Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän äidit kertoneet teille syntymästänne?

Vierailija
28.01.2018 |

Tuli mieleen se kuinka oma äitini kertoi että kun hän synnytti minua tulin liiankin liukkaasti ulos eikä kätilö ehtinyt saada kiinni... putosin lattialle, onneksi ei pää ehtinyt osua lattiaan mutta solisluu murtui... äiti meinasi kirota lääkärin ja kätilöt.... :'D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun katseli koivuja ikkunasta kun olivat vasta puhjenneet lehteen ja kun tyttö syntyi, niin mietti mitä isälleni nyt sanoo.

Vierailija
2/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertonut monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut yhtään pistettä, koska synnyin niin huonosti. 

Vierailija
4/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kuolleena?

Vierailija
5/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin kysellyt. Joskus teininä katsoin jotakin realityshowta jostain nuorten äitien vertaistukiryhmästä, ja siinä yksi naisista kysyi, kakkasiko joku muu synnytyksessä. Taisin kauhistella ääneen, että synnytyksessäkö se kakka vasta tulee tai jotain, ja äitini sanoi, että hänelle kävi niin sisareni kanssa.

Omasta syntymästäni en tiedä mitään 'erikoisuuksia', ja olikohan jo 18, kun tajusin laskea, että uudestavuodestahan on syntymääni tasan 9kk ja että mut on luultavasti pantu alulle rakettien räiskyessä ulkona. :D

Vierailija
6/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vaikenee kuin muuri. Kurkkua alkaa selvästi kuristaa, räpyttelee silmiään ja naama muuttuu violetinpunaiseksi. Siis jos vähänkään aihe liippaa mun syntymää tai lähimainkaan.

Vierailija
7/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, useastikin on asiasta puhuttu. Synnyin raskausmyrkytyksen vuoksi sektiolla rv 30+4 ja olin syntyessäni tosi pieni (painoin noin 1100 g).

Vierailija
8/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuolleena?

Kieltämättä on usein aika zombimainen olo.  

Vierailija
9/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kertonut millainen synnytys oli. Olen 40v ja isäni oli mukana synnytyksessä. Kätilö oli ollut pahana et ei täällä oo aikaa hoitaa isiä jotka pyörtyilee.. salissa oli juossut monta kandia ja oli ollut vedonlyönti siitä minkä kokoinen olen. Lisäksi oli tehty verensokerin mittausta koko synnytyksen ajan (joku tutkimus).. olin jäänyt jumiin ja lääkäri oli murtanut kädellään äidin häntäluun jolloin oli tullut sen verran tilaa että mahduin syntymään. Huh huh..

Vierailija
10/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertonut. Synnyin nopeasti ja helposti. Olin sisaruksistani helpoin synnyttää.

Vierailija
11/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aka paljon. Minulla on kaksoissisko.

Vierailija
12/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertonut. Olen syntynyt kotona kätilön avustamana.

Vierailija
13/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kauhea onnettomuus olin perheelle, siitä kuuli koko suku. Turha tuli kun tyttö tuli. Äiti ei saanut kuulemma kultakorua, sai turpaansa. Isä alkoi pahoinpitelyni jo kun olin vastasyntynyt. Tämän enempää ei kukaan kyllä halua syntymästään tietää. Äiti toiveikkaana vielä ponnisti ja mikä pettymys!

Vierailija
14/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnyin n. neljässä tunnissa; isä ja äiti lähtivät sairaalaan ennen kahta yöllä ja olin ulkona kuudelta aamulla. Synnytys oli tottakai sattunut, mutta äiti ei ollut huutanut tai vaikeroinut juuri lainkaan. Varmaan juuri siksi kun kaikki meni niin nopeasti. 

Vaikka kaikki oli mennyt suht "liukkaasti" niin itse en lapsia aio hankkia. 

Vierailija
15/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertonut ja syntymäni ei ollut mitenkään onnellinen tapahtuma eikä hyvä asia.

Vierailija
16/23 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei muistaakseni kertonut mitään mutta isäni kyllä. Siitä kuinka olin 8 km jälkeen kauan odotettu ainokainen tulossa maailmaan jalat edellä. Synnytys ei mennyt hyvin ja jossain vaiheessa lääkäri oli huikannut käytävässä olevalle isälleni: Kumpi säästetään? Huonolta  näyttää. Isäni oli varmaan suunniltaan kauhusta minun ja äitini puolesta.

Kaikki päättyi hyvin enkä saanut vaikeasta synnytyksestä juuri mitään vaurioita (toinen silmäni ilmeisesti vaurioitui).

Vierailija
17/23 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kertonut. Minä synnyin kotona. Äiti oli ensimmäisensä tehnyt sairaalassa ja hänellä oli ollut kova koti-ikävä kaukana kotoa.

Vierailija
18/23 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän. Kuulemma oli nopea kuten usein kun on jo pari lasta ennestään. Iskä viel illalla kasilta oli kesäiltana autoa pesemässä vasta rauhassa kun tuli lähtö sairaalaan ja puolen yön jälkeen olin jo saapunut maailmaan.

Synnyin huulihalkion kanssa joten pienenä usein utelin miten vanhempani reagoivat. Kuulemma hyvin ja kuvissakin näyttävät ihan tavallisesti olevan (iskällä kamera laulanut alusta asti :D) ja asian ottavan ettei se heille järkytys ollut, kätilölle halkiot oli tuttu juttu ja oli heti heitä aiheesta valistanut ettei ole mikään paha juttu vaan hyvin korjattavissa.

En nyt muista että muuten olisi siitä puhuttu.

Vierailija
19/23 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska synnyin sektiolla ja tuohon aikaan sektio tehtiin automaattisesti nukutuksessa.

Vierailija
20/23 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin sen, että kipeää teki. Ai niin, senkin on kertonut ettei isäni meinannut uskoa synnytyksen olevan käsillä (oli menossa normaalisti töihin) joten äiti veti isän korvasta autoon ja istutti kuskin penkille :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan