Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriisi parisuhteessa: kumppani ei halua muuttaa Suomeen

Vierailija
31.01.2018 |

Asumme tällä hetkellä maassa, joka ei ole kummankaan meistä kotimaa. Olemme olleet täällä jo useamman vuoden ja minulla on jo pitkään ollut tunne siitä, kuinka haluan pois täältä. En vain yksinkertaisesti koe olevani onnellinen, rahat riittävät hädin tuskin elämiseen ja elämänlaatu on surkeaa. Ikävöin Suomea, perhettä ja ystäviä, ja haluaisin muuttaa takaisin.

Ongelma on tietenkin, ettei avopuoliso ole Suomesta kotoisin eikä näe muuttoa yhtään houkuttelevana. Kysyttäessä asiasta hän sanoi aika suoraan, että ei koskaan halua muuttaa Suomeen. Ajatus siitä, että en koskaan enää asuisi Suomessa, on musertava.

Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta? Tiedän toki, että minun pitää päättää kumpaa haluan enemmän, muuttoa Suomeen vai elämää kumppanini kanssa. En kuitenkaan osaa punnita niiden tärkeyttä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanteeni ei ole sama, mutta itsekin rakastuin ulkomailla (ei kummankaan kotimaa) mieheen. Hän ei voinut/halunnut muuttaa kyseisestä maasta pois, itse palasin Suomeen. En ole voinut häntä unohtaa, vaikka nykyään on mies ja perhe täällä.

Vierailija
22/25 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sitä jollakin on vaaleanpunaiset silmälasit! Vai Suomi hyvinvointivaltio! 

Minä muutin aikoinani pois Suomesta, enkä juurikaan edes vieraillut siellä koska ketään läheistä ei siellä ole. Sitten, mikä mielenhäiriö iskikään sain päähäni että haluan palata! 18 vuoden jälkeen muutin takaisin kotipaikkakunnalleni Tampereelle. Mielikuvissani näin kaiken auringonpaisteisena ja onnellisena, voi miten korkealta putosin kun totuus iski päin naamaa! 

Kyllä siinä illuusiot karisi! Jaksoin sinnitellä noin puoli toista vuotta. Suoraan sanoen se oli kamalaa. Niinpä sitten pakkasin taas auton täyteen ja lähdin. Enkä ikinä enää palaa! Asuin vielä kaksi vuotta siinä maassa, kunnes elämäntilanne muuttui ja muutin vielä kerran maata. Täällä ollut nyt viime vuoden heinäkuusta ja rakastan tätä paikkaa!

Omahan on päätöksesi mutta todella pahoin pelkään että totuus tulee olemaan murskaava sinunkin kohdallasi :-( Ei ole enää sitä Suomea joka joskus oli. Se on peruuttamattomasti pilattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus ikävöin Suomeen. Pari viikkoa Suomessa riittää ja voin taas olla poissa vuosikausia...

Vierailija
24/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MuuttAkaa viroon

Vierailija
25/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet verot, asuminen ja muukin kallista. Kuulostaa Singaporelta. Varmaan on muitakin vastaavia paikkoja.

Voisitteko muuttaa johonkin muuhun maahan kuin Suomeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän