Olen todella iloinen, että synnyin 50-luvulla
Lapsuus meni kaupungissa ja maalla. Oli kaupungin asfalttipihoja runsaine kavereineen ja pihaleikkeineen. Maalla lehmät, lampaat, hevoset sun muut elukat ja heinätyöt.
Varhaisnuoruus porukassa kulkien ja koulua käyden, puhumiset tehtiin kasvokkain.
Nuoruus diskoissa tanssien punastellen ihastuksen seurassa.
Aikuisuus puolison kanssa lapsia kasvatellen ilman kännyköitä ja muita härpäkkeitä.
MUTTA!! Nyt on ihanaa kun näitä välineitä ja koneita ja systeemejä on!!
Olen eläkkeellä ja aika kuluu mukavasti pelaten ja muuta hupia tehden.
Otsikkoon viitaten sanon, että olen oikeestaan saanut kokea kaiken. Kuolo korjatkoon, mutta ei ihan vielä, muutama peli vielä kesken :)
Kommentit (14)
Kivasti kirjoitettu! Minä olen syntynyt 60-luvulla, ja lapsuus 60-70-luvulla oli kyllä mukavaa aikaa. Nyt viisikymppisenä näyttää vähän ikävältä, kun on jäänyt työttömäksi, mutta eipä tässä suoranaista hätää ole.
Mä synnyin 60-luvulla ja tosiaan on maailman meno muuttunut paljon.
Tällä aloituksella oli tarkoitus tuoda esiin sitä suurta kehitystä, mitä juuri 50-60-luvuilla syntyneiden aikana on tapahtunut. Ap
Täällä toinen 50-luvun onnellinen eläkeläinen ja mummi. Olen täysin samaa mieltä. Kaikki ne ihanat kesäiset muistot ja lauantaiset diskoillat, kun tiesi ihastuksen olevan juuri siellä. Arkena tukka putkella nuorisotalolle, jos vaikka hän olisi siellä. Nuori sydän toivoa täynnä! Ihastukselta saatu ensisuudelma, joka oli varovainen ja hellä kosketus vapiseviin huuliin. Ihania muistoja on paljon, mutta pidän myös tästäkin ajasta, kun olen kuitenkin aika terve, niin jaksan olla aika nuorekaskin. Koskaan ei ole enää kiire mihinkään, vaan voi käydä täällä palstoilla lukemassa ihmisten ajatuksia.
Tuli ihan ikävä lapsuuden kesiä maaseudulla. T:3
Täällä toinen tyytyväinen 50-lukulainen 😊
Ihanasti kirjoitettu <3 piristi päivää! :) t. 90-luvun lapsi
Jep. Synnyin -80 luvun lopulla ja aika p*skat kortit tuli verrattuna ap:n sukupolveen..
Vierailija kirjoitti:
Tällä aloituksella oli tarkoitus tuoda esiin sitä suurta kehitystä, mitä juuri 50-60-luvuilla syntyneiden aikana on tapahtunut. Ap
Ap, olen todennut ihan saman. Meidän sukupolvi on tosiaan ollut näköalapaikalla todistamassa teknistä kehitystä ja maailman muuttumista lyhyessä ajassa.
Omien vanhempien kanssa käytiin Kolilla, tai korkeintaan Nordkapissa telttaretkellä, meikäläiset surauttavat tuosta vain viikonlopuksi Eurooppaan ja matkat maapallon toiselle puolelle ovat normaalia lomanviettoa.
Muistan, kun kotipaikkakunnalle muutti ensimmäinen tummaihoinen ulkomaalainen. Sitä ihmeteltiin, ja tultiin jopa katsomaan, kun sana kiiri, että "nyt se o kaupassa". :D
Olipa ihana teksti. Tuli ikävä mummolaan.
-2000-luvun alun helmi
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan ikävä lapsuuden kesiä maaseudulla. T:3
En paljoa kaipaa lapsuuden kesiä, opin että maaseudulle ei kannata jäädä.
Joka päivä oli työtä, ei onneksi montaa tuntia.
Toisaalta nyt nuoret pääsevät vasta 14 vuotiaina kesätöihin, siinä iässä monelle on jo liian myöhäistä opettaa säännöllistä työskentelyä.
Kuulostat olevan fiksu -80 luvun nuori, vaikka olet saanut omasta mielestä paskat kortit, koska osaat arvostaa meidän -50 luvun syntyneitten lapsuutta. Köyhää se elämä oli silloinkin, mutta siitä ei pidetty niin suurta numeroa kuin tänä päivänä. Kaikki leikit ja kaverit olivat ilmaista huvia, joten rahalla ei ollut mitään virkaa onnellisuuteen. Koulukiusaamista ei ollut ainakaan minun lähipiirissä ja kaikki olivat koulussa ainakin puolikavereita. Tietenkin hellää letistä vetämistä, mutta sehän pantiin pojan ihastuksen piikkiin. Tämähän oli mukava ketju!!!!
Täällä myös 50-luvulla syntynyt! Muistatteko ensimmäiset tv-lähetykset? Veikko Kankkonen hyppäsi Lahden mäestä ja Kylli Täti piirsi satua Lastenruudussa. Lauantaina juostiin koulusta kotiin katsomaan Mustaa oria. Speden sanontoja toisteltiin välitunneilla.
Iskä..?