Mikä laskisi verenpainetta? (muu kuin lääke) nopeesti?
Kommentit (31)
Vihreä rauhoittava tee, lepäily, rauhalliset kävelyt metsässä. Runsas suolaiset herkut pois, kahvi ja muut kofeiinijuomat pois. Eläimen paijaaminen. Halailu.
Kalliolouhinnan perusräjäytys aine, eli ANFO. Imeytyy ihon läpi, puoli tuntia kun näpelöit paljain käsin, niin jo menee niin alas, että taju lähtee.
No ei siihen mitään taikatemppuja ole. Jos on selkeästi korkealla, niin lääkettä nassuun.
Pidemmällä aikavälillä elintapojen parantaminen voi auttaa.
Itse olen ylipainoinen, mutta elän terveellisesti. Perussairauden takia en voi toistaiseksi laihduttaa.
Joten lääkettä napostelen, ja olen iloinen että lääkkeet on keksitty koska muuten olisin pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa lukemasta tätä palstaa.
Ja lopeta uutisten seuranta. Ainakin jos olet työssäkäyvä maksumies.
Vierailija kirjoitti:
auttaako lepo, vedenjuonti? joku ruoka-aine?
Syö kaliumpitoisia ruoka-aineita, esim. perunaa ja banaaneja tai osta apteekista kaliumtabletteja. Karsi suolaa.
Ravinto vaikuttaa paljon.Lisäravinteista kalaöljy tärkeimpiä,magnesium jonkun verran.Verenpainekonferenssin tutkijoiden mukaan kasvispainotteinen ravinto laskee verenpainetta vaikka suolan saantia ei laskettaisi.Jotkut ovat suolalle herkempiä.Tupakka pois tietenkin.
Pika-apuja korkeaan verenpaineeseen:
- Mene lattialle selinmakuulle ja nosta jalat seinää vasten, hengitä rauhallisesti ja yritä rentoutua tässä asennossa ainakin 15min. ajan.
- Oikealla hengitystekniikalla (esim. palleahengitys) saa myös paljon aikaiseksi.
https://askelterveyteen.com/alenna-verenpainettasi-naiden-5-hengitystek…
- käsien kohottaminen pään yläpuolelle auttaa myös.
- niska-hartia-hieronta
Pitkällä tähtäimellä: säännöllinen liikunta, painonpudotus tarvittaessa, kahvin (tämä auttoi itselleni muutamassa päivässä!), suolan, salmiakin, lakritsin vähentäminen, kasvisten&hedelmien lisääminen ja eläinperäisten tuotteiden vähentäminen ruokavaliossa.
Ehdotan puolen litran tai vaikka litran verivolyymin luovuttamista. Takaan että verenpaine laskee niin että et meinaa tolpillasi pysyä.
Kuuma suihku