Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko adoptiolapsi aina biovanhempi en lapsi

Vierailija
31.01.2018 |

Eikä siis adoptiovanhempien?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minun serkkuni ainakin pitävät adoptioperhettään oikeana perheenään.

Vierailija
2/6 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minun serkkuni ainakin pitävät adoptioperhettään oikeana perheenään.

Täällä palstalla sanotaan aina adoptioon antamasta lapsestani että se on minun lapseni eikä kukaan usko vaikka sanon että hän on adoptiovanhempiensa lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan johtuu siitä, kuinka itse häntä täällä nimität.

"Vanhempi lapseni lähetti joulukortin."

"Vanhempi lapseni osallistui äitini hautajaisiin."

"Tapasin tänään vanhemman lapseni."

"Vanhempi lapseni pyysi rahaa."

Vierailija
4/6 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi on biologisesti aina biologisten vanhempiensa lapsi. Yhteisesti voi tietysti sopia muuta.

Vierailija
5/6 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisesti biologisten vanhempien lapsi, mutta juristisesti adoptiovanhempien lapsi. Ei esim. peri biologisia vanhempiaan ja sukulaisiaan, ellei sitten ole ennen 1970-luvun puoliväliä adoptoitu. "Vanhat" adoptiolapset eivät menettäneet perintöoikeuttaan biologiseen sukuunsa, mutta nuoremmat eivät peri biologisia sukulaisiaan. Tuon juristisen puolen lisäksi on tietenkin myös tunnepuoli. Jotkut adoptiovanhemmat eivät ole pystyneet sitoutumaan adoptoimaansa lapseen, koska hän ei ole täyttänyt häneen kohdistettuja odotuksia, mutta suurin osa adoptiovanhemmista kohtelee adoptoimaansa lasta aivan samalla tavalla kuin jos hän olisi heidän biologinen lapsensa.

Vierailija
6/6 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologisesti biologisten vanhempien lapsi, mutta juristisesti adoptiovanhempien lapsi. Ei esim. peri biologisia vanhempiaan ja sukulaisiaan, ellei sitten ole ennen 1970-luvun puoliväliä adoptoitu. "Vanhat" adoptiolapset eivät menettäneet perintöoikeuttaan biologiseen sukuunsa, mutta nuoremmat eivät peri biologisia sukulaisiaan. Tuon juristisen puolen lisäksi on tietenkin myös tunnepuoli. Jotkut adoptiovanhemmat eivät ole pystyneet sitoutumaan adoptoimaansa lapseen, koska hän ei ole täyttänyt häneen kohdistettuja odotuksia, mutta suurin osa adoptiovanhemmista kohtelee adoptoimaansa lasta aivan samalla tavalla kuin jos hän olisi heidän biologinen lapsensa.

Juridinen. Ei juristinen.😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme