Ratkaiskaa mun "riita"
Moikka oon 18- vuotias tyttö (Kyllä 18 ja silti mulla on tälläinen ongelma:) ja mulle tuli riita mun kaverin kaa ja se tulin niin turhasta asiasta, että sitä on vähä vaikeeta selvittää. Siks kysy teiltä ehkä vähän kokeneemmilta apua, toivottavasti tulee asiallisia vastauksia vaikka tää tilanne on vähän lapsellinen:
Me tehtiin yhtä esitelmää koulussa ja molemmat oli ehkä vähän väsyneitä ja ärtyneitä (koska maanantai). Keskustelu meni kutakuinkin näin:
"Tee sä välillä" Tää mun kaveri sano ja ojensi mulle tietokoneesa. Ja se ääni, jolla se sen sano oli niin vihamielinen. Sen mielestä mä en varmaan ollu tehny yhtään sitä esitelmää vaikka olin tehny vähintään yhtä paljo ku seki. No aloin kirjottamaan siihen diaan jotain ja tää mun kaveri sano:
"Ei siihen noin voi kirjottaa" Ja taas se vihamielinen ääni.
"No mitäs sitte?" Mä tiuskaisin kyllästyneenä tän mun kaverin vihamielisyyteen. Sit se ei vastannu mitään ja mä sanoin:
"Antaa olla sitte noin!" Mun kaveri ei sanonu vieläkään mitään. Sen jälkeen me molemmat oltiin vaan hiljaa ja jossain vaiheessa mun kaveri sano:
"Mä lähetin sulle nyt sen uusimman version" Johon mä en sit puolestani vastannu mitään koska sen olis pitäny lähettää se jo ajat sitte ja sitä oli turha lähettää enää ku se oli valmis. Siitä hetkestä lähtien eli maanantai aamusta me ei olla puhuttu toisillemme mitään.
Miten tän voi selvittää kun ei täs periaattees oo mitään selvitettävää kun ei kumpikaan tehny mitään väärää ja silti tätä "mykkäkoulua" on jatkunu jo yli vuorokauden?
Kommentit (4)
Riippuu niin persoonista kuinka tommonenkin kiista saadaan selvitettyä. Jotkut ihmiset haluavat väin vängän olla oikeassa vaikka itse olisivat aloittaneet riidan, en tiedä kummoinen ystäväsi on. Voit toki yrittää lievitellä tilannetta jollain "pitäisköhän käydä kahvilla tai jotain?" ja katsoa miten ystäväsi reagoi. Toki voit myös yrittää ottaa asiaa puheeksi jollain lailla, kuten "taidettiin molemmat olla vähän väsyneitä viimeks...".
Vaikka olettekin jo 18v niin ei ihmiset maagisesti kasva aikuisiksi jonkin ajan sisällä. Lapsellisia riitoja voi siis tulla vaikka 50v henkilöille :-)
Joskus ihmisten keskinäiset "valtasuhteet" voivat olla hieman haastavia selvittää. Joskus esim. pitkän ystävyyden jälkeen voi jopa tuntua että kaveri on aina ollut jotenkin niskan päällä tai päällepäsmärinä ja jossain iässä sekin voi alkaa ärsyttää. En väitä että teidän tilanne olisi tämä, mutta pointtini oli se että ystävyyskin kehittyy iän ja ajan mukana ja tämä kasvu voi myös aiheuttaa skismoja.
Kiitos vastauksista! Niistä oli apua ja saatiin selvitettyä asia :)
Alatte vaan uudestaan jutella muista asioista, tai niin mä tekisin. Mutta jos ootte sellasia, että tykkäätte puhua asiat läpi, niin puhukaa vaan.
Tsemppiä! :)