Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanhuaminen on nuoruuteni häpeällinen salaisuus, mikä on sinun

Vierailija
31.01.2018 |

liityin tanhuporukkaan koska paras ystävä oli siinä ja heille oli tiedossa laivamatka Ruotsiin (80-luvun alussa se oli kova juttu)
Häpesin kuollakseni koulun kevätjuhlissa tanhuesitystä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret Kotkat

Meille aina kerrottiin, ettei ole aatoksellista. Eipä se juuri ollutkaan. Käytiin teatterissa ja piirreltiin, se oli sellaista pihapiirin lasten kanssa yhdessä tekemistä.

Ja sitten huomasin osaavani liittolaulut ulkoa... yhä tänä päivänäkin.

Tai ei mulle tämä ole mikään jumalattoman häpeällinen asia. Kerran jaettiin kaveripiirissä näitä "häpeällisiä" asioita, niin huomattiin, että kotkia ja pioneereja oli paljonkin. Naurua piisas ja liittolaulantaa.

Tuo on totta, melkein kaikki lapset 70-luvulla kävi tämmöisissä, vanhempien poliittisten suuntien mukaan. Kyllä minua vähän hymyilytti, kun omat lapset meni partioon. Halusivat itse mennä, enkä minä kieltänyt, vaikka itse olin tosiaan taistolaisissa. 

2 ja 5

En tunne ketään kaveria jotka olisivat olleet mukana missään poliittisissa kerhoissa. Isäni oli demari ja toimi ammattiyhdistyksessä. Ei minua pakotettu mihinkään tuollaisiin. Ihan vapaan lapsuuden vietin kavereiden kanssa Helsingissä.

Minä olen pienemmältä paikkakunnalta kotoisin, ehkä semmoisissa oli erilaista siinä mielessä. Eikä minua nyt sentään pakotettu, mutta kiellettiin kyllä partio. Tuossa kun muistelen, niin tosiaan suuri osa lapsista kävi tämmöisissa harrastuksissa, osalla oli myös urheiluharrastuksia ja musiikkiharrastuksiakin. Ja kouluissa oli paljon kerhoja iltapäivisin. 

2 ja 5

Vierailija
22/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta, varvas, kanta, varvas... minä myös tanhunnut 70-80 -lukujen vaihteessa🙋‍♀️

Maalla ei ihan hirveästi ollut vaihtoehtoja. Nykyään olen ”ilahduttanut” mm. työkavereita pikku tanhuesityksillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävittekö pyhäkoulussa? Minä kävin kerran pari, mutta isä ei siitäkään oikein tykännyt. En oikein tiedä miksi, seurakuntaan kuuluttiin ja myöhemmin me lapset kyllä käytiin rippikoulu. 

2 ja 5 

Hitsi, mä kävin pyhäkoulussakin, vaikka perheemme oli vain tavallisia tapakristittyjä. Sieltä sai kuvan, johon lisättiin joka kerta jokin tarra. Kukka tai lammas tms.

T. Se raittiuskerhossa ollut tanhuaja

Vierailija
24/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävittekö pyhäkoulussa? Minä kävin kerran pari, mutta isä ei siitäkään oikein tykännyt. En oikein tiedä miksi, seurakuntaan kuuluttiin ja myöhemmin me lapset kyllä käytiin rippikoulu. 

2 ja 5 

Kävin joskus. En ollut ahkera kävijä. Silloin kun sieltä sai jotain kivaa sälää, niin piipahdin. esim joulukalentereita jaettiin silloin pyhäkoulussa ilmaiseksi. Ne oli hienoja ja niissä oli enemmän luukkuja.

Ei oltu edes tapakristittyjä, eikä muuten äidillä ollut mitään poliittista kantaa. Nuorissa kotkissa kävin, kun sitä piti entinen hoito/naapurintäti ja saatoin olla siellä ilmaiseksikin.

Yksinhuoltajan penikan oli revittävä viihdykkeensä tuommoisista asioista. :) Ja ihan hyvä lapsuus mulla kuitenkin oli.

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme