Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela ja toimeentulotuki

Vierailija
30.01.2018 |

Hulluksi tämäkin on mennyt Kelan myötä! Onko muita, joilta vaadittu tietoja puolen vuoden takaa, ajoilta, kun et ole ollut asiakas?

Käsittääkseni niitä ei saisi vaatia, kun kahden kuukauden ajalta???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta. Ajattelen noiden lakien suhteen, että lait laaditaan näissä asioissa aina asiakkaan haitaksi. Vain pieni osa käyttää tukia väärin ja alikäyttö on yleistä mutta varmuuden vuoksi satojatuhansia asiakkaita kiusataan muuttuvilla määräyksillä ja pompotetaan karensseissa ja muualla. Se on vihaa oman masn kansalaisia kohtaan.

Vierailija
2/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tietoja vaativat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilevät että olet hävittänyt omaisuutta saadaksesi tukea?

Vierailija
4/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään omaisuutta ollutkaan. Olen te-toimiston järjestämässä koulutuksessa.. Mutta vaativat tiliotteet helmikuun ttt hakemukseen 6kk ajalta. Ajalta, kun olen ollut osa-aikaisessa työssä enkä ole tukea hakenut. (Ja vaikka olenkin 6kk sitten saanut palkkaa, ei sitä nyt voida enää tuloiksi laskea!!!??!)

-AP

Vierailija
5/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että siellä on virhe numeroissa. Tai sitten joku kokonaissumma lasketaan edellisiltä kuukausilta, jolloin olit töissä ja se vaikuttaa nykyiseen. Voitko kysyä jostain asiaa.

Vierailija
6/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn kyllä. Eihän sitä voida laskeskella, että nyt kun teit 5kk töitä ni niillä pitäs elellä sit vuosi.. ylijäämää siirrellään loputtomiin, kunnes on 0€ jäljellä. Kunta ainakin huomioi ylijäämän haetulle ja seuraavalle kuulle, mutta kolmannelle sitä ei enää huomioitu. Ehkä tämä selviää, Kelan sivuilla lukee, että uudet hakijat toimittaa tiliotteet ja palkkanauhat 2kk ajalta.. jatkohakijat 1kk. Missään ei lue, että voidaan pyytää toimittamaan pidemmältäkin ajalta.

Ei kellään muulla ole vastaavaa ollut?

-AP

Vierailija
7/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viimeisintä kuuta riittää. Eikä todellakaan huomioiada mitään puolen vuoden takaisia tuloja. T. Kelan toimeentulotuen käsittelijä

Vierailija
8/8 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viimeisintä kuuta riittää. Eikä todellakaan huomioiada mitään puolen vuoden takaisia tuloja. T. Kelan toimeentulotuen käsittelijä

Näin sen pitäisi mennä. Joko joku sooloilee tai sit on keksitty joku ihme reikä millä kyykytellään niin pitkälle, ettei hakemuksia enää jaksa laittaa..