Käytätkö huuhteluainetta?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
En käytä, ihan turhaa kemikaalia. Kuivausrumpu ajaa saman asian. Ja kaikki hajusteet, hyi helvetti!
Mutta hyvä kuivausrumpu maksaa kerta ostoksena 500€ ylöspäin ja huuhteluaine parin euron molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Selvitetään asia!
Oletko köyhä/pienituloinen? Käytetäänkö teillä huuhteluainetta?
En ole. Ei käytetä. 36.6%
Olen. Ei käytetä. 28.0%
Olen. Käytetään. 19.9%
En ole. Käytetään. 11.0%
(Ei löydy sopivaa vastausta.) 3.8%
En ole. En tiedä. 0.4%
Olen. En tiedä. 0%
Ääniä yhteensä: 417
TULOKSET
Vastauksia yhteensä: 417
Poistetut ("ei löydy sopivaa vastausta"): 16 (3,8 %)
HUOMIOIDUT VASTAUKSET: 401
En (201)
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 50,1 %
Yht. 401
|||||||||||||||||||||||||||||||| 32,2 %
Ei käytetä (270)
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 67,3 %
En tiedä (2)
| 0,5 %
Yht. 401
KÖYHÄT/PIENITULOISET
Käytetään (83)
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 41,5 %
Ei (117)
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 58,5 %
En tiedä (0)
0 %
Yht. 200
MUUT KUIN KÖYHÄT/PIENITULOISET
Käytetään (46)
||||||||||||||||||||||| 22,9 %
Ei (153)
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| 76,1 %
En tiedä (2)
| 1 %
Yht. 201
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole pesukonetta. (Tuttu sähkömies sano että jos tohon liitäntään iskee pesukoneen ja jotain käy niin vakuutus ei taatusti korvaa). Taloyhtiössäkään ei ole pesukonetta. Oon asunu tässä vasta puoltoista kuukautta, nyrkkipyykkääminen sais pikkuhiljaa riittää. Muutan heti ku mahollista!
Sähkömiehet ei kylläkään asentele pesukoneita
En todellakaan käytä - enää! Kaksi pesukonetta olen saanut hajalle huuhteluaineen käytön vuoksi (vaikka hoidettu hyvin, koneen putsausohjelmaa käytetty yms), koneita ei saatu enää kuntoon korjaamallakaan. Korjaaja sanoi kummallakin kerralla, että vauriot on aiheuttanut huuhteluaine.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan käytä - enää! Kaksi pesukonetta olen saanut hajalle huuhteluaineen käytön vuoksi (vaikka hoidettu hyvin, koneen putsausohjelmaa käytetty yms), koneita ei saatu enää kuntoon korjaamallakaan. Korjaaja sanoi kummallakin kerralla, että vauriot on aiheuttanut huuhteluaine.
Näinhän sitä aina kerrotaan.
Minä olen pessyt omassa kodissani pyykkiä n. 30 v ajan. Koko sen ajan olen käyttänyt huuhteluainetta ja niitä tositosi pahoja zeoliittipesuaineita.
Ensimmäinen koneeni oli käytössäni 12 v, sitten exä otti sen mukaansa. En tiedä milloin hajosi, vai onko hajonnut. Seuraavan sain vanhemmiltani. Se oli ollut mummollani käytössä viitisen vuotta. Tämä oli pieni kone, alle 3 kg pyykille. Se meni sitten veljelleni muutaman vuoden jälkeen. Hän käyttää sitä yhä. Seuraava oli 7v käytössä, siitä hajosi ohjelmakoneisto. Olisi voinut korjata, mutta ostin uuden. Se on nyt kuudetta vuotta käytössä.
Eli, yksikään koneista ei ole hajonnut huuhteluaineen vuoksi. Miten tämä on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä perustuu? En ole moisesta ennen kuullut?
Niin no ne elastaania sisältävät vaatteet ilman että pysyy elastisuus. Jos elastaania on 5% tai vähemmän niin pesen vaatteen muun kankaan perusteella.