Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko liian naiivi?

Vierailija
16.04.2006 |

Minulla on takanani hieman epätavallinen ihmisuhdekuvio: tutustuin 3-4 vuotta sitten mieheen, joka oli edelleen perheellinen. Mutta: miehen ymmärryksen ja puheiden mukaan pariskunta oli jo pari vuotta sitten molemminpuolisesti sopinut, että olivat enää lasten vuoksi yhdessä. Etenkin nainen, toisinaan myös mies, kävivät omilla tahoillaan treffeillä, seksielämää ei ollut sanan varsinaisessa merkityksessä. Nainen oli antanut miehelle jo deadlinen, johon mennessä tämän on oltava talosta ulkona. Nainen myös keskusteli näistä ns. valloituksistaan avoimesti puhelimessa miehen ollessa kotona. Tähän olen saanut vahvistuksen myös muuta kautta.

Minä tulin siis kuvioon kolmisen vuotta sitten tällaisessa tilanteessa. Miehen kertoman perusteella kaikki näytti siis olevan selvää, joten en nähnyt tilanteessa mitään ongelmaa, olihan kyseessä kahden aikuisen ihmisen suhde. Seksiä meillä ei ennen miehen varsinaista eroa ehtinyt olla, ehkä 2-3 treffit ja intensiivistä jutustelua. Olimme molemmat toisiimme hyvin rakastuneita.

Mutta mutta: kun mies ihastuikin ihan " oikeasti" , tämä ei sopinutkaan vaimolle. Vaimo heitti miehen ulos kotoaan (mikä tietysti oli hyvä asia miehen kannalta), ja sen jälkeen vaimo aloitti ennennäkemättömän mustamaalauskampanjan pariskunnan sukulaisten ja tuttavien kaekuudessa. Hän lähetti kaikille kirjeen, jossa kertoi, että " vieras nainen on vienyt lapsilta isän" jne. Lisäksi nainen herjasi, haukkui ja mustamalasi minua kaikissa mahdollisissa käänteissä, näistä sain kuulla mm. miehen lapsilta, koska he eivät voineet ymmärtää, miksi äitinsä käyttäytyi miten käyttäytyi.

Itse olen aina välttäyt varattuja miehiä kuin ruttoa, pari olen jättänyt ekojen treffien jälkeen kun ovat uskaltaneet tunustaa asian. Tämänkään kanssa en olisi lähtenyt edes treffeille, mutta tunsin miehen ennestään työkuvioista fiksuksi ja luotettavaksi henkilöksi, joten uskoin tietysti miehen puhuvan totta myös tästä ns. järjestelystään vaimonsa kanssa.

Eikä ongelma ollutkaan miehen puheissa, vaan siinä, miten epäjohdonmukaisesti miehen ex-vaimo käyttäyi ja käyttäytyy edelleen. Miehen tapauksessa vaimo oli ymmärtänyt että avoin liitto koskee vain häntä ja oli varmaan loukkaantunut, että juuri mies onnistui heistä kahdesta ensimmäisenä löytämään uuden rakkauden.

Kirjoitan tätä siksi, että haluan varoittaa kaikkia naisia. Ottakaa ensiksi selvää miehen vaimolta, onko tämä samaa mieltä kuin mies parisuhteen tilanteesta, jos ikinä vastaavaan tilanteeseen joudutte. Jos ilmenee ongelmia, poistukaa paikalta kun vielä voitte. Minun tapauksessani on liian myöhäistä. Kun me aloimme varsinaisesti seurustella, mies oli jo " heitetty" pariskunnan yhteisestä kodista, joten erommekaan tuskin olisi enää auttanut.

Nainen on rääkännyt meitä jo kolmisen vuotta, eikä loppua näy. En kuitenkaan halua antaa periksi, sillä mielestäni en ole tehnyt mitään muuta väärää kuin luottanut siihen, että aikuinen ihminen pystyy pitämään tekemänsä sopimukset. Siihen miehenikin on luottanut. Olemme siis varmaan liian naiiveja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pettämistä mitä pettämistä.

Ihmiset joilla on avoin suhde yrittävät korjata jotain omassa liitossaan tai pitää sitä vain epätoivosesti kasassa . Tottakai jos pelehditään siellä täällä on aina se riski että ihastuu - löytää jonkun . Se riski on aika suuri . MUTTA ei siinä voi kun tää pariskunta syyttää itseään !

Vierailija
2/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ylpeä mutta ei sanottavammin kadutakkaan. kamala on petetyn naisen mieli =) sitä saa mitä tilaa. jos tuo exän tyttöystävä halusi perheellisen miehen, niin ei se ainakaan käynyt helposti, eikä ilman omantunnontuskia. sitä oli niin täynnä vihaa, että olisin kyennyt tekemään mitä tahansa kamaluuksia, mutta onnekseni en niihin koskaan ryhtynyt. heidän suhteensa sittemmin kuivui, mutta sekään ei jaksa enää tuottaa hyvää mieltä, koska ei kiinnosta enää, ei niin paskaakaan =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tyypilliset av-mammat vaikuttavat juuri tuolta, että se mitä sovitaan ja puhutaan on on ihan eri asia kuin miten asiat todellisuudessa menevät.

Koittakaa kestää!

Vierailija
4/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun mielestä miehen olisi pitänyt ensin " kunnolla" erota ja lähteä nostelemaan ennen kuin sekaantui sinuun tosissaan. Oletko miettinyt itseäsi tuon naisen asemaan?

Vierailija
5/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, huomasin itsekin että tuli hieman pitkä vuodatus.

Ja kyllä: olen ajatellut itse, että vaimon asemassa olisin mennyt töihin ja itse lähtenyt parisuhteesta, jos en kerran olisi ollut valmis suomaan vapautta miehelleni, vaan vain ja ainoastaan itselleni. En olisi halunnut kärsiä tuollaisessa tilanteessa. Mies oli siis taloudellisista syistä jäänyt suhteeseen, ja siksi että saisivat arjen kimpassa pyöritetyä paremmin.

Juu, tiedän että miehen olisi pitänyt erota " kunnolla" ennen minuun tutustumista - emme tosin vielä seurustelleet ennen eroa, vaimo vain huomasi miehen ihastuneen kun mies oli muissa maailmoissa. Mitään kovin syntistä ei tuossa vaiheessa ollut tapahtunut. Tuo ei ollut minun päätöksen, vaan miehen. Emme vain elä täydellisessä maailmassa, mielestäni tuo ei oikeuta kunnianloukkaukseen eikä panetteluun

Vierailija
6/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen ex on vähän samanlainen. Ja mies sentään oli eronnut " kunnolla" kun me aloimme seurustelemaan.

Ikävä tilanne teillä. Koittakaa jaksaa ja toivokaa että ex löytäis itselleen uuden miehen. Meillä sekään ei kyllä auttanut...

Vierailija
7/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde on parisuhde jossa toinen päästetään toisten kanssa seikkailemaan, mutta takasin kotiin kuitenkin tullaan. Tälläsessä suhteessa siis parisuhde jatkuu mutta ollaan toisten kanssa -ei yritetä kuitenkaan löytää uutta kumppania..

Mää en ymmärrä ap kun kirjoitit ettei heillä ollut seksielämää " sanan varsinaisessa merkityksessä" -joko sitä harrastetaan tai ei harrasteta!

Mikä avoinliitto on se jossa mies koittaa saada uutta parisuhdetta mutta ei harrasta tämän kanssa seksiä -koska seksiin se perustuu.

Se että naisella on seksiseuraa toisaalla taas kuuluu kuvioon.

Minusta sinä sekaannuit varattuun mieheen ja piste. Se jos suhteen nainen on harrastanu sovitusti toisten kanssa seksiä ei oo mitenkään kummaa, koska se on avoinsuhde sovittuna mutta sinä ja mies ette harrastanu seksiä vaan kävitte " kiihkeitä keskusteluja" ei se kuulu avoimeen suhteeseen -se on parinmuodostamista ja toiseen rakastumista!

Vierailija
8/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimessa suhteessa ei ole tarkoitus löytää uutta elämänkumppania. Pelehtiä ja vaikka keskustella saa muiden kanssa, mutta se on osattava lopettaa ajoissa. Helposti käy niin, että rakastuu; jos rakastuu, niin se on osattava sitten vaan pistää poikki! Pariskunnan nainen on toiminut oikein eli pelehtinyt muiden kanssa, mutta mies taas ei ole osannut lopettaa hoitojaan. Avoimen suhteen tarkoitus on, että parisuhde jatkuu!!!

Vierailija:

Avoin suhde on parisuhde jossa toinen päästetään toisten kanssa seikkailemaan, mutta takasin kotiin kuitenkin tullaan. Tälläsessä suhteessa siis parisuhde jatkuu mutta ollaan toisten kanssa -ei yritetä kuitenkaan löytää uutta kumppania..

Mää en ymmärrä ap kun kirjoitit ettei heillä ollut seksielämää " sanan varsinaisessa merkityksessä" -joko sitä harrastetaan tai ei harrasteta!

Mikä avoinliitto on se jossa mies koittaa saada uutta parisuhdetta mutta ei harrasta tämän kanssa seksiä -koska seksiin se perustuu.

Se että naisella on seksiseuraa toisaalla taas kuuluu kuvioon.

Minusta sinä sekaannuit varattuun mieheen ja piste. Se jos suhteen nainen on harrastanu sovitusti toisten kanssa seksiä ei oo mitenkään kummaa, koska se on avoinsuhde sovittuna mutta sinä ja mies ette harrastanu seksiä vaan kävitte " kiihkeitä keskusteluja" ei se kuulu avoimeen suhteeseen -se on parinmuodostamista ja toiseen rakastumista!

Vierailija
9/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stressata sairaan luuserin käytöksestä? Säälittävä tapaus, antakaa olla.

Vierailija
10/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen pitäisi miettiä todella tarkkaan mitä uskoa toisen puheista.

MIKÄÄN ei oikeuta suhteen aloittamista varattuun eikä mielestäni myöskään eroavan kanssa.

Ensinnäkin, et varmaankaan puhunut miehen vaimon kanssa heti alussa eli olet ollut vain miehen puheiden varassa.

Et todellakaan voi tietää minkälainen suhde pariskunnalla oli kun yhdessä asuivat ja minkälainen nainen oikeasti oli, eikä vain miehen puheiden perusteella.

Minkälaisena oikein pidät miestäsi?

Kuinka uskallat olla miehenkanssa joka laittaa taloudellisen tilanteen ihmisen edelle. Eli piti vaimon taloudenhoitajana vaikka ei muka rakastanut häntä.

Mitähän hän kertoo sinusta toiselle naiselle kun arki alkaa painaa.

Vierailija
11/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtui varmaan pitkästä suhteesta ja kolmesta lapsesta. sitä ikäänkuin tunsi omistavansa toisen. pompottelin exää kodin ja toisen naisen asunnon välillä. raukka tuli heti takas kun sain sellasta päähäni =)

se meni kyllä ohi alta vuoden ja nyt mulle on ihan hailee ollut jo pitkään kenen kanssa ex seurustelee/sekstailee. eli ihan sitä itserakkautta mun puolelta.

Vierailija
12/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämistä mitä pettämistä.

Vierailija
13/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että molemmilla on omat menonsa kenen kanssa tykkäävät ja ovat yhdessä vain talouden ja arjen pyörityksen takia. Nainen oli asettanut miehelle takarajankin, mihin mennessä pitää olla ulkona asunnosta. Kyseessä ei ollut siis ns. avoin suhde siinä mielessä, että olisivat rakastaneet toisiaan.

Joku kirjoitti: " Eli piti vaimon taloudenhoitajana vaikka ei muka rakastanut häntä." Tuo ei pidä paikkaansa, mies hoiti kodin siivouksen ja suuren osan lastenhoidosta (kaikki illat omien töidensä jälkeen) sekä toi kaikki rahat huusholliin, joten varmasti kantoi kortensa kekoon.

Joku myös antoi ymmärtää että mies olisi ollut epärehellinen - näin ei tosiaan ollut vaan nainen vehtasi ympäriinsä ja antoi sukulaisilleen ymmärtää, että minä rikoin hänen parisuhtensa. Tämän olen kuullut mm. naisen omalta sisarelta.

Vierailija
14/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole siitä ylpeä jälkeenpäin?

Vierailija
15/15 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kuulostaa kieltämättä pervesssiltä, mutta miehesi voinut lähteä suhteesta. Tosin, niin olisi vaimokin. Vaimona en olisi jäänyt moiseen tilanteeseen, paitsi korkeintaan hoitovapaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi