Tanhuaminen on nuoruuteni häpeällinen salaisuus, mikä on sinun
liityin tanhuporukkaan koska paras ystävä oli siinä ja heille oli tiedossa laivamatka Ruotsiin (80-luvun alussa se oli kova juttu)
Häpesin kuollakseni koulun kevätjuhlissa tanhuesitystä.
Kommentit (24)
Kanta, varvas, kanta, varvas... minä myös tanhunnut 70-80 -lukujen vaihteessa🙋♀️
Maalla ei ihan hirveästi ollut vaihtoehtoja. Nykyään olen ”ilahduttanut” mm. työkavereita pikku tanhuesityksillä.
Vierailija kirjoitti:
Kävittekö pyhäkoulussa? Minä kävin kerran pari, mutta isä ei siitäkään oikein tykännyt. En oikein tiedä miksi, seurakuntaan kuuluttiin ja myöhemmin me lapset kyllä käytiin rippikoulu.
2 ja 5
Hitsi, mä kävin pyhäkoulussakin, vaikka perheemme oli vain tavallisia tapakristittyjä. Sieltä sai kuvan, johon lisättiin joka kerta jokin tarra. Kukka tai lammas tms.
T. Se raittiuskerhossa ollut tanhuaja
Vierailija kirjoitti:
Kävittekö pyhäkoulussa? Minä kävin kerran pari, mutta isä ei siitäkään oikein tykännyt. En oikein tiedä miksi, seurakuntaan kuuluttiin ja myöhemmin me lapset kyllä käytiin rippikoulu.
2 ja 5
Kävin joskus. En ollut ahkera kävijä. Silloin kun sieltä sai jotain kivaa sälää, niin piipahdin. esim joulukalentereita jaettiin silloin pyhäkoulussa ilmaiseksi. Ne oli hienoja ja niissä oli enemmän luukkuja.
Ei oltu edes tapakristittyjä, eikä muuten äidillä ollut mitään poliittista kantaa. Nuorissa kotkissa kävin, kun sitä piti entinen hoito/naapurintäti ja saatoin olla siellä ilmaiseksikin.
Yksinhuoltajan penikan oli revittävä viihdykkeensä tuommoisista asioista. :) Ja ihan hyvä lapsuus mulla kuitenkin oli.
9
Minä olen pienemmältä paikkakunnalta kotoisin, ehkä semmoisissa oli erilaista siinä mielessä. Eikä minua nyt sentään pakotettu, mutta kiellettiin kyllä partio. Tuossa kun muistelen, niin tosiaan suuri osa lapsista kävi tämmöisissa harrastuksissa, osalla oli myös urheiluharrastuksia ja musiikkiharrastuksiakin. Ja kouluissa oli paljon kerhoja iltapäivisin.
2 ja 5