Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tanhuaminen on nuoruuteni häpeällinen salaisuus, mikä on sinun

Vierailija
31.01.2018 |

liityin tanhuporukkaan koska paras ystävä oli siinä ja heille oli tiedossa laivamatka Ruotsiin (80-luvun alussa se oli kova juttu)
Häpesin kuollakseni koulun kevätjuhlissa tanhuesitystä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä, tanhuaminenhan on just siistii!

Vierailija
2/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioneerit, olin vielä taistolaisissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioneerit mullakin. En kehtaa siitä vielä yli 5-kymppisenäkään missään mainita. Olisin halunnut lapsena partioon, mutta isä pakotti pioneereihin.

Vierailija
4/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina tanhusin myos, mutta 70-luvulla. Sehan oli ihan hauskaa. Tyttoparina mentiin hullun lailla... Esiintymisiakin oli, mutta ei ulkomailla asti!

Vierailija
5/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pioneerit mullakin. En kehtaa siitä vielä yli 5-kymppisenäkään missään mainita. Olisin halunnut lapsena partioon, mutta isä pakotti pioneereihin.

Heh, meillä sama. Isä ei päästänyt partioon. Kyllä pinskuissakin (mikä sana!) oli hauskaa, mutta aikamoista aivopesuakin se oli, opintopiirejä lapsille kommunismista. Leirit olivat hauskoja. 

Vierailija
6/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, tanhukerhossa olin 80-luvulla, lusäksi innolla nuoret kotkat -kerhossa ja sen tapahtumissa. Vast aikuisena tajusin että tuo kotkakerho oli poliitinen puoluekerho, kokoomus (vai keskusta?). Oi kasaria !

Vierailija
7/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin raittiuskerhossa. Ja myös tanhusin.

Vierailija
8/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansvilivilihanslailai! <3

Vierailija
9/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret Kotkat

Meille aina kerrottiin, ettei ole aatoksellista. Eipä se juuri ollutkaan. Käytiin teatterissa ja piirreltiin, se oli sellaista pihapiirin lasten kanssa yhdessä tekemistä.

Ja sitten huomasin osaavani liittolaulut ulkoa... yhä tänä päivänäkin.

Tai ei mulle tämä ole mikään jumalattoman häpeällinen asia. Kerran jaettiin kaveripiirissä näitä "häpeällisiä" asioita, niin huomattiin, että kotkia ja pioneereja oli paljonkin. Naurua piisas ja liittolaulantaa.

Vierailija
10/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tanhusi nuorena, mitä häpeällistä siinä on. Välillä unelmoin aloittavani uudestaan näin aikuisemmalla iällä!

Vierailija
11/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee, tanhukerhossa olin 80-luvulla, lusäksi innolla nuoret kotkat -kerhossa ja sen tapahtumissa. Vast aikuisena tajusin että tuo kotkakerho oli poliitinen puoluekerho, kokoomus (vai keskusta?). Oi kasaria !

Demarit!

Vierailija
12/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret Kotkat

Meille aina kerrottiin, ettei ole aatoksellista. Eipä se juuri ollutkaan. Käytiin teatterissa ja piirreltiin, se oli sellaista pihapiirin lasten kanssa yhdessä tekemistä.

Tai ei mulle tämä ole mikään jumalattoman häpeällinen asia. Kerran jaettiin kaveripiirissä näitä "häpeällisiä" asioita, niin huomattiin, että kotkia ja pioneereja oli paljonkin. Naurua piisas ja liittolaulantaa.

Tuo on totta, melkein kaikki lapset 70-luvulla kävi tämmöisissä, vanhempien poliittisten suuntien mukaan. Kyllä minua vähän hymyilytti, kun omat lapset meni partioon. Halusivat itse mennä, enkä minä kieltänyt, vaikka itse olin tosiaan taistolaisissa. 

2 ja 5

Vierailija
13/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustalla oli Vesaiset.

Vierailija
14/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että mä olin tanhuajille kateellinen. Niillä oli yhtenevät vaatteet ja niitä kivoja tossukoita. Yksi kaveri välillä antoi lainaksi, kun niitä himoitsin. Meidän perheellä ei ollut varaa tanhuun.

Oli vain nuoriin kotkiin.. enkä saanut sitä punaista t-paitakaan omaksi, kun sekin oli liian kallis.

9

Vierailija
15/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret Kotkat

No nykyään ollaan sit ”vanhat kotkat”

T. Se toinen kotka

Vierailija
16/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret Kotkat

No nykyään ollaan sit ”vanhat kotkat”

T. Se toinen kotka

Älä nyt vielä. :D Nuoria keski-ikäisiähän vielä ollaan demareiksi. ;)

Vierailija
17/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekö pyhäkoulussa? Minä kävin kerran pari, mutta isä ei siitäkään oikein tykännyt. En oikein tiedä miksi, seurakuntaan kuuluttiin ja myöhemmin me lapset kyllä käytiin rippikoulu. 

2 ja 5 

Vierailija
18/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävittekö pyhäkoulussa? Minä kävin kerran pari, mutta isä ei siitäkään oikein tykännyt. En oikein tiedä miksi, seurakuntaan kuuluttiin ja myöhemmin me lapset kyllä käytiin rippikoulu. 

2 ja 5 

Kävin pyhäkoulussa. Ihme, että isä sinne päästi. T. toinen pioneeri

Vierailija
19/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun tuotokselle poliittiset lapsikerhot kuulostavat jollain karmivalta tavalla jopa hauskoilta. Minulla ei ole vanhempieni poliittisesta kannasta mitään käsitystä. Olisi tavallaan ollut siisti ajatus kasvaa johonkin aatteeseen.

Vierailija
20/24 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret Kotkat

Tuo on totta, melkein kaikki lapset 70-luvulla kävi tämmöisissä, vanhempien poliittisten suuntien mukaan. Kyllä minua vähän hymyilytti, kun omat lapset meni partioon. Halusivat itse mennä, enkä minä kieltänyt, vaikka itse olin tosiaan taistolaisissa. 

2 ja 5

En tunne ketään kaveria jotka olisivat olleet mukana missään poliittisissa kerhoissa. Isäni oli demari ja toimi ammattiyhdistyksessä. Ei minua pakotettu mihinkään tuollaisiin. Ihan vapaan lapsuuden vietin kavereiden kanssa Helsingissä.