Sukulaiset häävieraana
Menimme vähän aika sitten naimisiin, nyt on jäänyt häiritsemään ihmisten ajatus vieraana pukeutumisesta.
Valkoinenhan on vain morsiamen väri.
Meillä häissä olin pukeutunut valkoiseen ja taaperoikäinen tyttäreni oli morsiusneidon roolissa ja tietysti pukeutunut valkoiseen, joka oli minulle tärkeä asia.
Mies puki jopa edellisen liiton tyttärensä siniseen, koska ei ollut morsiusneitona.
Miehen veli olikin pukenut saman taaperoikäisen tyttärensä valkoisiin, joka jäi paljon harmittamaan minua.
Tyttäreni tuntui kilpailevan tämän tytön kanssa ja minulle jopa tuotiin tämän veljen tyttö syliin ja sanottiin "hän taisi kaivata vain äitiään.."
Onko nykyään käytöstavat hukassa, eikö enää opeteta näitä sääntöjä. Enkö saisi olla tilanteesta harmissani vai olenko vain liian vanhanaikainen?
Kommentit (29)
Lainaus:
Eiköhän sen taaperon asun ole valinnut ihan aikuinen.
Ai niin, unohdin, että kauhalla ei voi vaatia, jos ei edes lusikalla ole annettu.
Kyllä normaali aikuinen ihminen tietää, että AIKUINEN valitsee taaperoikäisen vaatteet. Voi hellanlettas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Ainut järkyttävä juttu tässä tarinassa oli se, miten saman perheen lapsista toinen sai olla morsiusneito ja puettu valkoisiin, ja toinen ei? Kieltäytyikö toinen tytär tehtävästä, vai miksi hän ei ollut morsiusneito?
Toivottavasti hän oli best maid isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että hautajaisissa ainoastaan vainaja saa pukeutua puupalttooseen. Jos joku juhlavieraista tekee karkean etikettivirheen pukeutumalla tuohon vain vainajalle tarkoitettuun asuun, syyllistyy hän juhlakalun törkeään rienaamiseen. Moinen tapainturmelija peseytyköön ja olkoon saastainen seuraavaan auringonnousuun saakka.
Mitäs asua sitten kantajille suositellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että hautajaisissa ainoastaan vainaja saa pukeutua puupalttooseen. Jos joku juhlavieraista tekee karkean etikettivirheen pukeutumalla tuohon vain vainajalle tarkoitettuun asuun, syyllistyy hän juhlakalun törkeään rienaamiseen. Moinen tapainturmelija peseytyköön ja olkoon saastainen seuraavaan auringonnousuun saakka.
Mitäs asua sitten kantajille suositellaan?
Speedoja.
Minun ensimmäinen avioliitto, valkoinen mekko kyllä oli päällä vaikka lapsen olin jo mieheni kanssa saanut.
Minulla oli yksi morsiusneito, 1.5vuotias tyttäreni.
Miehellä tytär, joka oli pukeutunut sinisiin niinkuin mies ja miehen bestmanikin.
Ja miehellä on ennestään lapsi ja ei, ei veljensä nykyisen kanssa.
Tämä veli oli vaan pukenut lapsensa valkoisiin, sattumalta sama mekko kuin tyttärelläni.
Enitenhän tässä harmittaa, et vieraat olettivat tämän veljen lapsen olevan minun.
Aloittaja kirjoitti:
Minun ensimmäinen avioliitto, valkoinen mekko kyllä oli päällä vaikka lapsen olin jo mieheni kanssa saanut.
Minulla oli yksi morsiusneito, 1.5vuotias tyttäreni.
Miehellä tytär, joka oli pukeutunut sinisiin niinkuin mies ja miehen bestmanikin.Ja miehellä on ennestään lapsi ja ei, ei veljensä nykyisen kanssa.
Tämä veli oli vaan pukenut lapsensa valkoisiin, sattumalta sama mekko kuin tyttärelläni.
Enitenhän tässä harmittaa, et vieraat olettivat tämän veljen lapsen olevan minun.
No voi kamala, pitää varata sellainen kyltti kannettavaksi kaikille seuraaviin häihin tuleville lapsille. Siinä voi lukea vaikka: en ole morsiamen lapsi.
Olen itse ymmärtänyt, että tämä sääntö, että valkoinen väri on varattu morsiamelle, perustuu siihen että morsian on juhlan naispuolinen tähti eikä juhlavieraan ole soveliasta ikäänkuin kilpailla morsiamen kanssa. Tässä tapauksessa en näe kilpailuasetelmaa, koska se valkoisiin pukeutunut oli taaperoikäinen lapsi. En siis pahoittaisi mieltäni tällaisesta. Omissa häissäni mieheni veljen tytär oli pukeutunut valkoiseen juhlamekkoon ja minä en. Ei tullut mieleenkään pahastua suloisen pikkutytön vaatevalinnasta.
Voi ei, mikä aloitus. Onpa tärkeää. Enemmänkin pitäisi olla huolissaan siitä, että oli lapsia jo ennestään, vaikka mentiin vasta naimisiin.
Toistuvasti? Kyllä se oli ihan omaa sukuani se veli ja sen vaimo.