Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihakset eivät muuttuneet vaikka vähensin treeni kertoja ja toistoja

28.01.2018 |

Olen treenannut 7 luokasta asti tähän päivään saakka. Joku vuosi sitten aloin tajuamaan ettei niillä lihaksilla sinäänsä saavuta oikeen mitään. Tietysti jos haluaa pysyä terveenä treenaaminen on hyväksi ja nyt puhun naturali treenaamisesta. Mut tosiaan olen aikasemmin käynyt noin 5-6 kertaa viikossa salilla ja toistojen määrät pyörineet siinä 15 hujakoissa, teki sitten mitä lihasryhmää tahansa. Nykyään käyn 2 kertaa viikossa ja toistotkin pudotin siihen 8-10 kertaan koska ei vaan enää kiinnosta olla se pukukopin isoin. Mutta jostais syystää ei ole kyllä hirveesti pienentyny. Eli olen kyllä tyytyväinen että puolet pienemmällä rehkimisellä saa kutakuinkin saman lopputuloksen. Eli onko kenenkään järkeä treenata itseään ihan loppuun?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän harrastuksella ole tarkoituksenakaan saavuttaa mitään vaan tuottaa itselle iloa

Vierailija
2/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa treenata monipuolisesti. Ei ole mitään järkeä pyrkiä olemaan mahdollisimman iso, vaan mahdollisimman terve. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi treeniohjelmasi on paremmin suunnattu lihasmassan ja maksimivoiman kasvattamiseen.

Massaa ei tule lisää jos et treenin lisäksi syö paljon yli kulutuksen. Tyypillisesti ruoka on se mikä rajoittaa lihasten kasvua. Vahigossa kukaan ei tule voimakkaaksi ja lihaksikkaaksi. Kyllä se vaatii ihan oikeasti paljon työtä.

Hyvä lihaskunto on terveyden kannalta hyvä juttu. Kaikki nivelet sun muut kestää paljon paremmin kun lihakset pitää ruodon koossa.

Ja onhan voimasta apua ihan jokapäiväsessä elämässä. Heti kun tarvitsee jotain nostaa tai liikuttaa. Lihaskoordinaatio paranee treenatessa myös. Näppäryyttä ja notkeutta ihan toisella tavalla.

4/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mut se ilo tuleekin siitä hyvästä itsetunnosta jonka saa vain urheilemalla.

Vierailija
5/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri kirjoitti:

Niin no mut se ilo tuleekin siitä hyvästä itsetunnosta jonka saa vain urheilemalla.

Ehkä sun kannattaisi yrittää kehittää itseäsi jotenkin muutenkin. Urheilen iteki semipaljon, mutta ei mun itsetunto heikkene, jos kiireen tai muun takia joutuisin pitämään taukoa

Vierailija
6/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

Ilmeisesti nykyinen teeenaaminen riittää lihaksiston ylläpitämiseen, mutta ei kehittämiseen,

Vähennä kokeeksi treenipäivien määrä puoleen 2-3 kk ajaksi ja tarkista tilanne sitten uudestaan.

7/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan eli ei tosta uudesta treeniohjelmasta haittaakaan ole, tuottaa vaan enemmän voimaa mut silti pysyy samana koska en ole muuttanu ruokavalioo erilaiseksi.

Vierailija
8/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri kirjoitti:

Aivan eli ei tosta uudesta treeniohjelmasta haittaakaan ole, tuottaa vaan enemmän voimaa mut silti pysyy samana koska en ole muuttanu ruokavalioo erilaiseksi.

Juuri näin.

Syöminen määrää sen kasvaako painosi. Treeni määrää tuleeko painon lisäys lihaksena vai läskinä.

9/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon tehny tällä ohjelmalla jo vuoden ja ihan samana oon pysyny. Jos vertaa juuri siihen hirveeseen rehkimiseen. Ja kyllähän mä silloin ennen kehitinki koko ajan voimaa ja sitä perus bodaus hommaa, yrittää saada aina vaan lihaksia erottuvimmiksi jne. Mut en mä oo hirveesti noista ajoista muuttunu. En tietenkään ole samassa kunnossa tollasella 2 kerran viikon treeneillä kuin sitten 5-6 kertaa.

Vierailija
10/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri kirjoitti:

Siis oon tehny tällä ohjelmalla jo vuoden ja ihan samana oon pysyny. Jos vertaa juuri siihen hirveeseen rehkimiseen. Ja kyllähän mä silloin ennen kehitinki koko ajan voimaa ja sitä perus bodaus hommaa, yrittää saada aina vaan lihaksia erottuvimmiksi jne. Mut en mä oo hirveesti noista ajoista muuttunu. En tietenkään ole samassa kunnossa tollasella 2 kerran viikon treeneillä kuin sitten 5-6 kertaa.

Paljon tärkeämpi asia on mitä tekee kuin kuinka monta kertaa viikossa. Kerran tai kaksi viikossa jos vetää oikein kunnon treenin pääsee paljon parempiin tuloksiin kuin sillä, että käy joka päivä ketkuttelemassa liian pienillä painoilla.

Lihas kasvaa ja kehittyy levossa. Siellä kuntosalilla lihaksia rääkkäämällä annetaan vain impulssi sille lihakselle, että voimaa tarvittaisiin lisää. Sen takia pitää kanssa tehdä erilaisia liikkeitä ja lisätä painoja koko ajan. Välillä tehdä pienemmillä painoilla ja sitten taas entistä suuremilla.

Vierailija
11/11 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee sen virheen, että käy kuntosalilla aivan liikaa, 3-4 krt viikossa on aivan riittävä määrä ja tuolla määrällä pääsee jo huippukuntoon. Monesti tehdään vielä se virhe, että ostetaan netistä jonkun steroidinarkomaanin ohjelma millä naturaali ei tee yhtään mitään jos kovaan kuntoon haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme