Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että ihmiset voivat olla alhaisia FB-kirppareilla!

Vierailija
29.01.2018 |

Inhottavaa miten ihmisten ahneus tulee esiin. Asun melko varakkaalla alueella, ja vaikka monesti paikallinen FB-kirppari toimii tosi kivasti. Eli tyyliin just että pieneksi jääneet lastenvaatteet myydään edullisesti eteenpäin.

Mutta sitten on ilmiö, että kun neliöt maksavat niin paljon, niin ei vain ole tilaa säilytellä turhia tavaroita. Joten monesti ihmiset sitten myyvät varsinkin huonekaluja, kun ne vievät niin paljon tilaa, niin hyvinkin halvalla tai jopa lahjoittavat, kun on kiire päästä niistä eroon.

No, tämä tietysti sitten vetää tietynlaisia ihmisiä puoleensa, ja ryhmiin pyrkii ihmisiä aivan alueen ja jopa kaupungin ulkopuolelta, jotka iskevät haukkana tuollaisiin tilaisuuksiin ja pyrkivät tekemään tällä bisnestä. Täällä varmaan kaikki sanovat, että mitäpä siinä, mutta hemmetti, sitten juuri nuo ihmiset ovat niin töykeimpiä, röyhkeimpiä, epäkohteliaimpia ja kovimpia vaatimaan!!!!

Siinä on sitten tyyliin silleen, että hei, olet saamassa minulta ilmaiseksi tai parilla kympilla jonkun parinsadan arvoista huonekalua, niin voisi sitä nyt ainakin kiittää tai olla peruskohtelias. Mutta ei, sitten jos kohde on ehtinyt mennä jollekulle toiselle niin saa haukkumisryöpyn niskaansa tai vähintään tulee vaatimuksia että "kai sinä sitten kuljetat sen sitten tänne perähikiälle tai ainakin autat kantamisessa".

Sitä on tosiaan siinä vaiheessa vaan että hei, minä olen tässä häviämässä rahallisesti ja sinä hyötymässä, niin vähin mitä voisi sanoa on kiitos, eikä ainakaan alkaa vaatia ilmaisia kanto- ja kuljetuspalveluita ja sitten haukkumaan ja solvaamaan jos ei saa sitä haluamaansa ilmaista tai puoli-ilmaista tavaraa.

Joo, en usko saavani muuta kuin solvauksia tässäkään ryhmässä, mutta pakko vain sanoa, että avoin ahneus ja todella huono ja ruma käytös ovat vain vastenmielisiä huomata ihmisissä.

Ja sitten kun alkaa tunnistaa ne samat tietyt ihmiset noissa ryhmissä ....

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä en vaikka itähelsinkiläisenä saisi olla keskustan kirppariryhmässä, koska olen ulkopuolinen? Onko tullut mieleen, että ihmiset voi olla siellä vaikka sen takia, että aika moni liikkuu keskustassa ja sieltä on aika helppo hakea se ostettu tavara? Minäkin olen joka päivä useamman tunnin keskustassa luentojen takia, joten tavaran hakeminen on minulle paljon helpompaa esimerkiksi Krunasta kuin sen hakeminen olisi Myllypurosta (asun Vuosaaressa).

Toisekseen on mielestäni naurettavaa valittaa siitä, että ostaja myy tavaran kalliimmalla kuin mitä te olette siitä saaneet. Ihan oma valintanne on, että haluatte päästä tavarasta nopeasti ja halvalla eroon.

Huono käytös ei ole kyllä hyväksyttävää, mutta ihmiset ovat lähtökohtaisesti aika paskamaisia.

Vierailija
22/22 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tavara pitää antaa sitten niille trokareille? Voisiko siihen ilmoitukseen laittaa että " Päätän itse kenelle annan" jos kyse lahjoituksesta jonka haluaa jollekkin oikeasti tarvitsevalle.

No sehän siinä noissa joissain FB-ryhmissä onkin ongelma, että myyjällä ei ole mitään valtaa päättää kenelle myy. Se menee tasan tarkkaan niin, että se joka ensimmäisenä varaa, saa sen tuotteen. Ja ei suurimmalla osalla ihmisiä ole aikaa vahdata FB:n ilmoituksia koko ajan, niin että ne trokarit ovat siellä aina haukkana tekemässä ekoja varauksia. Ja sitten nostavat hirveän riidan jos eivät saa mitä haluavat. 

Erosin jo noista ryhmistä aikaisemmin, mutta ajattelin kokeilla vielä kerran. Sitä vain naivisti ajattelee, että ehkä ne kaupat menisivät helpommin ja nopeammin jos ostaja tulee siitä parin korttelin päästä - mutta kun tosiaan ainakin parissa noista ryhmistä ei taida juuri paikallisia enää olla. Olin aika järkyttynyt, kun vilkaisin jäsenlistaa ja se oli aivan täynnä täysin muualta olevia, tosi paljon ihan eri kaupungeistakin olevia.

Taidan kyllä jättää noi ryhmät nyt lopullisesti. Kuka haluaa turhaa ajanhukkaa, riitelyä ja pahaa mieltä jonkin tuollaisen takia, että on myymässä halvalla tai lahjoittamassa jotain pois? Varsinkin kun sitä ei saa sitten edes lahjoittaa jollekin ujosti ja kohteliaasti asiaa tiedustelevalle opiskelijalle tai sairaseläkeläiselle, kun jos se trokari on ehtinyt laittaa varauksensa sen 2 minuuttia aikaisemmin.

Ja jos esimerkiksi vaikka tori.fissä joku ammattimainen kauppias jotain jämptisti ostaa, on rehellinen siitä että tekee kauppaa ja pyrkii myymään voitolla eteenpäin, niin ei se minua haittaa. Kun on siitä rehellinen.

Mutta juuri tuo, että tullaan kerjäämään ilmaiseksi ryhmään, mihin ei pitäisi edes kuulua, valehtelee siitä mitä tekee, sitten nostaa hirveän ruman riidan siitä jos ei saakaan jotain ilmaiseksi (ja tietysti tosiaan vaaditaan siis kuskausta ja kantoapua sinne perähikiälle ilmaiseksi), ja pyritään tekemään sillä bisnestä ilman että ollaan rehellisiä, niin se kyllä pilaa koko ryhmän idean täysin.

Kieltääkö ne säännöt laittamasta siihen ilmoitukseen sitä tekstiä, että päätän kenelle tämän annan? Onko pakko myydä/antaa sille joka ekana "varaa"?

Ja sinäkö määrittelet kuka saa kuulua ryhmään ja kuka ei? Tulee kantakaupunkilaisista vähän elitistinen ja sisäänpäin kääntynyt kuva tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla