Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat hoi! Ummetuksesta kysymys...

Vierailija
29.01.2018 |

Aloitin uuden ruokavalion kertarysäyksellä. Juon paljon vettä, syön n. 1100-1400 kcal päivässä, lisäsin kasviksia. Jätin leivän melkein kokonaan, syön silti puuroa päivittäin johon lisään pellavansiemenrouhetta. Söin ennen päivittäin karkkia, suklaata, keksejä yms herkkuja, jätin ne kokonaan pois. Aloitin tämän siis ihan yhtäkkiä ja maha ei toimi enää. Ennen toimi päivittäin. Olen joutunut pari kertaa ottamaan ulostuslääkettä kun on ollut niin tukala olo. Luumu ei auta. Onko teillä vinkkejä tähän? Muuten on alkanut niin hienosti niin harmittaa tämmönen kun loppua ummetukselle ei näy. Käsittääkseni ulostuslääkettä ei voi pitkiä aikoja käyttää päivittäin...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään vinkkejä, kokemuksia??

Vierailija
2/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloititko pellavansiemenrouheen käytön kerralla isosti? Se pitäisi muistaakseni aloittaa hyvin pienestä annostuksesta ja lisätä pikkuhiljaa. Ja syö jotain muutakin kuitua sisältävää ruokaa kuin puuroa, kroppa voi jumittaa siksikin. Ja ehdottomasti kalorimäärä ylös! Tuo on kituuttamista, miten osaat pitää painon hallinnassa normaalilla kalorimäärälläsi jos saat sen vain kituuttamalla alas? 1800 ainakin pitäisi olla, mielellään enemmän jos yhtään harrastat liikuntaa...

Ja muista, hitaasti hyvä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama, sillä erotuksella että maha on kyllä aina toiminut tosi hitaasti, mutta nyt vieläkin hitaammin. Auttoi kun aloin syömään kuitulisäravinnetta, fiberfiniä. Vajaa ruokalusikallinen aamuisin puuroon/jogurttiin tms ja on paljon parempi. Auttaa vielä kaupan päälle kylläisyyden tunteeseen :)

Onnittelut elämäntapojen muutoksesta! Suosittelen kokeilemaan, toki ollaan kaikki yksilöitä joten en osaa sanoa onko juuri sinulle ratkaisu, mutta eipä sitä kokeilematta tiedä.

Vierailija
4/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut nälissäni, en siis usko että kalorimäärä olisi liian alhainen minulle. Syön pellavansiemenrouhetta ruokalusikallisen päivässä. Mitähän sitten lisäisin ruokavalioon että saisin kuituja tarpeeksi? Pitäisiköhän jättää pellavansiemenrouhe kokonaan pois?

Vierailija
5/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertarysäys saattoi olla shokki, mutta yksi suuri syy on tietysti se, että kun syöt vähän niin vähänhän se tavara voi liikkuakin. Minusta teet ihan järkevästi kun syöt puuron ja pellavarouheen. Välillä voisit syödä myös vähän enemmän niin varmasti lähtee liikkeelle. Yksi keino minkä pitäisi auttaa on liikunta eli reippaasti kävelylle, lenkille tai vaikka salille. Itselläkin meni pari viikkoa "ummessa" mutta nyt on ihan normaalitilanne. Painoa tippunut vuoden loppupuolelta n. 4.5 kg tai jopa 5.

Vierailija
6/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitäpä Pajalan puuroa, vatsa toimii takuuvarmasti. Ohjeita löytyy googlaamalla.

Vierailija
7/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän sama, sillä erotuksella että maha on kyllä aina toiminut tosi hitaasti, mutta nyt vieläkin hitaammin. Auttoi kun aloin syömään kuitulisäravinnetta, fiberfiniä. Vajaa ruokalusikallinen aamuisin puuroon/jogurttiin tms ja on paljon parempi. Auttaa vielä kaupan päälle kylläisyyden tunteeseen :)

Onnittelut elämäntapojen muutoksesta! Suosittelen kokeilemaan, toki ollaan kaikki yksilöitä joten en osaa sanoa onko juuri sinulle ratkaisu, mutta eipä sitä kokeilematta tiedä.

Hei, kiitos vinkistä! Kokeilen tätä :)

Vierailija
8/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertarysäys saattoi olla shokki, mutta yksi suuri syy on tietysti se, että kun syöt vähän niin vähänhän se tavara voi liikkuakin. Minusta teet ihan järkevästi kun syöt puuron ja pellavarouheen. Välillä voisit syödä myös vähän enemmän niin varmasti lähtee liikkeelle. Yksi keino minkä pitäisi auttaa on liikunta eli reippaasti kävelylle, lenkille tai vaikka salille. Itselläkin meni pari viikkoa "ummessa" mutta nyt on ihan normaalitilanne. Painoa tippunut vuoden loppupuolelta n. 4.5 kg tai jopa 5.

Käyn kävelylenkillä päivittäin ja kerran kaksi kertaa viikossa uimassa. Kiva kuulla että sinulla helpotti, ehkä mullakin joskus :D

Vierailija
9/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt liikaa proteiinia, niin sekin ummettaa, joillakin myös maitotuotteet. Rasvan lisäys saattaa auttaa.

Vierailija
10/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitäpä Pajalan puuroa, vatsa toimii takuuvarmasti. Ohjeita löytyy googlaamalla.

Tämäkin kuulostaa hyvältä. Kokeilen tätäkin.

Vierailija
11/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ja terveellisen muutoksen ole tehnyt :)

Kalorimäärä on ihan sopiva ! En nostaisi tuosta yhtään kalorimäärää, ainakaan ennen kuin painoa 

on tippunut haluttu määrä.

Mulla aivan sama juttu, pienensin syömiseni määriä, herkutteluja ja vähensin hiilareita, mutta en ole täysin hiilarittomalla. Pellavansiemenrouhetta olen laittanut aamuisin jugurtin joukkoon noin toista kuukautta, ja alusta asti laitoin sitä noin 1,5 rkl. Vatsa toimikin kolme viikkoa hyvin, ilahduin että JESS!!!!  Mutta hetken kesti sekin ilo :(  Nyt on vatsa jo niin tottunut rouheeseen, että eipä inahdakkaan.

Kuulin nimittäin työkaveriltani, että vatsa tottuu kaikkiin vatsantoimintaa edistäviin tuotteisiin jossain vaiheessa, ja sit ei taas toimikaan.

Luumuista ei ole mulle mitään hyötyä, joskus söin niitä lähes pussillisen, eikä ollut muuta vaikutusta, kuin ällöttävä olo imelistä luumuista.....

Apteekista ( kai myös luontaistuotekaupoista) voi ostaa Havital ( Bioteekki) tabletteja, ne ovat kuulumma 

joillekin jopa parempia kuin Pellavansiemen rouhe. Havitalissa on eri ainesosia ja maitohappobakteereita.

En oo vielä itse niitä kokeillut, mutta pakkohan niitäkin on nieleskellä :-D, kun muusta ei oo nyt apua.

Vettä olen juonut jo ennen diettiäkin ainakin 1,5 litraa päivässä. Ja liikuntaa harrastan myös.

Vierailija
12/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt liikaa proteiinia, niin sekin ummettaa, joillakin myös maitotuotteet. Rasvan lisäys saattaa auttaa.

Tosi! Rasvan lisäys, vaikka 1 rkl tavallista ruokaöljyä päivässä. Voi sekoittaa vaikka salaattiin. Minulla auttoi, tosin aloin ottaa kalanmaksaöljyä reilun teelusikallisen. Tuon kokoinen määrä ei painonpudotusta heikennä, päin vastoin!

Mukava pikku lisä hiukset tykkää kovasti, on terveemmän ja eloisamman tuntuiset :-) myös iholle tekee hyvää.

Vierailija
13/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee kokeilla apteekista jotain kuitulisää ja lisätä öljyä. Riittääköhän ruokalusikallinen päivässä? Kiitos kaikille vastauksista :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi