Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia: Siltamäki, Suutarila, Pihjalisto yms.

Vierailija
28.01.2018 |

Perheasunto (väh. 80 neliötä) pitäisi löytyä ja budjetti max. 300 000 €, mieluiten alle 250 000 €.

Helsinkiä en tunne kovin hyvin entuudestaan. Tuttua on lähinnä kantakaupunki.

Asuntoilmoituksia olen selannut ja mm. otsikossa näkyvät asuinalueet oli edustettuna, eli Siltamäki, Suutarila, Sepänmäki, Pihjalanmäki ja Pihjalisto. Putkiremontoimattomista myös Patola ja Oulunkylä. En tiedä niistä mitään muuta kuin sijainnit kartalla.

Olisiko kokemuksia tai suosituksia?

Meillä on alakoululainen, eskarilainen ja kerholainen. Harrastuksina edellisellä paikkakunnalla jalkapallo, baletti ja kuvataidekoulu -toivottavasti jatkuisivat myös Helsingissä.

Toiveissa olisi rauhallinen asuinalue. Ns. nukkumalähiö kuulostaisi hyvältä. Hyvät julkiset kulkuyhteydet hyvin toivottavia, koska käytän autoa niin vähän kuin mahdollista. Itse olen vielä kotona kuopuksen kanssa, miehen työpaikka keskustassa.

Kiitos, jos voitte auttaa eteenpäin! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok on kaikki. Pihlajamäestä on nopea yhteys keskustaan bussilla ja Oulunkylästä myös, jos junan vieressä asuu. Muista sitten menee hieman pidempään. Vaikkakin bussiverkosto on kattava. Suutarila näistä ehkä rauhallisinta aluetta ja mieluiten laittaisin lapseni sinne kouluun. Sepänmäessä ei ole kouluja eikä palveluita. Lähimpiin n. 2 km. Jalkapallojoukkueita löytyy alueelta useita eli voitte sitä vaikka käyttää ohjaamassa asuinalueen kanssa, jos ette muuta keksi. :) Muiden harrastusten saatavuudesta tällä alueella en osaa sanoa.

Vierailija
2/7 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!! :)

Ap

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok on kaikki. Pihlajamäestä on nopea yhteys keskustaan bussilla ja Oulunkylästä myös, jos junan vieressä asuu. Muista sitten menee hieman pidempään. Vaikkakin bussiverkosto on kattava. Suutarila näistä ehkä rauhallisinta aluetta ja mieluiten laittaisin lapseni sinne kouluun. Sepänmäessä ei ole kouluja eikä palveluita. Lähimpiin n. 2 km. Jalkapallojoukkueita löytyy alueelta useita eli voitte sitä vaikka käyttää ohjaamassa asuinalueen kanssa, jos ette muuta keksi. :) Muiden harrastusten saatavuudesta tällä alueella en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutarila on noista ihan ok

Vierailija
4/7 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajamäki on erittäin edullinen ja rauhallinenkin alue, kunhan ei ihan ostarin viereen tai Rapakiventien varteen muuta. Pien- ja rivitalovaltaista nukkumalähiötä löytyy etenkin Ketokivenkaaren varrelta ja Liusketien poikkikaduilta Katinkullanpolun pohjoispuolelta (Liuskekuja, Liuskepolku ja Marmoritie). Itse ollaan viihdytty kohta nelisen vuotta, eikä ole kiire pois.

Vierailija
5/7 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :)

Ensin ajattelin, että apua, ei meillä riitä rahat Helsingissä asunnon ostoon.

Olikin mukava yllätys huomata, että sieltä löytyy myös edullisempia ja viihtyisiä alueita.

Olen etsinyt nettikeskusteluja Helsingin asuinalueista ja yleensä mainitaan lähinnä Munkkiniemi, Lauttasaari, Pakila, Paloheinä yms. lapsiperheille sopivina alueina. Ja kaikki nuo alueet ovat melkoisen kalliita ~400 000 € kompaktista perheasunnosta.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Pihlajamäki on erittäin edullinen ja rauhallinenkin alue, kunhan ei ihan ostarin viereen tai Rapakiventien varteen muuta. Pien- ja rivitalovaltaista nukkumalähiötä löytyy etenkin Ketokivenkaaren varrelta ja Liusketien poikkikaduilta Katinkullanpolun pohjoispuolelta (Liuskekuja, Liuskepolku ja Marmoritie). Itse ollaan viihdytty kohta nelisen vuotta, eikä ole kiire pois.

Vierailija
6/7 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Siltamäessä perheineni. Todella ihanat ulkoilualueet joen rannassa. Muutenkin nättiä. Kivoja ihmisiä. Ostari on vähän ankea, mutta sieltä löytyy uimahalli. Siltamäen ala-aste on todella hyvä rauhallinen pikkukoulu. Matkat keskustaan ainoa miinus. Lähellä sijaitsevalla Tapanilan Erällä paljon harrastusmahdollisuuksia aikuisille ja lapsille. On mm. balettia. Tervetuloa Siltamäkeen!

Vierailija
7/7 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ankea ostari jonkinlaista levottomuutta, kuten baareja ja juoppoja, vai lähinnä arkkitehtuuria?

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Siltamäessä perheineni. Todella ihanat ulkoilualueet joen rannassa. Muutenkin nättiä. Kivoja ihmisiä. Ostari on vähän ankea, mutta sieltä löytyy uimahalli. Siltamäen ala-aste on todella hyvä rauhallinen pikkukoulu. Matkat keskustaan ainoa miinus. Lähellä sijaitsevalla Tapanilan Erällä paljon harrastusmahdollisuuksia aikuisille ja lapsille. On mm. balettia. Tervetuloa Siltamäkeen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi