Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kielelliset vaikeudet

huolestunut
31.01.2018 |

Onko teillä itsellänne tai puolisollanne kielellisiä ongelmia? Eli tarkoitan nyt sanojen sekoittamista ( ei käytä synonyymia vaan täysin eri sanaa) esim. pullo -> kannu tai vastaavaa.
Lisäksi on vaikeuksia ymmärtää tekstiä - lukee herkästi väärin. Myös ilmaisee asiat väärin, yksinkertainen asia jota ei osaa sanoa, vaan sanoo sen tavallaan väärin..? Eikä löydä oikeaa versiota millään sille mitä yrittää sanoa.. Pääsettekö yhtään kiinni mitä tarkoitan? Mun puolisolla on tälllaisia ongelmia ja välillä menee hermot kun tuntuu että ei vaan tajua. Muutenkin välillä tuntuu että oon häntä paljon fiksumpi ja tulee vähän harmistunut olo koska olisi kiva että puoliso olisi yhtä fiksu kuin itse..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisolla ollut tämä ongelma aina vai onko se tullut viimeaikoina?

Jos aina ongelmaa voi lähteä kartoittaaan jo puolison kouluaikaa mikä oli koulumenestys, kävikö lukion tai amiksen, lukeeko kirjoja ja sanomalehtiä? Jos mies ei ole ollut koskaan lukutyyppiä hänellä saattaa olla kielellinen vaikeus, ja se on perityvää. Sanon tämän suhteen jatkoa ajatellen. Et tule saamaan mieheltäsi apua lapsenne mahdollisissa kielellisissa vaikeuksissa.

Usein myös matemaattiset ongelmat ovat samassa nipussa. Osaako miehesi sujuvasti kertotaulun?

Jos ongelma on tullut vasta viime aikoina - lääkäriin.

Vierailija
2/2 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa afasia ja dysfasia niin saat paremmin arvioitua mitkä asiat täsmäävät puolisosi kohdalla.

Dysfasia tai afasia (kuten muutkaan kielelliset ongelmat) eivät tarkoita sitä, että toinen olisi ''vähemmän fiksu'' tai ''tyhmä''  Ainoastaan, sitä, ettei puheen tuottamiseen ja/tai ymmärtämiseen tarvittavat aivon osat toimi ''normaalisti''. 

Kun tiedätte mistä on kyse niin niitä erilaisuuksia on helpompi ymmärtää ja huomioida arjessa ja mahdollisesti harjoittaa foniatrin/puheterapeutin/tms kanssa vähemmän elämää haittaaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan