"meiltä 3 ääntä tälle ja sille ehdokkaalle"
ihmiset on niin kovin varmoja että puoliso ja perhe äänestää just sitä ehdokasta! Ette te tiedä minkä numeron se kaima/puoliso/kaveri/koiran kusettaja sinne piirtää vai piirtääkö edes numeroa ollenkaan.
Vaaleissa se sitten nähdään mikä on lopputulos.
Kommentit (33)
Kukaan ei tiedä, ketä joku äänesti, riippumatta siitä, mitä on sanonut äänestävänsä. Silti tässä ketjussa moni julistaa, kuka äänesti ketäkin, vaikka ei voi tietää, kuten ap sanoi. Meillä oli sekä lapsuudenkodissa että nyt on miehen ja jo äänioikeusikään ehtineiden lasten kanssa sama juttu. Yhdessä käydään miehen kanssa äänestämässä, mutta koskaan ei puhuta ennen eikä jälkeen, ketä äänestettiin. Koska on vaalisalaisuus ja kuka tahansa voi meistä äänestää ketä tahansa, siihen on oikeus. Kellään ei ole oikeutta määrätä toisen äänestämiskäyttäytmistä eikä kukaan tule sinne koppiin katsomaan eikä saa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä, ketä joku äänesti, riippumatta siitä, mitä on sanonut äänestävänsä. Silti tässä ketjussa moni julistaa, kuka äänesti ketäkin, vaikka ei voi tietää, kuten ap sanoi. Meillä oli sekä lapsuudenkodissa että nyt on miehen ja jo äänioikeusikään ehtineiden lasten kanssa sama juttu. Yhdessä käydään miehen kanssa äänestämässä, mutta koskaan ei puhuta ennen eikä jälkeen, ketä äänestettiin. Koska on vaalisalaisuus ja kuka tahansa voi meistä äänestää ketä tahansa, siihen on oikeus. Kellään ei ole oikeutta määrätä toisen äänestämiskäyttäytmistä eikä kukaan tule sinne koppiin katsomaan eikä saa tulla.
Lol. Ihanko oikeasti ette perheen sisällä voi puhua ketä äänestitte. Mistähän teillä puhutaan...
Sinä iltana, kun tutustuin mieheeni, väänsimme politiikasta. Emme ole ikinä äänestäneet samoin. Tätä vääntöä on kestänyt liki 20 vuotta ja aina vaalien tullessa lämmitetään vanhat argumentit.
Esimerkiksi minä äänestin vitosta ja puolisoni sanoi äänestäneensä myös, mutta ei se mua oikeasti niin paljon kiinnosta että mitä hän äänesti. Että ihan sama.
Äänestäjät kirjoitti:
Jep ja meiltä 2 ääntä numerolle 5!
Ettei kuitenkaan viis ääntä numerolle 2?! Satavarma tieto!
Vierailija kirjoitti:
Eräissä vaaleissa mies yritti mennä samaan aikaan äänestyskoppiin vaimonsa kanssa ja kun kovaan ääneen kiellettiin ja estettiin niin mies ärisi että samaa he kuitenkin äänestää. No vaikka äänestäisivät omaa koiraansa niin laki on laki ja koppiin menee vaan yksi ellei tarvita vaaliavustajaa. Sillä alistetulla puolisollakin pitää sentään jotain oikeuksia olla.
Vaalilautakuntalainen
Minun kanssani äänestyskoppiin änkesi toisen äänestähän noin 4v lapsi. Oli pakko huudella sille vaalilautakuntalaiselle, että hakekaa joku tämä ylimääräinen henkilö tältä pois, äänestyspaikalla häiriköidään. Ja toden totta, sieltä nousi joku nainen ja nappasi sen lapsen lattialta. Sen jälkeen viereisessä äänestyskopissa äänestänyt mies (lapsen isä?) aloitti kamalan papatuksen siitä, miten Suomessa kohdellaan lapsia kuin eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol. Ihanko oikeasti ette perheen sisällä voi puhua ketä äänestitte. Mistähän teillä puhutaan...
En ole tuo, jolle vastasit. Mutta itse puhun mieheni kanssa todella paljon politiikkaa, ja silti meillä on tapana ettemme kerro toisillemme ketä äänestämme. Lapsuudenkodista opittu tapa meillä kummallakin. Olen kyllä 99% varma siitä, kenelle mies äänensä antoi...
Äänestäjät kirjoitti:
Jep ja meiltä 2 ääntä numerolle 5!
Eli laitoitte lipukkeeseen numeron 10.
Puoliso, eikä kukaan, ei tiedäkään että piirsin lipukkeeseen Aku Ankan tänään. Kukaan ehdokkaista ei ollut oikein mieleen. Halusin kuitenkin kahvia.
Minun vaalikoppiini lensi kerran kärpänen. Huusin heti vaaliavustajat hätiin ja tulivat ajamaan sen pois. Pidän aina kiinni oikeuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äsken puhuttiin siitä, että ei näköjään tule toista kierrosta ja onpa paha keskustalle, kun Paavo näyttää saavan Mattia enemmän ääniä. Ei ole puhuttu siitä, ketä äänestettiin. Meillä sekä lapsuudenkodissa että nyt pidetään vaalisalaisuus, sillä se on henkilökohtainen.
Ei tarvitse sanoa mitään,jokainen ihminen tekee itse päätöksensä,ei siihen tarvita puolison eikä kenenkään muunkaan mielipidettä.