Onko "luksusmerkkimuoti" mennyt jo vähän ohi?
Tämän päivän Hesarissa oli juttu bloggaajasta, joka aiemmin osteli luksusmerkkituotteita, mutta vieraantui omista kulutustottumuksistaan (en voi linkittää juttuun, koska se on vain tilaajille). En seuraa tyyli- tai lifestyleblogeja, mutta jotenkin yleisesti mediaa seuraamalla on tullut mielikuva, että luksusmerkkien ostelu ei olisi enää niin in? Onko näin?
Kommentit (18)
Näkyykö lifestyle-blogeissa jotenkin se trendi, että ostetaan vähemmän? Vaikea ajatella, että kuluttamiseen keskittyvä genre voisi muuntautua päinvastaiseksi.
Ap
No on, nykyäänhän kuuminta on juuri olla ekologinen, eettisesti valveutunut, käyttää pelkistettyjä kuteita (jotka tosin ovat voineet maksaa ainakin sen 50€ per vaatekappale), pyöräillä ja esittää kaikin puolin minimalistista ja hyvää itsekuria vaativaa elämää. Ravintolaruokailu tai ruuan tilaaminen, suomalainen design ja raivaus = top. Kiljuvat merkit, kuoharikilistely ja muu brassailu = not.
Todella monet suositut bloggaajat edelleenkin haluaa ja esittelee luksusmerkkien laukkuja, eli tuskin tuo buumi on menossa ohi.
Ei ole mennyt ohi, kyseinen henkilö on vain kasvanut kypsemmäksi ja tajunnut että se ei ole elämän tärkeimpiä asioita. Sieltä tulee taas nuorempia tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt ohi, kyseinen henkilö on vain kasvanut kypsemmäksi ja tajunnut että se ei ole elämän tärkeimpiä asioita. Sieltä tulee taas nuorempia tilalle.
En usko tuota. Oma tyttäreni on lukiossa ja hänen ikäluokkansa vaikuttaa suhtautuvan halveksuvasti luksusmerkkeilyyn. Tytöt eivät myöskään ole kiinnostuneita irtoripsistä, hiuslisäkkeistä ja muusta epäluonnollisesta. Uusi, ekologisempi trendi on selvästi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt ohi, kyseinen henkilö on vain kasvanut kypsemmäksi ja tajunnut että se ei ole elämän tärkeimpiä asioita. Sieltä tulee taas nuorempia tilalle.
En usko tuota. Oma tyttäreni on lukiossa ja hänen ikäluokkansa vaikuttaa suhtautuvan halveksuvasti luksusmerkkeilyyn. Tytöt eivät myöskään ole kiinnostuneita irtoripsistä, hiuslisäkkeistä ja muusta epäluonnollisesta. Uusi, ekologisempi trendi on selvästi tulossa.
Olet oikeassa, että myös ekoilu ja minimalisistisuus on muodissa. Mutta luksustuotteissa on niin isot markkinat ja rahaa, etteivät ikinä anna sen kuolla pois. Kyllähän ihmisiltä pitää saada rahat pois.
Eikös nyt ole myös muodissa ostaa kotimaista tai maksimissaan Skandinaavista designiä? Mielellään ihan kotimaassa tehtyä. Merkki ei ole isolla mutta hinta on isompi kun näiden ns. luksuslaukkujen.
Odottelen kyllä koska tämä pyllybuumi menee ohi ja arvostetaan taas esim. kaunista kasvon luustoa. Sitä ei saa rahalla.
Ostetaan vähemmän, mutta laatua (tai ainakin kallista merkkiä). Elämykset, kuten matkailu, on iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt ohi, kyseinen henkilö on vain kasvanut kypsemmäksi ja tajunnut että se ei ole elämän tärkeimpiä asioita. Sieltä tulee taas nuorempia tilalle.
En usko tuota. Oma tyttäreni on lukiossa ja hänen ikäluokkansa vaikuttaa suhtautuvan halveksuvasti luksusmerkkeilyyn. Tytöt eivät myöskään ole kiinnostuneita irtoripsistä, hiuslisäkkeistä ja muusta epäluonnollisesta. Uusi, ekologisempi trendi on selvästi tulossa.
Enemmistö on aina ollut tavallisia järkeviä tyttöjä, jotka eivät tuollaiseen hassaa. Luksusintoilijat ovat aina olleet vähemmistö, ja yleensä hekin kasvavat siitä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt ohi, kyseinen henkilö on vain kasvanut kypsemmäksi ja tajunnut että se ei ole elämän tärkeimpiä asioita. Sieltä tulee taas nuorempia tilalle.
En usko tuota. Oma tyttäreni on lukiossa ja hänen ikäluokkansa vaikuttaa suhtautuvan halveksuvasti luksusmerkkeilyyn. Tytöt eivät myöskään ole kiinnostuneita irtoripsistä, hiuslisäkkeistä ja muusta epäluonnollisesta. Uusi, ekologisempi trendi on selvästi tulossa.
Enemmistö on aina ollut tavallisia järkeviä tyttöjä, jotka eivät tuollaiseen hassaa. Luksusintoilijat ovat aina olleet vähemmistö, ja yleensä hekin kasvavat siitä ohi.
Mä näen kyllä, että se luksustrendi oli myös sellaista kritiikitöntä kulutuksen ihailua, materialismia. Tavarat (kalliit luksuslaukut) nähtiin onnellisuuden symboleina. Se heijastui muutenkin kuluttamiseen, ei pelkkään luksustavaroiden kuluttamiseen. Tai en tiedä, voiko vielä puhua menneessä aikamuodossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On minun mielestäni. Jotenkin omiin silmiini esim. selkeästi erottuvat merkit vaatteissa ja laukuissa näyttävät todella juntilta. En tosin ole koskaan ostanutkaan kovin kalliita tuotteita, mutta ennen merkit eivät sentään ärsyttäneet. Ehkä tietoisuus siitä, että moni on ostanut velaksi tai viimeisillä rahoillaan luksustuotteita, tekee niistä jotenkin irvokkaita.
Se on semmoinen venäläinen juttu että pitää näkyä brändit ja hintalappuakaan ei saisi mielellään poistaa :p
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän Hesarissa oli juttu bloggaajasta, joka aiemmin osteli luksusmerkkituotteita, mutta vieraantui omista kulutustottumuksistaan (en voi linkittää juttuun, koska se on vain tilaajille). En seuraa tyyli- tai lifestyleblogeja, mutta jotenkin yleisesti mediaa seuraamalla on tullut mielikuva, että luksusmerkkien ostelu ei olisi enää niin in? Onko näin?
Oletan, että hän oli Adalmina’s Adventures blogin kirjoittaja. Sieltä voi lukea lisää.
Toivottavasti se mamma, joka aina sopivassa ketjussa ilkkuu sille kuinka A unohtui vaatehuuneeseensa ja menetti siksi miehensä pääsee nyt jatkamaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän Hesarissa oli juttu bloggaajasta, joka aiemmin osteli luksusmerkkituotteita, mutta vieraantui omista kulutustottumuksistaan (en voi linkittää juttuun, koska se on vain tilaajille). En seuraa tyyli- tai lifestyleblogeja, mutta jotenkin yleisesti mediaa seuraamalla on tullut mielikuva, että luksusmerkkien ostelu ei olisi enää niin in? Onko näin?
Oletan, että hän oli Adalmina’s Adventures blogin kirjoittaja. Sieltä voi lukea lisää.
Toivottavasti se mamma, joka aina sopivassa ketjussa ilkkuu sille kuinka A unohtui vaatehuuneeseensa ja menetti siksi miehensä pääsee nyt jatkamaan elämäänsä.
Joo, kyse oli tuon nimisen blogin kirjoittajasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minun mielestäni. Jotenkin omiin silmiini esim. selkeästi erottuvat merkit vaatteissa ja laukuissa näyttävät todella juntilta. En tosin ole koskaan ostanutkaan kovin kalliita tuotteita, mutta ennen merkit eivät sentään ärsyttäneet. Ehkä tietoisuus siitä, että moni on ostanut velaksi tai viimeisillä rahoillaan luksustuotteita, tekee niistä jotenkin irvokkaita.
Se on semmoinen venäläinen juttu että pitää näkyä brändit ja hintalappuakaan ei saisi mielellään poistaa :p
Jos menet vaikka Harrodsille, logoilijat ovat paljon useammin kiinalaisia ja arabeja.
On se varmaan hiukan siirtymässä syrjään. On paljon trendikkäänpää matkustella. Mutta toki on näitä Martinan ihailijoita jotka ovat materian perään. Niitä jotka kaipaavat ”seurapiireihin”. Aina ollut ja aina oleva.
On todellakin menossa ohi, on jopa noloa käyttää överikalliita vaatteita. Katsokaapa vaikka kuninkaallisia, yhä enemmän käyttävät tavallisia normaalihintaisia vaatteita edustustilaisuuksissa, Kate, Meghan, Ruotsin kuninkaalliset jne..
On täysin järjenköyhyyttä kuluttaa vaikkapa laukkuun moninkertainen määrä rahaa vain koska siinä on joku logo.
Oksensin melkein suuhuni kun eräs bloggaaja esitteli korviksiaan jotka "hänen oli pakko saada kun olivat niin kauniit". Korvis oli pelkkä Chanelin logo. Susirumat!! Törkeän näköiset!!
Olen kohtuu varakas ja enemmän huvitta ns. tavikset jotka esittelee kalliita juttuja lähipiirilleen somessa. #louisvuitton. Suurimmalla osalla on halutessaan varaa yhteen laukkuun.
Jotenkin ymmärrän enemmän ammatikseen bloggaavia jotka joutuvat palkkansa eteen esittelemään logoja, kun sellaisen aiheen ovat blogilleen joskus teininä keksineet. Kuluttajakin varmasti. En karehdi.
On minun mielestäni. Jotenkin omiin silmiini esim. selkeästi erottuvat merkit vaatteissa ja laukuissa näyttävät todella juntilta. En tosin ole koskaan ostanutkaan kovin kalliita tuotteita, mutta ennen merkit eivät sentään ärsyttäneet. Ehkä tietoisuus siitä, että moni on ostanut velaksi tai viimeisillä rahoillaan luksustuotteita, tekee niistä jotenkin irvokkaita.