Ketään jota ei ole koskaan seksuaalisesti ahdisteltu?
Mee too- kampanjointi ja näiden ahdistelijasikojen nimeltämainitseminen on ensiarvoisen tärkeää, että ahdistelu saadaan loppumaan tai edes vähenemään. Mutta onko ketään tavallista naista, jota ei koskaan ole ahdisteltu? Toki itsellenikin on töissä flirttailtu, varsinkin nuorempana ja baarissa sehän kuului melkein asiaan. En kuitenkaan koskaan noita pitänyt ahdisteluna, vaan flittinä, jossa mies saattoi kokeilla jäätä ja ymmärsi kyllä jos ei hyvällä niin sitten vähän pahemmalla ettei irtoa.
Missä siis menee flirtin ja ahdistelun raja?
Kommentit (33)
Flirtillä ja ahdistelulla ei kyllä ole mitään tekemistä keskenään. Kukaan ei flirttaa kourimalla toista rinnoista tai vaatimalla seksiä ehtona vaikka ylennykselle.
Minua ei ole ahdisteltu. Olen nykyään nelikymppinen nainen ja en kyllä koko ikäni ajalta muista yhtään ahdistelutapausta kohdallani.
En tiedä mistä johtuu. Miehet ovat kyllä muutekin aina suhtautuneet minuun kuin vertaiseensa. Olen erittäin rationaalinen tyyppi, ehkä ilmaisussani on jotain "miesmäistä". Olen kyllä mekko- ja korkkarityyppiä joten naiselta näytän kyllä.
Luulen, että minulla on auktoriteettia. Aavistelen, että miehet tuntevat usein minua kohtaan kunnioitusta. En oikein osaa analysoida erityistä syytä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Flirtillä ja ahdistelulla ei kyllä ole mitään tekemistä keskenään. Kukaan ei flirttaa kourimalla toista rinnoista tai vaatimalla seksiä ehtona vaikka ylennykselle.
Eikä kukaan ahdistele kehumalla ulkonäköä.
Erinomainen video aiheesta. Ja hauska.
Olen miettinyt sitä tämän kampanjan aikana että sitä että minua ei ole sen kummemmin ahdisteltu, olen ihmetellyt että miksei ole, siis olenko jotenkin pelottavan tai vaikeasti lähestyttävän oloinen esimerkiksi. Muutaman "perseestä puristamisen" olen elämäni aikana kokenut sekä pari hieman liian sinnikästä ihailijaa on ollut. Muttei mitään sen pahempaa. (Toki olen saanut tuta syrjintää naisena muissa muodoissa.) Mutta onko kyse vain onnekkuudesta? Vai enkö ymmärrä että minua on ahdisteltu, olenko niin sokea sille? Vai olenko tosiaan jotenkin riittävän kovan oloinen karkoittamaan ahdistelijat?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole ahdisteltu. Olen nykyään nelikymppinen nainen ja en kyllä koko ikäni ajalta muista yhtään ahdistelutapausta kohdallani.
En tiedä mistä johtuu. Miehet ovat kyllä muutekin aina suhtautuneet minuun kuin vertaiseensa. Olen erittäin rationaalinen tyyppi, ehkä ilmaisussani on jotain "miesmäistä". Olen kyllä mekko- ja korkkarityyppiä joten naiselta näytän kyllä.
Luulen, että minulla on auktoriteettia. Aavistelen, että miehet tuntevat usein minua kohtaan kunnioitusta. En oikein osaa analysoida erityistä syytä siihen.
No käyttihän se Justiinakin hametta ja näytti naiselta.
En osaa sanoa. Minulle on tehty paljon sellaisia asioita mistä olisi voinut ahdistua, mutta jostain syystä en ole ahdistunut. Onko se silloin ahdistelua?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt sitä tämän kampanjan aikana että sitä että minua ei ole sen kummemmin ahdisteltu, olen ihmetellyt että miksei ole, siis olenko jotenkin pelottavan tai vaikeasti lähestyttävän oloinen esimerkiksi. Muutaman "perseestä puristamisen" olen elämäni aikana kokenut sekä pari hieman liian sinnikästä ihailijaa on ollut. Muttei mitään sen pahempaa. (Toki olen saanut tuta syrjintää naisena muissa muodoissa.) Mutta onko kyse vain onnekkuudesta? Vai enkö ymmärrä että minua on ahdisteltu, olenko niin sokea sille? Vai olenko tosiaan jotenkin riittävän kovan oloinen karkoittamaan ahdistelijat?
No olet sokea. Ei se ole mitään "puristelua" vaan ihan puhdasta ahdistelua. Kenenkään kroppaan ei kajota ilman lupaa eikä varsinkaan erogeenisiin alueisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ei ole ahdisteltu ikinä, eikä kyllä kukaan randomi flirttaillutkaan. Vain treffeillä on miehet osoittaneet kiinnostusta jos silloinkaan. Nämä treffit on aina sovittu netissä, livenä ei ole kukaan treffeillekään pyytänyt.
Olen ihan normaalikokoinen, naisellinen tavallisen nätti nainen.
Ei ole ahdisteltu koskaan. Parissa nuoruuden työpaikassa kävi niin että lähtiessäni tuli miespuolinen työkaveri kertomaan kiinnostuksestaan mutta siinä kaikki mitä sen suuntaistakaan olen koskaan kokenut.
Minua ei ole koskaan ahdisteltu.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olet sokea. Ei se ole mitään "puristelua" vaan ihan puhdasta ahdistelua. Kenenkään kroppaan ei kajota ilman lupaa eikä varsinkaan erogeenisiin alueisiin.
Toki on, tarkoitin siis sitä että olen kokenut sitä vain pari kertaa ja tuollaista "lievää" (huomaa heittomerkit!). Silmät pyöreinä olen lukenut muiden naisten kokemuksia netistä, miten tavallista raiskauskin on. Tunnen lähipiiristä monta raiskattua naista mutta sanoisin että SILTI tämän ilmiön laajuus on yllättänyt.
39 v. enkä ole koskaan törmännyt seksuaaliseen ahdisteluun/häirintään. Ei ole hiplattu, puristeltu, tytötelty, ehdoteltu sopimattomia (en laske mauttomiakaan iskuyrityksiä baarissa tms. ahdisteluksi) tms. Jaksan ihmetellä, missä porukka liikkuu, kun kaikilla tuntuu olevan kokemusta ahdistelusta.
Olen hetero mies jota yleensä ahdistelevat toiset, mahdollisesti heteromiehet (luultavasti latentteja homoja) homottelemalla. Kateelliset luuserit.
Valitettavasti minua on ahdisteltu. Takapuolelle on läpsäisty ilman mitään varoitusta, pöydän alta pakotettu jalkaa haaraväliin.. Kaduilla tottakai huudeltu, mutta en nyt tiedä laskisinko niitä seksuaaliseksi ajdisteluksi. Kaikki nämä siis ollessani alaikäinen :) tällaiset miehet ovat ihania (huomaa sarkasmi)
N17
Minua ei ole koskaan mies ahdistellut mutta naiset kylläkin. Väkisin suutelua ja kourimista ehkä lähetän jotain lesbofiboja.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti minua on ahdisteltu. Takapuolelle on läpsäisty ilman mitään varoitusta, pöydän alta pakotettu jalkaa haaraväliin.. Kaduilla tottakai huudeltu, mutta en nyt tiedä laskisinko niitä seksuaaliseksi ajdisteluksi. Kaikki nämä siis ollessani alaikäinen :) tällaiset miehet ovat ihania (huomaa sarkasmi)
N17
Aivan ja on rahaa tarjottu seksiä vastaan. Se paniikin määrä kun itseä helposti kaksi kertaa vanhempi mies lähestyy tällä tavalla..
Ei ole ahdisteltu. Ei kyllä kummemmin flirttailtukaan.
T: N25