Huomenna eka raskaustesti elämässä. Jännittää.
Huomenaamulla olisi tarkoitus tehdä raskaustesti, kun olisi odotettujen kuukautisten ensimmäinen päivä. En tiedä mitä oikein ajatella, samalla aikaa toivon että en olisi raskaana mutta jotenkin olen jo hyväksynyt sen jos olisinkin. Kauheaa! Olen jo ihan stressaantunut huomisaamusta, ja voi jopa olla että testi olisi väärä negatiivinen. Voitteko kertoa vertaistueksi millaista oli teille tehdä elämän eka raskaustesti?
Ps. Pakkauksessa sanottiin että testi on vain ulkoiseen käyttöön, eikä sitä saa niellä. Nauru sentään rentoutti :)
Kommentit (9)
Olen tehnyt pariin otteeseen raskaustestin ja negatiivisiksi ovat osoittuneet, onneksi. Ymmärrän kyllä oikein hyvin tuon jännityksen tunteen, en voinut itse ajatella oikein mitään sen välillä kun kaupasta testin haki ja sitten kun sen seuraavana aamuna pääsi tekemään :). Olin jo ajatellut että mitäköhän sitä sitten tekisi jos se olisi positiivinen, haluaisiko sen pitää sittenkin... Mutta olipa tulos mikä tahansa, niin onneksi se ei ole mikään maailmanloppu!
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tehty muutaman kerran raskaustesti. Onneksi olivat kaikki negatiivisia. Se helpotuksen tunne on taivaallista.
Helpotuksen tunnetta todellakin haen! Olen koko viikon jo miettinyt että tulevatko ne menkat vai eivät ja sitten kytännyt jokaista vatsan tuntemusta ja rypistystä. Haluan tietää reilusti että olenko nyt 'kuivilla', vai reilusti paksuna että pääsen järjestelemään kaiken... Haluan vain varmuutta tähän tietämättömyyden tunteeseen. Mies on sitä mieltä että stressaan turhasta.
Monen monta kertaa raskaustestin tehneenä voin sanoa, ettei raskauden alkaminen ole itsestäänselvyys... Mutta sitten kun tulin raskaaksi sain positiivisen testin herkällä testillä jo muutamaa päivää ennen oletettuja kuukautisia. Silti epäilin ja testasin vielä viikon ajan, että se on varmasti plussa.
Vierailija kirjoitti:
Monen monta kertaa raskaustestin tehneenä voin sanoa, ettei raskauden alkaminen ole itsestäänselvyys... Mutta sitten kun tulin raskaaksi sain positiivisen testin herkällä testillä jo muutamaa päivää ennen oletettuja kuukautisia. Silti epäilin ja testasin vielä viikon ajan, että se on varmasti plussa.
Olen siinä elämänvaiheessa (24, valmistuva opiskelija) jossa raskausuutiset ovat muuttumassa surkeasta katastrofista yltäkylläisiksi onnentoivotuksiksi. Olen lukenut varmaan jokaisen aihetta sivuavan nettisivun ja huomannut myös että (nuorille suunnatuilla) ehkäisysivuilla raskaaksi tulee joka laakista, ja hedelmällisyyttä/raskautumista koskevilla sivuilla painotetaan että yrittämisessä voi mennä jopa vuositolkulla.
Itse en siis ole ikinä ollut raskaana tai edes joutunut miettimään asiaa. Kaiken tämän stressisotkun aloitti nyt yksi keskeytetty yhdyntä tämän kuun alussa. Stressaa ihan hirveästi kun iltapäivälehdissäkin on artikkeleita että nainen huomaa raskauden vasta synnytyssalissa.
-ap
Ahdisti ja vitutti. Sydän hakkasi tulosta odottaessa ja se helpotuksen tunne negatiivisesta tuloksesta oli niin valtava, ettei jalat meinanneet enää kantaa.
No, jos raskaus on ei-toivottu - voisitpa siirtää sen minulle 😢
Vierailija kirjoitti:
No, jos raskaus on ei-toivottu - voisitpa siirtää sen minulle 😢
Voi ei, toivottavasti teillä tärppää! Itse en osaa vielä täysin suhtautua ajatukseen jos raskaus olisikin jo alkanut - tajusin vasta viime viikolla että hemmetti, ikäisilläni naisilla on ihan oikeasti toivottuja perheitä ja oman elämäni raamit alkavat myös olla melko lailla kunnossa. Silti pelottavaa ajatella mahdollista tulevaa muutosta, arpahan on jo heitetty!
Kaupungillakin kävellessäni näen vain vauvoja kaikkialla.
-ap
Ap täällä! Pissin tikkuun ja vain yksi viiva piirtyi :) nyt vain menkkoja odotellessa ja hieman harkitumpia päätöksiä valmistellessa. Parin viikon päästä vielä uusi testi jos kaikki ei menekään odotetusti.
Kädet muuten tärisivät vielä viisi minuuttia testituloksen näkymisen jälkeen. On se jelmua olla lisääntymisikäinen nainen.
Minulle on tehty muutaman kerran raskaustesti. Onneksi olivat kaikki negatiivisia. Se helpotuksen tunne on taivaallista.