Eka laihdutus päivä ja pilalle meni! (Se yli 100kg)
Jutan go fat go aloitin tänään. Mutta sitten mies lähti iltavuoroon ja olen sortunut syömään huomisen lounaan. Siitä se alalmäki sitten lähti, söin lisäksi ruisleivän kermajuustolla ja meetvurstilla, mehukeittoa 2dl, verilättyjä 2 margariinilla. Ja 3 meetvurstia paljaaltaan. Lenkillä peräti kävin.
Pitäisi saada itseni pois kotoa, pois jääkaapilta
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sinänsä tämä päivä, terveellisesti puolipäivää :D
join 10-12 olutta jokailta pe-ma.. plus päivällä krapulasipsit ja suklaat..
Vaikka meni hermot lasten kanssa niin en lähtenyt hakemaan piristys olutta tai suklaata, lähellä oli kyllä.Ap
Tuo viikoittainen 40-50 olutta onkin jo sitten ihan oman sortin ongelmansa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sinänsä tämä päivä, terveellisesti puolipäivää :D
join 10-12 olutta jokailta pe-ma.. plus päivällä krapulasipsit ja suklaat..
Vaikka meni hermot lasten kanssa niin en lähtenyt hakemaan piristys olutta tai suklaata, lähellä oli kyllä.Ap
Tuo viikoittainen 40-50 olutta onkin jo sitten ihan oman sortin ongelmansa..
Ton juopottelun kun lopetat lähtee 10-20 kg.
Mulla auttaa ruokapäiväkirjan pito. Merkkaan kaikki syömiset ylös niin ei kehtaa mässäillä. Käytän siis yhden nettisivuston päiväkirjaa, mutta puhelinsovelluksiakin on. Enimmillään olen saanut 15 kg pois, tuolloin lisänä oli myös kuntosaliohjelma. Kilot pysyivät useamman vuoden pois. Syksyllä oli muita huolia ja pääsin pyöristymään, mutta alkuvuosi on mennyt skarpisti 😊
Myönnetään että varmaan tuo 25kg on tullut kaljalla, loput krapulamässyillä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Myönnetään että varmaan tuo 25kg on tullut kaljalla, loput krapulamässyillä...
Ap
No niin. Se onkin aika tärkeä huomio tiedostaa millä ne kilot on tullutkin.
Minun rouva kans aloitti dieetin. Punnitsee kaiken mahdollisen ja ainesosat vimpan päälle. Ei suostu syömään mun tekemiä leipiä, kun niissä on juustoa ja/tai leikkele, kun niistä tulee liikaa energiaa.
Sitten ostaa meille muille herkkuja (karkkia, donitseja...), sanoo ettei halua meidän kärsivän. Me muut ei edes kaivata niitä ja yksi karkkipussi oli jo eilen vähin äänin kadonnut.
En ole koskaan hänen painostaan mitään sanonut ja aina hänen ulkonäköään kehunut. Eli ihan itse painoaan haluaa keventää ja tietysti tuen ja kannustan. Mutta on vähän alkanut ärsyttämään tuollainen itsensä kusetus ja samalla minulle esittää jotain ihan muuta.
Mä en vaan ymmärrä, tosin ei ole itse tarvinnut koskaan painon kanssa tuskailla, niin ei voi tietää.
Kunnon porsas olet, röh röh. Sä mitään laihdu. Kerran läski aina läski.
Toivottavasti ei ole mikään kitudieetti kyseessä. Sellaiset ovat tuhoon tuomittuja. Minulle laihdutuksen avain oli se, että sain syödä kunnolla ruokaa niin että nälkä lähti. Pitää vain tehdä sellaisia (=kevyempiä) ruoka-ainevalintoja, että päivän kalorit jäävät tarpeeksi maltillisiksi jotta paino putoaa. Nälässä kituuttaminen johtaa vain sortumiseen, älkää edes yrittäkö sellaisia dieettejä!
Muistakaa laihduttajat, että laihtumisessa on kyse ruoan kaloripitoisuudesta, ei siitä ruoan tilavuudesta/määrästä. Itse esimerkiksi syön paljon mieluummin pellillisen uunikasviksia kuin kolme palaa suklaata (hatusta heitetty esimerkki, en tiedä onko noissa juurikin yhtä paljon kaloreita, mutta ihan hyvin voisi olla jotain tuohon suuntaan).
Tsemppiä!
Eilen hehkutin miehelle että tällä kertaa onnistuu jne. Ja vitut :D En kyllä kehtaa kertoa
Jos yhtään lohduttaa niin mullakin meni pieleen. Heti ekana päivänä söin ison sipsipussin dipin kanssa ja ison karkkipussin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen hehkutin miehelle että tällä kertaa onnistuu jne. Ja vitut :D En kyllä kehtaa kertoa
Kerro vaan. Jos miehelläsi on pelisilmää, niin tsemppaa sut uuteen yritykseen.
Jos et kerro, niin jää painamaan ja helpommin taas sorrut. Pian pelaat samaa peliä kuin minun rouva eli kusetat itseäsi ja miehes ylpeenä ihastelee tsemppaustasi ja samalla ihmettelee, että on niillä geeneillä näköjään merkitystä kun ei paino putoa.
Niskasta kiinni ja rehellisesti eteenpäin, niin keväällä jo sut palkitaan, kun huomaat edistymistä.
Minullakin on helppo neuvoa muita ja tiedän mitä pitäisi tehdä että laihtuu..
Mutta käytännössä ei onnistu,  en pysty vastustamaan ruokaa, siitä tulee niin hyvä olo... Ja aina vain kotona, houkutusta jatkuvasti.
Ketä varten sä laihdutat?