Mulla on tosi huono näkö, mutten käytä silmälaseja
Olen miettinyt piilolinssejä lukioon, mutta mua ahdistaa ajatus siitä, että näkisin kaiken kunnolla. Varsinkin nyt kun olen alkanut tottumaan omaan ulkonäköön läheltä katsottuna, niin stressaan sitä, jos näytän sitten kaukaa katsottuna todella rumalta. Vai näytänkö samalta katsonko itseäni puolen metrin päästä, vai viiden? Ja en kyllä tosiaan olisi kehdannut kysyä tätä keneltäkään naamatusten. :D
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Näköään ei kannata pilata ulkonäkökysymysten vuoksi. Näkösi huononee nopeammin jos et käytä laseja. Lisäksi voit kärsiä muista oireista kuten päänsärystä ja keskittymiskyvyttömyydestä jos et käytä laseja vaikka tarvitsisit. Käytännössä kulutat elimistösi turhaa energiaa siihen, että silmäsi yrittävät tehdä moninkertaista työtä nähdäkseen ilman laseja. Tuon energian tarvitset opiskeluun, muistamiseen jne. Monille ihmisille sopii lasit ja jotkut pitävät laseja seksikkäinä. Et jää elämästä mistään paitsi käyttämällä laseja. En itse kiinnitä huomiota siihen onko jollain silmälasit vai ei, se on nykyään niin yleistä, että kuuluvat jo yhdeksi uudeksi luuksi evoluutiossa...
Samaa mieltä.
Lisäksi on aika riskipeliä kulkea liikenteessä, jos et kunnolla näe. Eihän sinua uskalla päästä autonrattiin, kun et erota liikennemerkkejä tai pieniä liikkuvia kohteita. Mars optikolle tai silmälääkärille. Silmälääkäri on se, joka selvittää sopivatko piilarit silmiisi.
Näköään ei kannata pilata ulkonäkökysymysten vuoksi. Näkösi huononee nopeammin jos et käytä laseja. Lisäksi voit kärsiä muista oireista kuten päänsärystä ja keskittymiskyvyttömyydestä jos et käytä laseja vaikka tarvitsisit. Käytännössä kulutat elimistösi turhaa energiaa siihen, että silmäsi yrittävät tehdä moninkertaista työtä nähdäkseen ilman laseja. Tuon energian tarvitset opiskeluun, muistamiseen jne. Monille ihmisille sopii lasit ja jotkut pitävät laseja seksikkäinä. Et jää elämästä mistään paitsi käyttämällä laseja. En itse kiinnitä huomiota siihen onko jollain silmälasit vai ei, se on nykyään niin yleistä, että kuuluvat jo yhdeksi uudeksi luuksi evoluutiossa...