Monilla naisilla on tapana viedä kaksi istumapaikkaa julkisissa kulkuvälineissä
Yksi naiselle, yksi laukulle. Voisitteko ottaa muutkin matkustajat huomioon ja laittaa sen laukun vaikka lattialle tai syliinne? Kiitos.
Kommentit (27)
Laitankin jos näyttää siltä että bussi täyttyy ja istumapaikoista on pulaa. Mut jos paikkoja on vielä runsaasti, en näe syytä, miksi jonkun pitäisi ängetä juuri siihen mun viereen
Toki voisithan myös pyytää että saisikos tähän istua.
monilla miehillä on myös tämä samainen tapa.
Näin talviaikaan ainakaan junan lattia ei kyllä ole vaihtoehto tavaroille... En halua sitä loskapaskaa laukkuni pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta miehillä on harvemmin laukku mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Toki voisithan myös pyytää että saisikos tähän istua.
Miksi? Se on istumista varten tarkoitettu, ei laukun säilyttämistä varten.
Jos bussissa on kaksi ihmistä lisäkseni niin tottakai laitan sen painavan konelaukun sekä ruokakassin viereiselle penkille. Bussin lattia, varsinkin tähän aikaan vuodesta, on litimärkä ja täynnä kiviä, sinne en tietokonettani laita.
Jos bussi alkaa täyttyä laitan ruokakassin maahan ja laukun syliini.
Ei haittaa yhtään toisten matkustajien laukut. Jos haluan istua, sanon "Anteeksi" ja tottakai laukku siirtyy.
Itsekin pidän laukkua viereisellä paikalla, jos bussissa on paljon tilaa. Joskus ei huomaa ottaa ajoissa syliin kun bussi täyttyy, jos on vaipunut vaikka ajatuksiin tai katselee ulos. Tottakai laukku siirtyy heti syliin jos kanssamatkustaja haluaa päästä istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin talviaikaan ainakaan junan lattia ei kyllä ole vaihtoehto tavaroille... En halua sitä loskapaskaa laukkuni pohjaan.
Laukku täytyy pitää sitten sylissä, eikä viedä sillä istumapaikkaa täydessä bussissa.
Siirrän laukun syliini siinä vaiheessa kun bussi alkaa täyttyä. Mutta jos ympärilläni on vapaita istuimia vielä puoli tusinaa, pidän laukun viereisellä penkillä. Kenelläkään tuskin on pakottavaa tarvetta kaikista vapaista paikoista juuri minun viereeni istua.
Myös miehillä on muuten tapana pitää treenikassiaan tai reppuaan siinä vieressä. Ei tapa rajoitu vain naisiin. Miehet lisäksi istuvat jo lähtökohtaisesti jalat levällään niin, että varaavat puolitoista paikkaa. Harva nainen istuu sillä tavalla. Oma lukunsa on myös ylipainoiset, jotka osittain vievät toiselta penkiltäkin tilaa.
En ole kyllä tuollaista huomannut. Sen sijaan miehet monesti istuu leveässä äijähaarassa ja lukee lehteä kyynärpäät levällään. Siihen viereen on vaikea mahtua istumaan. Ikkunan puolelle joko litistyy tai käytävän puolelta meinaa pudota kun mahtuu istumaan vain puolella kankulla. Eli tavallaan tuossa on kaksi paikkaa jo omittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laukku täytyy pitää sitten sylissä, eikä viedä sillä istumapaikkaa täydessä bussissa.
Täydestä bussista ei ole kukaan puhunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassit on ;)
Ihan tarkoituksella se on siinä. En halua ketään viereeni jos ei ole pakko.
Jos bussista loppuu paikat, koitan valita mahdollisimman harmittoman vierustoverin ottamalla laukkuni strategisesti oikealla hetkellä pois. Joskus joudun pyytämään viereeni istuvalta heti, että päästäisi minut pois, kun mieluummin vaikka seison. Setämiesten fyysinen läheisyys yksinkertaisesti karmii ja minun ei tarvitse sitä kestää.
Eihän siinä mitään että pitää laukkuja vieressään, kunhan siirtää ne pois kun niin pyydetään.
Itse siirrän heti kun joku edes katsoo sitä paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassit on ;)
Ja ne ne vasta viekin tilaa. Huoh. Mikä ihme siinä on että äijät levittelee niitä haarojaan niin että reittä ja polvea tulee pitkälle minun alueelleni? Eikö ne tajua vai tekevätkö tahallaan?
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään että pitää laukkuja vieressään, kunhan siirtää ne pois kun niin pyydetään.
Samalla logiikalla myös oviaukon edessä saa seistä niin kauan, kunnes joku pyytää väistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla myös oviaukon edessä saa seistä niin kauan, kunnes joku pyytää väistämään.
Näinhän se täydessä bussissa ja jo vähemmänkin täydessä metrossa ja ratikassa jo toimiikin.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein nämä naiset tietoisesti välttävät katsomasta muita ajatellen, että kynnys viereen istumiseen on korkeampi, kun laukun siirtämistä täytyy erikseen pyytää. Ja kun asiasta heille mainitsee, niin tuhahdetaan ja nokka roikollaan otetaan se laukku syliin, kun joku JULKESIKIN tulla bussiprinsessan viereen istumaan.
Minä olen jonkun kerran täydessä bussissa ensin pyytänyt siirtämään laukua ja jos ei ole siirtynyt, niin istunut siihen laukun päälle. Ilmeet ovat olleet hauskoja. 😂