Minkä ikäisen lapsen päästäisitte yksinään ostoskeskukseen?
Kommentit (18)
Pojat 7v, tytöt sitten kun he ovat töissä ja tienaavat itse rahaa ostoksiinsa.
Mun poikaa on tullut namusetä houkuttelemaan ostoskeskuksessa levyhyllyllä. Hän oli 14 silloin. Säikähdin. Onneksi ei lähtenyt tuon mukaan, vaikka mies pyysi. Jutteli kauan mukavia ensin.
Meillä tyttö 9v pääsee, mutta vain päivällä. Iltaisin ei mitään asiaa.
Meillä vanhin (tyttö) on kohta 13 v. Ei ole yksin koskaan pyytänyt päästä. Kaverien kanssa on ollut muistaakseni noin 11-vuotiaasta alkaen. Harrastukset ovat niin tärkeitä, että ei ole montaa kertaa edes ollut. Poika (kohta 10 v) ei ole vielä pyytänyt päästä kavereiden kanssa saatikka sitten yksin.
Joskus sitten kun aivot kehittyneet eli jossakin 25-30 iässä
Mitä se lapsi siellä yksinään tekisi?
Nuorimmainen meni 12 vuotiaana kaverinsa kanssa Seppään, kun oli ne avajaiset.
Ottaen huomioon, että lähin ostoskeskus on useamman sadan kilometrin päässä, en päästäisi ollenkaan.
Itse sain mennä ensimmäistä kertaa 15-vuotiaana kaverin kanssa junalla lähimpään ostoskeskukseen puolen tunnin junamatkan päähän. Sitä ennen kaikki vaatteeni oli ostettu oman kylän ainoasta vaatekaupasta. Tuon ikäisenä matkustin myös yksin junalla ekaa kertaa, kun sitä ennen en saanut lähteä ollenkaan paikkakunnan ulkopuolelle, vaikka olin kiltti ja rauhallinen lapsi. Sain kyllä olla iltapäivät yksin kotona jo ekaluokkalaisena ja huolehtia omista syömisistä ja läksyistä sun muusta, mutta ostoksille en perhana päässyt ennen rippikouluikää.
N21
Päästimme 11v tyttäremme ensikertaa itäkeskuskekseen viime viikolla. Hän tutustui heti erääseen 31v irakilais pakolaismieheen. He ovat viettäneet paljon aikaa yhessä miehen asunnolla. Tyttäreni on hyvin sosiaalinen ja hänellä ei ole koskaan ollut ongelmaa tutustua uusiin ihmisiin.
Jos minulta kysytään, en päästä ikinä. Jos salaa menevät, niin tuossa 20v. tienoilla ja ainoastaan aamupäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Mun poikaa on tullut namusetä houkuttelemaan ostoskeskuksessa levyhyllyllä. Hän oli 14 silloin. Säikähdin. Onneksi ei lähtenyt tuon mukaan, vaikka mies pyysi. Jutteli kauan mukavia ensin.
Tämä tapahtui lauantaina päivällä. Poika on nätti ja kiltti, helppo saalis pedofiileille. Oli itsekin peloissaan, kun oli ymmärtänyt lopulta, miksi mies niin kauan haluaa jutella ja pyytää kämpille levyjä katsomaan.
yläkoululaisen. Ehkä kuutosluokkalaisen.
Meillä 12 v tyttö on käynyt muutaman kerran kaveriensa kanssa ostoskeskuksessa. Pari kertaa kaverina on ollut 9 v ystävä.
Olen ehkä niuho, muta tekisi mieli sanoa, etten minkään ikäistä sillä en keksi miten voisi olla niin tylsää, ettei muuta tekemistä keksisi kuin ostoskeskuksessa hengailun. (Leffaan meno yai vaateostoksilla käynti eri asia.)
Mutta koska lapseni eivät ole minä, saatan joutua tästä joustamaan, en kuitenkaan ajatellut tehdä niin ennen kuin ovat yläkoulussa.
Todella pienen näköisiä lapsia notkuu tuulikaapeissa. Se näyttää todella pahalta. Kuin olisivat...