Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työskentelen lasten ja nuorten parissa. Läheiseni kaatavat omat perheongelmansa jatkuvasti niskaani apua kysyen.

Vierailija
28.01.2018 |

Nautin työstäni. En itse kuitenkaan halua omia lapsia, enkä vatvoa vanhemmuuden ongelmia vapaa-ajallani. Perheellisten läheisteni on tätä selvästi vaikea ymmärtää. Sentään ovat tajunneet, ettei minusta enää saa lapsenlikkaa, ei ostettua eikä ilmaista. Saan usein myös kohdata perheellisiltä läheisiltäni asennetta, ettei minun asiani kiinnosta tai ole mitenkään huomionarvoisia, koska hehän sentään painivat todellisten ongelmien kanssa. Samaan aikaan meitä kadehditaan ja myös jatkuvasti ihmetellään ja kysellään miksi me emme lisäänny. Kun samassa keskustelussa kuuntelen, miten toinen on valmis tappaamaan itsensä perhehelvistissä ja sitten taas muistuttelee biologisen kellon tikityksestä, en voi muuta kuin ajatella, että haluaa minunkin uppoavan johonkin helvettiin. Olen saanut mm. kuulla, että kaikki taitoni menevät hukkaan, kun on lisäänny. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa it-alalle jos väsyttää. Pääset toimimaan ilmaisena it-tukena vastaavasti.

Vierailija
2/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi miespuolinen kohtalintoveri.

Tosin mun lähin kaverpiiri tajuaa sen, että en halua olla esim. baarissa mikään perhetilanteiden tai tunteiden tulkki.

Ja ne muutamat, jotka ei tajua ovat kaikki naisia.

Joutuu tietssä humalassa heitä väistelemään, kun vetävät herneet nokkaan, jois en ala heidän jurrisia itkujaan ja sotkujaan keskellä yötä perkaamaan.

Olen tyynesti luvannu joskus, että puhutaan kun olet selvinpäin.

Usein nämä äidit luimuilevat morkkiksissa tuskin kaupassa moikaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää painostaa lisääntymiseen, kun itse vihaa perhettään. Oikein tyypillistä, yrittävät panna vahinkoa kiertämään. Hyvä, että olet fiksun valintasi tehnyt, etkä lisäänny. Niin saat hyvän elämän.

Vierailija
4/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin mun lähin kaverpiiri tajuaa sen, että en halua olla esim. baarissa mikään perhetilanteiden tai tunteiden tulkki.

Joutuu tietssä humalassa heitä väistelemään, kun vetävät herneet nokkaan, jois en ala heidän jurrisia itkujaan ja sotkujaan keskellä yötä perkaamaan.

Voisiko epäselvemmin kirjoittaa? Oletko humalassa?

Vierailija
5/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano samalla tavalla kuin lääkärit yleensä tekevät: "vastaan kysymyksiin vastaanotolla — voit varata ajan jos on kysyttävää."

Työtä on työtä ja vapaa-aika on vapaa-aika. Ei voi olettaa että ammattilaiset antavat neuvoja ilmaiseksi vapaa-ajallaan.

Vierailija
6/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Kerran vastasin yhdellä äidille, etten kestäisi vanhemmuutta täysjärkisenä, vaan vähintäänkin masentuisin vakavasti. Tämä äiti pillahti itkuun ja sanoi, että hän ei voi enää valita, vaikka haluaisikin. Selvisi sitte, että hänellä oli lapsilla vaikeita ongelmia, itsellä vakava masennus, köyhyys, hometalo ja parisuhde kuralla. Palauteltiin siinä sitten mieliin niitä hyvä hetkiä. Tämä äiti ei enää udellut lisääntymisestäni sen koommin.

Nykyisin uusissa tilanteissa en kerro ammattiani. Minussa on jokin avautukaa ongelmaperheet -magneetti jota ammattini vahvistaa.

Ap

Vierailija
7/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää painostaa lisääntymiseen, kun itse vihaa perhettään. Oikein tyypillistä, yrittävät panna vahinkoa kiertämään. Hyvä, että olet fiksun valintasi tehnyt, etkä lisäänny. Niin saat hyvän elämän.

Eivät he uskoakseni vihaa perheitään, vaan ovat vain ajoittain niin loppuunajettuja, väsyneitä ja toivottomia, että haluaisivat paeta koko maailmaa.

Ap

Vierailija
8/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin tunnistan tilanteen! Oon havainnut, että jos seurueessa on mulle uusi naama, jolla on lapsia, jonka kanssa on ongelmia ja kerron ammattini, niin poikkeuksetta saman illan aikana tämä tulee itkusilmin avautumaan ja kysymään neuvoa. Ja tarkoitus oli pitää hauskaa...

Ap

Vierailija
9/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voitsä mennä valvoon meidän alaikäisiä poikia (15 ja 16) laivaristeilylle, kun ne haluu laivalle kavereidensa (10kpl) kanssa.

Mää maksan kyllä ristelylipun"

( Nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajakaverin isosisko oli kysynyt siltä noin)

Vierailija
10/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"voitsä mennä valvoon meidän alaikäisiä poikia (15 ja 16) laivaristeilylle, kun ne haluu laivalle kavereidensa (10kpl) kanssa.

Mää maksan kyllä ristelylipun"

( Nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajakaverin isosisko oli kysynyt siltä noin)

Aikamoista! Anna kun arvaan, ettei isosisko itsekään lähtenyt valvojaksi 😂

Vierailija
11/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lastensairaanhoitaja ja multa kysytään koliikista lonkkavikoihin ja menopausseihin. Vastaan kyllä, enkä vaivaannu. Jos en tiedä niin sanon senkin.