Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö huuhteluainetta?

Vierailija
30.01.2018 |

Selvitetään asia!

Käytätkö huuhteluainetta?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiJ kirjoitti:

Käytän puuvillapyykissä niin vaatteissa kun lakanoissa, tukee pehmeämpää ja sileämpää, en juuri silitä vaatteita.

Alushousuissa en käytä ettei kutita alapäätä ja muutenkaan ei toisi noihin lisäarvoa, kaarituettomat liivit koneessa ilman huuhteluainetta, pysyy paremmin muodossaan ei venähdä niin äkkiä. Kaarutuelliset käsin joten ilman huuhteluainetta.

Keinokuidut ja muuntokuidut tosi sähköisiä mielestäni ilman huuhteluainetta, esim. viskoosi tosi sähköinen, eli käytän näissä. Frotee menettää imutehoaan joten en käytä. Samaten kun teknisiä ominaisuuksia sisältävät vaatteet pesen ilman.

Verhot ja pöytäliinat ilman, ellen satu heittämään johonkin koneelliseen mihin olen laittamassa huuhteluainetta, ei ole niin väliä.

Jos kunnon villavaatetta niin pesen mahdollisimman harvoin, pyrin tuulettamaan ennemmin, mutta jos pesen niin ilman huuhteluainetta.

Olikohan siinä kaikki...

Tykkään käyttää hajusteetonta huuhteluainetta, se kuitenkin antaa raikkaan tuoksun vaikka mitään parfymoitua tuoksua ei ole, niitä ei pää kestä.

Niin no ne elastaania sisältävät vaatteet ilman että pysyy elastisuus. Jos elastaania on 5% tai vähemmän niin pesen vaatteen muun kankaan perusteella.

Vierailija
42/47 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, ihan turhaa kemikaalia. Kuivausrumpu ajaa saman asian. Ja kaikki hajusteet, hyi helvetti!

Mutta hyvä kuivausrumpu maksaa kerta ostoksena 500€ ylöspäin ja huuhteluaine parin euron molemmin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitetään asia!

Oletko köyhä/pienituloinen? Käytetäänkö teillä huuhteluainetta?

En ole. Ei käytetä. 36.6%

Olen. Ei käytetä. 28.0%

Olen. Käytetään. 19.9%

En ole. Käytetään. 11.0%

(Ei löydy sopivaa vastausta.) 3.8%

En ole. En tiedä. 0.4%

Olen. En tiedä. 0%

Ääniä yhteensä: 417

TULOKSET

Vastauksia yhteensä: 417

Poistetut ("ei löydy sopivaa vastausta"): 16 (3,8 %)

HUOMIOIDUT VASTAUKSET: 401

KYSYMYS 1/1: Oletko köyhä/pienituloinen?

Kyllä (200) 

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 49,9 %

En (201) 

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 50,1 %

Yht. 401 

KYSYMYS 2/2: Käytetäänkö teillä huuhteluainetta? 

KAIKKI VASTAAJAT

Käytetään (129) 

|||||||||||||||||||||||||||||||| 32,2 %

Ei käytetä (270) 

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 67,3 %

En tiedä (2) 

| 0,5 %

Yht. 401 

KÖYHÄT/PIENITULOISET 

Käytetään (83) 

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 41,5 %

Ei (117) 

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 58,5 %

En tiedä (0) 

0 %

Yht. 200 

MUUT KUIN KÖYHÄT/PIENITULOISET 

Käytetään (46) 

||||||||||||||||||||||| 22,9 %

Ei (153) 

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 76,1 %

En tiedä (2) 

| 1 %

Yht. 201 

Vierailija
44/47 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole pesukonetta. (Tuttu sähkömies sano että jos tohon liitäntään iskee pesukoneen ja jotain käy niin vakuutus ei taatusti korvaa). Taloyhtiössäkään ei ole pesukonetta. Oon asunu tässä vasta puoltoista kuukautta, nyrkkipyykkääminen sais pikkuhiljaa riittää. Muutan heti ku mahollista!

Sähkömiehet ei kylläkään asentele pesukoneita

Vierailija
45/47 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käytä - enää! Kaksi pesukonetta olen saanut hajalle huuhteluaineen käytön vuoksi (vaikka hoidettu hyvin, koneen putsausohjelmaa käytetty yms), koneita ei saatu enää kuntoon korjaamallakaan. Korjaaja sanoi kummallakin kerralla, että vauriot on aiheuttanut huuhteluaine.

Vierailija
46/47 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan käytä - enää! Kaksi pesukonetta olen saanut hajalle huuhteluaineen käytön vuoksi (vaikka hoidettu hyvin, koneen putsausohjelmaa käytetty yms), koneita ei saatu enää kuntoon korjaamallakaan. Korjaaja sanoi kummallakin kerralla, että vauriot on aiheuttanut huuhteluaine.

Näinhän sitä aina kerrotaan.

Minä olen pessyt omassa kodissani pyykkiä n. 30 v ajan. Koko sen ajan olen käyttänyt huuhteluainetta ja niitä tositosi pahoja zeoliittipesuaineita.

Ensimmäinen koneeni oli käytössäni 12 v, sitten exä otti sen mukaansa. En tiedä milloin hajosi, vai onko hajonnut. Seuraavan sain vanhemmiltani. Se oli ollut mummollani käytössä viitisen vuotta. Tämä oli pieni kone, alle 3 kg pyykille. Se meni sitten veljelleni muutaman vuoden jälkeen. Hän käyttää sitä yhä. Seuraava oli 7v käytössä, siitä hajosi ohjelmakoneisto. Olisi voinut korjata, mutta ostin uuden. Se on nyt kuudetta vuotta käytössä.

Eli, yksikään koneista ei ole hajonnut huuhteluaineen vuoksi. Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
47/47 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä perustuu? En ole moisesta ennen kuullut?