Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla ollut huonoja kokemuksia sairaaloista Suomessa?

Vierailija
29.01.2018 |

Tuon Hesarin saattohoitoaiheiset artikkelit toivat mieleen omaisen kauheat oltavat Laakson sairaalassa Helsingissä. Taitaa olla niin ettei se suomalainen läåketiede ole enää niin huippuluokkaa kuin väitetåän...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koskaan huippuluokaa ole ollutkaan. Ainaostaan vauvojen hoito toimii, muuten meillä tehdään kaikki epäinhimillisesti eikä potilaita kuunnella. 

Vierailija
2/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä kokemuksia on. Esimerkkinä lääkäri oli määrännyt eritysruokavalion leikkauksen jälkeen,mutta tieto ei mennyt hoitsuille ja kun sanoin, että en voi syödä ja lääkäri määrännyt että vain nestemäistä ruokaa, niin mulle vaan naureskeltiin, että syöt nyt vaan. No söin itkeskellen, koska viimeksi olin saanut ruokaa 48h aiemmin ja nälkä oli kauhea.  Sitten olinkin sairaalassa ylimääräisen viikon kun suolisto meni täysin jumiin. Sama hoitaja oli muutenkin ihan hirveä ja töykeä ja sain vahvat psykopaattifibat ko. henkilöstä, oli hirveää olla hänen armoillaan. Ei muuten pitänyt nimikylttiään esillä, kuten muut hoitajat, varmaan oppinut että tulee muuten valituksia omalla nimellä. :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on perustettu useita kymmeniä eri potilasjärjestöjä ajamaan potilaiden etuja, miksiköhän? Kun ei muuten potilaiden oikeuksia huomioida siten, kuin laki määrää. 

Vierailija
4/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen terveydenhuolto oli vuonna 2009 OEDC-maiden vertailussa neljänneksi eriarvoisinta Puolan, Yhdysvaltojen ja Espanjan jälkeen. Meillä kaikki eivät saa tarvitsemaansa hoitoa." https://sosiaalivakuutus.fi/suomen-terveydenhoitojarjestelma-eun-epatas…

"Maailman paras hoito" on vain kookoomusjargonia ja tulee niiden potilaiden suusta, joilla on varaa käydä yksityisellä. 

Vierailija
5/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Kunhan vääriä lääkityksiä ei enää tule... niitä on ollut vähän mutta tarpeeksi. Nyt minulla on oikea lääkitys.

Vierailija
6/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti hyviä kokemuksia.

Vierailija
7/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei. En ymmärrä, miten jossakin usean potilaan joukkohuoneessa voi parantua ja kuntoutua.

Mummoni oli sairaalassa leikkauksen takia. Naiset laitettiin yöpuulle "heti pikkukakkosen jälkeen", miehet sai olla vähän kauemmin telkun ääressä. Huonetoverit "sänkyyn sidottavia". Itsenäinen ja järkevä ihminen, miten siinä sitten parantuu...no onneksi parantui. Traumat jäi.

Vierailija
8/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Raahen sairaala on ihan perseestä. Menkää suosiolla ouluun, niin saatte kunnollista hoitoa.

Vierailija
9/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä selvinnyt tähän asti useammasta leikkauksesta.

Vierailija
10/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä parantuu pian , koska haluaa nopeasti kotiin.

Vierailija
11/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun kerran joutunut jäämään sairaalaan lepäämään toimenpiteiden jälkeen. ja eihän siitä mitään tule ovi paukkuu yötä päivää ja valot syttyvät edestakaisin. Väsyneenpänä sietä kotiutuu.

Joskus hämää, samaan asiaan saa useanlaisia ohjeita riippuen ihmisestä jolta kysyt.

Vierailija
12/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei. En ymmärrä, miten jossakin usean potilaan joukkohuoneessa voi parantua ja kuntoutua.

Mummoni oli sairaalassa leikkauksen takia. Naiset laitettiin yöpuulle "heti pikkukakkosen jälkeen", miehet sai olla vähän kauemmin telkun ääressä. Huonetoverit "sänkyyn sidottavia". Itsenäinen ja järkevä ihminen, miten siinä sitten parantuu...no onneksi parantui. Traumat jäi.

Tiedätkö miksi potilaita on pidetty vöissä vuoteessa? Yöllä potilaat tulevat ns. laitojen yli sekavuuskohtauksissaan, tippuvat päälleen ja saavat pahimmassa tapauksessa aivoverenvuodon. Monilla potilailla on veren hyytymiseen vaikuttavia lääkkeitä eikä lääkitys ole aina sairaalaan tullessa hoitotasapainossa. Se on noin metrin tiputus vuoteesta, ja se riittää ihmiselle, jolla suojarefleksit eivät toimi.

Vierailija
13/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin päivystykseen ja lihava vaaleahiuksinen naislääkäri totesi, että kipuni ovat "päässäni" koska minulla on masennusta. Että kuvittelin kipuni.

No puoltuntia tuon jälkeen oksensin ympäri sairaalan lattioita ja pyörryin. Sitten vasta uskoivat, ettei kipu ollut mielikuvitusta.

ja sittenhän ne löysikin ne sappikivet vuoden päästä. Piti vuos käydä joka kuukausi päivystyksessä apua pyytämässä kipuihin, kun ei mitään lähetettä tehty kun vasta kun olin päivystyksessä joka viikko.

Vierailija
14/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pikkasen oli outo fiilis kun minä heräsin rintasyöpäleikkauksesta miesten "keskeltä".

Siis huoneesta, missä oli ainoastaan miespotilaita. Sermi oli toki välissä, mutta vastapäisellä miespotilaalla oli näköyhteys suoraan muhun.  Tämä tapahtui tammisaaressa ja epikriisi annettiin ruotsin kielellä, sitä sitten yritettiin kotona suomentaa että mitähän tässä nyt lukee.

Ehkä niillä oli hospitaali täynnä ja kiire, mutta silti.....?

No pääasia että leikkaus onnistui ja huonekaverit - vaikka oli tuntemattomia miehiä - niin oli ihan kivoja.

Onkohan tuo käytäntö siellä yleistä? 

Vierailija
15/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miksi potilaita on pidetty vöissä vuoteessa? Yöllä potilaat tulevat ns. laitojen yli sekavuuskohtauksissaan, tippuvat päälleen ja saavat pahimmassa tapauksessa aivoverenvuodon. Monilla potilailla on veren hyytymiseen vaikuttavia lääkkeitä eikä lääkitys ole aina sairaalaan tullessa hoitotasapainossa. Se on noin metrin tiputus vuoteesta, ja se riittää ihmiselle, jolla suojarefleksit eivät toimi.

Vöissä on myös potilaita, jotka saattavat olla öisin aggressiivisia. Ei ole ensimmäinen kerta, kun toinen potilas käy "paijailemassa" huonekaveria yöllä. Potilaita on öisin 25, hoitajia yksi tai kaksi.

Vierailija
16/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveitä kokemuksia on. Esimerkkinä lääkäri oli määrännyt eritysruokavalion leikkauksen jälkeen,mutta tieto ei mennyt hoitsuille ja kun sanoin, että en voi syödä ja lääkäri määrännyt että vain nestemäistä ruokaa, niin mulle vaan naureskeltiin, että syöt nyt vaan. No söin itkeskellen, koska viimeksi olin saanut ruokaa 48h aiemmin ja nälkä oli kauhea.  Sitten olinkin sairaalassa ylimääräisen viikon kun suolisto meni täysin jumiin. Sama hoitaja oli muutenkin ihan hirveä ja töykeä ja sain vahvat psykopaattifibat ko. henkilöstä, oli hirveää olla hänen armoillaan. Ei muuten pitänyt nimikylttiään esillä, kuten muut hoitajat, varmaan oppinut että tulee muuten valituksia omalla nimellä. :( 

Mikä sairaala, kai palaute on arvokasta heillekin.

Vierailija
17/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko sanoa tämän ihan kansan kielellä? En nukkuisi silmänräpäystäkään sekopäiden kanssa samassa huoneessa. Minua ei henk koht kiinnosta, vaikka osaankin arvella, mikä on lääketieteellisesti "oikein" ja hoitajien kannalta helpointa.

Vierailija
18/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vöissä on myös potilaita, jotka saattavat olla öisin aggressiivisia. Ei ole ensimmäinen kerta, kun toinen potilas käy "paijailemassa" huonekaveria yöllä. Potilaita on öisin 25, hoitajia yksi tai kaksi.

Kiva. Ja minä olin se joka heräsi leikkauksesta huoneessa missä kaksi miestä.... onneksi kukaan ei paijaillu...huhhuh.

Vierailija
19/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran menin päivystykseen ja lihava vaaleahiuksinen naislääkäri totesi, että kipuni ovat "päässäni" koska minulla on masennusta. Että kuvittelin kipuni.

No puoltuntia tuon jälkeen oksensin ympäri sairaalan lattioita ja pyörryin. Sitten vasta uskoivat, ettei kipu ollut mielikuvitusta.

ja sittenhän ne löysikin ne sappikivet vuoden päästä. Piti vuos käydä joka kuukausi päivystyksessä apua pyytämässä kipuihin, kun ei mitään lähetettä tehty kun vasta kun olin päivystyksessä joka viikko.

Täysin sama kokemus. Savonlinnan keskussairaalaan lääkärit ei tehnyt mitään. Kun keikkaileva lääkäri älys ultran pääs ihan itku kun selvis että sappikivet ja pahat sellaiset. En kuulemma ollut sellainen tyypillinen sappikivipotilas ja siksi meni yli vuos että ulkopaikkakuntalainen lääkäri jo ensi tapaamisella sai selville. Savonlinnan sairaala on kyllä yks huonommista ikinä! Ja puhumattakaan miten huonoa henkilökuntaa paikassa työskentelee!

Vierailija
20/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Ja minä olin se joka heräsi leikkauksesta huoneessa missä kaksi miestä.... onneksi kukaan ei paijaillu...huhhuh.

Siis kyse esim. muistisairaista. Sairaalassa on ihmisiä, jotka ovat öisin hyvin sekavia ja liikkeelle lähtiessä saattavat esim. luulla olevansa kotonaan hoitamassa vaimoaan. Tulevat sitten hoitamaan muita potilaita ja saattavat olla väkivaltaisiakin öisin. Samaten kaatuvat heti itse liikkeelle lähtiessään