Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää onko oikeasti kaunis, kun kaikkia kehutaan nykyään kauniiksi, esim. somessa?

29.01.2018 |

Kaunis sitä kaunis tätä. Some on täynnä tuota sanaa. Keskivertoselfieissäkin.

On kivaa tuottaa toiselle hyvä mieli, mutta en osaa kehua ketään ilman syytä. En esimerkiksi sano toista kauniiksi jos ei hän sitä mielestäni ole. Eikä kaikkien tarvitsekaan olla. Tärkeämpiäkin ominaisuuksia on.

Pohdin kahta asiaa.
1. Miksi ihmeessä kaikkia pitäisi kehua nimenomaan kauniiksi? Onko se meidän älyttömän selfiesarjatulituksen tuotosta?

2. Mistä enää tietää onko itse hyvännäköinen, kun ihan kaikennäköisiä kehutaan kauniiksi, ja koko sana tuntuu menettäneen merkityksensä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä itse tiedä, niin tuskin sitten on kaunis.

Vierailija
22/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kehuu (peli)miehet kauniiksi vain silloin kun haluavat multa seksiä. En siis usko noita kehuja enkä laske noita OIKEIKSI kehuiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kauneuden tarvitse olla kasvojen symmetriaa tai tietynmallista kroppaa. Kaunis voi olla niin monella tavalla. Ehkä sinä et pysty näkemään kauneutta kuin vain hyvin rajallisesti, sillä et itse pidä omasta ulkonäöstäsi. Mutta niin kauan kuin rajoitat kauneuden olemassaolon yhteen tiettyyn muottiin, et tule koskaan näkemään itseäsikään kauniina. Se juuri tekee mielestäsi noin mustan kuin minkä me voimme tässä aloituksessasi nähdä.

Toivon sinulle pikaisesti henkistä kasvua, sitä sinä ensisijaisesti olet vailla.

En sentään sanoisi että mieleni on "musta" mutta kyllä haluaisin oppia näkemään itseni ja muut avoimemmin.

Kyse on tavallaan ajatus- ja tunnelukosta: järki sanoo yhtä mutta silmä sanoo toista, koska aivot ovat oppineet tulkitsemaan esim. ulkonäköä yhden järjettömän kapean muotin mukaan.

Se ei silti mielestäni poista sitä, että olisi hyvä, että kaunis-sanan ohessa viljeltäisiin muitakin kohteliaisuuksia.

Vierailija
24/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipelikaapeli kirjoitti:

On kivaa tuottaa toiselle hyvä mieli, mutta en osaa kehua ketään ilman syytä. En esimerkiksi sano toista kauniiksi jos ei hän sitä mielestäni ole. Eikä kaikkien tarvitsekaan olla. Tärkeämpiäkin ominaisuuksia on.

Pohdin kahta asiaa.

1. Miksi ihmeessä kaikkia pitäisi kehua nimenomaan kauniiksi? Onko se meidän älyttömän selfiesarjatulituksen tuotosta?

2. Mistä enää tietää onko itse hyvännäköinen, kun ihan kaikennäköisiä kehutaan kauniiksi, ja koko sana tuntuu menettäneen merkityksensä?

1. Miksi kuvittelet, että joku kehuu kauniiksi kaikkia ihmisiä? Vaikka sinä et pidä kehuttua ihmistä kauniina, voi tämä kehuja sitä aidosti tarkoittaa. Kauneuskäsitykset vaihtelevat. Sinun kauneuskäsityksesi ei ole universaali.

2. Et ole kaikkien mielestä kaunis, mutta et ole myös kaikkien mielestä ruma. Käsitys siitä, oletko hyvännäköinen vaihtelee sen mukaan, kuka sinua tarkastelee. Sinun kauneuskäsityksesi ei ole universaali.

Vierailija
25/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on lapsella huolet. Mitäpä, jos miettisit vaikka maailmanrauhaa ja posliininmaalausta.

Vierailija
26/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoiko sama henkilö tänne monta kertaa ja haukkuu ap:tä milloin mieleltään pimeäksi, milloin lapselliseksi.

Minusta tämä on ihan kiinnostava aihe ja surullinenkin, kun olen itse ruma. Vai onkohan se vain negatiivinen luonteeni, joka ulospäin näkyy... Se on tietysti normaalin näköisille kiva uskoa, että ne ympärillä näkyvät rumilukset (joilta ei itse tahtoisi näyttää) on oikeasti vain ikäviä ihmisiä. Eihän kukaan voi olla ruma, jos ei ansaitse sitä.

Vierailija
27/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea rumaksi niin tiedät, ettet ole kaunis eikä tarvitse miettiä, onko vaiko eikö.

Vierailija
28/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauniimpi nainen on, sitä vähemmän häntä kehutaan kauniiksi somessa ja ehkäpä livenäkin. Hyvännäköinen on paljon enemmän kertova kohteliaisuus kuin kaunis.

Vierailija
29/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko 10 tason miehiä myös suhteeseen etkä vain panoksi? Mut 10 miehet kelpuuttavat vain panoksi mutta suhteeseen eivät mun kanssa halua, olen siis ruma.

Olen kyllä törmännyt samaan että kaiken maailman 100 kiloisia mätisäkkejäkin kehutaan kauniiksi instassa. En tajua.

Jännä havainto, että joku voi olla kateellinen "mätisäkille" siitä, että tämä saa kehuja.

Jotkut ovat mätisäkkejä ja osalla on naamana KAUNIS peruna. :D

Vierailija
30/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tietää, että on kaunis, jos ventovieraat sanovat siitä usein livenä. Ikään katsomatta.

Vierailija
31/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten valokuvia kehutaan kauniiksi ja toisia kehutaan kauniiksi ihan elävänä. Jälkimmäiset on niitä oikeasti kauniita.

Vierailija
32/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkimällä missikisoihin. Siellähän on kauneuden ammattilaiset arvioimassa, kenellä on resursseja yrittää. 

33/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten valokuvia kehutaan kauniiksi ja toisia kehutaan kauniiksi ihan elävänä. Jälkimmäiset on niitä oikeasti kauniita.

Tunnen muutamia aivan uskomattoman kauniita naisia joita kyllä kehutaankin. Vuolaasti.

Ja sitten tuo toinen - että jos olet kaunis niin tiedät sen kyllä itsekin - ei pidä millään muotoa paikkaansa. Tunnen myös kauniita naisia, joita kehutaan todella avoimesti ja paljon. Sen seurauksena ulkonäöstä on tullut heille itselleenkin sairas pakkomielle, ja he ovat alkaneet pitää itseään suunnilleen hirviöinä, vaikka koko maailma viestii ihan muuta.

Itse en kuulu kumpaankaan näistä ryhmistä vaan olen korkeintaankin "vain" nätti tavis. Ei siinä, että siinä olisi jotain vikaa, mutta ottaisin tosi paljon mieluummin vastaan jonkin muun kuin kaunis-kehun, koska tiedän, että se on liioittelua (minua ei siis todellakaan kehuta usein).

Vierailija
34/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä. Olen mäkin monien mielestä kaunis, mutta joidenkin mielestä suorastaan ruma.

Vierailija
35/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus todellakin on katsojan silmässä. Monesti ystävien kanssa on huomattu että ihan erilaisia miehiä pidetään komeina.

Mutta noin ylipäätänsä minusta tuntuu, että tuo kauniiksi kehumisesta on todellakin tullut tapa somessa, kavereiden kuviin kommentoidaan "kaunis" "ihana Hannaaa" ym. En tiedä tarkottaako ihmiset mitä kirjottaa, mutta onhan se ihan kiva tapa, jos kaverille siitä tulol hyvä mieli ja kohottaa itsetuntoo.

Mistä sit voi päätellä et on yleisten kauneusihanteitten mukainen, niin siihen sanosin samaa ku joku eellä et siinä vaiheessa ku ne kehujat ei oo sun ystäviä vaan jtn randomeita (ei humalaisia)

Vierailija
36/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä "kauneus on katsojan silmässä" jankkaajat. Tottahan tuo on tiettyyn rajaan asti, mutta on äärimmäisen naiivia ja valheellista väittää, ettei ole olemassa objektiivisen kauniita ja objektiivisen rumia ihmisiä.

Vierailija
37/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että kauniiksi sanotaan kaikkia ja lopulta kaunis ulkonäön kehumisen sanana menettää merkityksensä. Siitä on hyvä jatkaa aikaan, jossa ulkonäköasiat eivät kiinnosta ketään <3

Vierailija
38/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehut tulee tuntemattomilta esim. omassa työssä ihmisten parissa, olet oikeasti silmää hivelevä näky. Saman olen huomannut, että somessa kaikki kehuu ne omat parhaat kaverinsa tai siskonsa kauniiksi, vaikka oikeasti olisi susirumia.

Vierailija
39/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei koskaan sanota kauniiksi. Ei varsinkaan somessa. Mielestäni en ole mikään susiruma kuitenkaan.

Kaksi miestä on suoraan kehunut. Yksi ohikulkiessaan huikkasi 15v sitten, että olet helvetin hyvännäköinen ja toinen sanoi pari vuotta sitten, että olen kuvankaunis. Molemmat oli hivenen humalassa, niin se vaikuttanee.

Mutta olisihan se kiva joskus kuulla edes fb:n profiilikuvan kohdalla, että nätti, kaunis tms. kehuja. Ei vaan koskaan kukaan kommentoi mitenkään. Kai mä sitten aika ruma oikeasti olen...

Vierailija
40/43 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipelikaapeli kirjoitti:

Pohdin kahta asiaa.

1. Jos kaverisi postaa kuvan..kommentoitko sitä kauhean näköiseksi?

2. Tiedät olevasi hyvännäköinen, jos ihmiset hymyilevät sinulle. Kuuntelevat sinua keskeyttämättä..kääntyvät kadulla katsomaan jälkeesi

nih..senkin KAKKAPYLLY!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi