Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää tarkoittavat neuvot

Hyväntahtoinen
30.01.2018 |

Onko kukaan suuttunut tai loukkaantunut, kun olet ihan hyvää tarkoittaen yrittänyt neuvoa ihmistä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂

Vierailija
2/7 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nämä hyvää tarkoittavat neuvot ovat typeriä, itsestäänselvyyksiä ja neuvoja asettuu "neuvottavansa" yläpuolelle. Tajuamatta kuitenkaan toisen ihmisen elämää.

On syytäkin loukkaantua/suuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jonkun itsetunto saa kolauksen, kun neuvotaan. Todella rasittavia ihmisiä tuollaiset, jotka eivät ymmärrä toisten mielipiteitä keskustelun avauksiksi! Eri asia on jos toinen alkaa inttämään omaa kantaansa oikeaksi, vaikka itseäni pieni väittelykin vain virkistäisi! Tahdon kuulla perustelut. Entä sitten?

Vierailija
4/7 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ehdotin että mainitsisi piinaavista harhoista (jotka uskoo tosiksi ja elänyt niissä useamman vuoden ajan) hoitotaholleen. Siellä tiedetään psykoosista mutta ei läheskään koko tilannetta.

Vierailija
5/7 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseton siskoni jakelee näitä ns hyvää tarkoittavia neuvoja. Ne on oikeesti rasittavia ja suorastaan loukkaavia. Nyt tunkee koko ajan ottamaan kantaa lapsen lukiovalintoihin.

Ei ole itse edes käynyt lukiota, mutta silti tietää paremmin kuin minä, lukion ope. Ärsyttää suunnattomasti. Ja juu, ns hyvää tarkoittaa.

Vierailija
6/7 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Sain minäkin eräältä lakimieheltä neuvon mennä paikan päälle te-toimistoon ja juttelemaan johtajan kanssa, "niin kauan kuin vain soittelet sinne ei asia etene" (olin toki tehnyt selvityksen ja lähettänyt vaadittavat dokumentit aiheettomasta sanktiosta).

Että tällaisia neuvoja asiantuntijoilta.

"Ai eikö siellä ole palvelutiskiä ja työntekijöitä jotka auttavat?"

No ei ole. Henkilöt aulassa eivät ole te-toimiston työntekijöitä eikä siellä pääse kenenkään juttusille marssimalla paikalle, saati johtajan.

Vierailija
7/7 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi neuvoa jos toinen ei sellaista pyydä?

Jos oikeasti huomaa että toinen on avun/neuvon tarpeessa niin sitten mutta senkin voi tehdä hienotunteisesti ja toista kunnioittaen, moni "hyväntahtoinen" tosiaan käskee ja määrää eikä välttämättä todellisuudessa edes tunne asiaa jossa päsmäröi.

Monesti paras apu olisi kuunnella toista ja olla myötätuntoinen, ei kova ja ylemmyydentuntoinen (tätähän ne hyväntahtoiset eivät itsessään tajua).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän