälle. Molemmat edullisia paikkoja ja ihan parhaita! Voi kun sinne pääsisi... olen 10 vuotta matkustellut kreetalla ja nuo kaksi ravintolaa ovat olleet ylivoimaiset!

Vanhassa kaupungissa on tunnelmallisia pieniä kujia, mutta venetsialaisessa satamassa ei kannata syödä, sisäänheittäjät agressiivisia ja hinta-laatusuhde ei aina kohdillaan.

Kannattaa kävellä myös agia marinasta pitkälle plataniakseen päin, reilusti yli pienen sataman, siellä leveämpi hiekkaranta ja vesi aivan turkoosia ja ihania tavernoita joissa lounastaa.

Ihanaa lomaa!

Vierailija
11/11 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tiedustella mihin hotelliin olette menossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi