Mitä tekisit 82 miljoonalla?
Kommentit (67)
En sitte mitään , oon niin rikas jot en tarvi
sijoittaisin ja koettaisin keksiä miten käyttää 13.000e/pvä. (pelkät osingot, tulee vielä arvonnousua päälle). Ei onnistuisi ihan heti joten sijoittaisin tuottoja myös. Kohti pari miljardia.
Sitten ois tarpeeksi, ehkä, ostamaan tämmöinen:
Luonnollisesti hieman moattuna, eli omalla ydinvoimallala mallia nautilus.
Tekisin Phileas Foggit ja heittäisin reissun maailman ympäri 80 päivässä. Matkaseuraksi ottaisin pari nättiä, nuorta ja siroa prostituuttia ja antaisin niille melaa ympäri maailmaa.
Muuttaisin jonnekin tropiikkiin ja perustaisin katulasten koulun, palkkaisin sinne huippuopettajat opettamaan kieliä, matematiikkaa, luonnontieteitä, musiikkia ja taiteita sekä kädentaitoja.
Itse makaisin palmun alla nilkat vedessä koska olen jo vanha.
Ihan ensimmäisenä pois Suomesta jonnekin, missä talvea ei ole, tai jos on, niin aina vähintään 10 astetta talvella. Mutta pakkasesta ei saa kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
lähtisin thaimaaseen katsomaan nähtävyyksiä.
Minä voisin ostaa sinulle äidinkielen kurssin ja pääsisit Thaimaahan.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan sijoittaisi, koska rahaa olisi pankkitilillä yli 82 miljoonaa, kun tulisin aikanaan kuolemaan. Käyttäisin vuodessa max. 100 000€, koska enempää ei tarvitse yksinkertaisesti, mutta korkoa pankissa tulisi jo ekanakin vuonna noin 1% eli 820 000€.
Valtion obligaatiot ovat turvallisempia kuin pankki. Pankki voi kaatua, jolloin rahatkin katoavat.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin Phileas Foggit ja heittäisin reissun maailman ympäri 80 päivässä. Matkaseuraksi ottaisin pari nättiä, nuorta ja siroa prostituuttia ja antaisin niille melaa ympäri maailmaa.
Tarkoitit kait Fuck it. Phileas Fuck it
Maksaisin velat. Ostaisin oman kodin, auton ja hyvän polkupyörän. Myös kahdelle lapselleni ostaisin oman kodin.
Veljelleni tilaisin siivouspalvelun ja maksaisin hänelle riippuvuuksia parantavat hoidot.
Oikeesti olen niin "hyvä" käyttämään rahaa, että todennäköisesti tuonkin summan sepeltäisin sinne tänne, ilman että mitään jäisi käteen. :D
Ne rahat pantais animal planet nimiselle eläinsuojelufirmalle, koska ne tekee hyvää työtä sydämestään. Lanttia myöten. En minäkään tarvitse, kun on Kela.
Ostaisin namii 100 pussii ja limppaa ainaski 50 pulloo.
Miljoonalla kultaa sen varalle, jos maailmantalous menee nurin.
30 miljoonaa Jenkkien ja Sveitsin bondeihin n. 3-3,5 % korolla 10 vuoden ajaksi (tuotto vajaan miljoonan vuodessa). Tämän sijoituksen tuoton käyttäisin elinkustannuksieni kattamiseen.
30 miljoonaa eri maiden ja maanosien pörssi-indekseihin. Tämä sijoitus saa säilyä koskemattomana vuosikymmeniä. Keskimääräinen tuotto pitkällä aikavälillä on 7 %, joten sillä laskettuna 25 vuoden jälkeen arvo olisi 162 miljoonaa.
5 miljoonaa hummailuun (matkustaminen, päihteily, vaatteet, naiset jne.)
10 miljoonaa läheisille (ja hyväntekeväisyyteen). Vain perheenjäsenille antaisin könttäsummat, muita varten perustaisin säätiön, joka lahjoittaisi sijoituksista aina johonkin tiettyyn tarpeeseen, jolloin lahjoitettua rahaa ei niin helposti hassattaisi turhuuksiin.
Loput 6 miljoonaa menee tonttiin Suvisaaresta ja talon rakentamiseen, autoihin, huvilaan Etelä-Ranskasta, sisustamiseen ja muihin arkisiin asioihin.
Törsäisin sikana kaikkeen ihanaan ja kivaan. Mä vihaan sellasta kun on ollut jossain haastatteluissa näitä suomalaisia lottomiljonäärejä: -noh, Pentti, mitäs sä teit sillä viidellä miljoonalla? -Noo, sukanvarteenhan nuo satalappuset on laitettunna muhimahan. Mitä ny tuollaasen uuvvenkarhean Audin tuoho pihamaalle ostin että onpi sitten nuapureilla vähän jottaan kahteltavvoo.
Miksi sitten lottosit?!?!
Eläisin muuten ihan normaalia elämää, mutta lopettaisin työnteon, ja tekisin kaikkea mitä olen aina halunnut.
voisi muuttaa tänne: https://www.privateislandsonline.com/caribbean/bahamas/the-berry-island…
Sitten joku pieni 2500 neliön pikkulinna,omilla vesillä ja voimaloilla jne.
Voisi ostaa lentokoneen ja palkata lentöjä yms henkilökuntaa.
Osingot saisi sitten verottomasti :p
Tosin se 82 milliä lienee vähän pieni raha millä ostaa kaikki kerralla. Joten lainoilla ja hiukan venyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähtisin thaimaaseen katsomaan nähtävyyksiä.
Minä voisin ostaa sinulle äidinkielen kurssin ja pääsisit Thaimaahan.
Kertaa pilkkusäännöt, pilkunnussija.
Vierailija kirjoitti:
mieluummin kannattaisi palkata mukaan joku kireä täti ihminen, joka hoitaisi raha asiat ja matkaan liittyvät järjestelyt. ei suomesta mukaan kannata mitään viihtyttäjiä mukaan ottaa, kun voi lomapaikoissa paikallisia työllistää.
Antaisi yhdelle teidän parjaamalle henkilölle rahaa. Sitten maksaisin papparaisten mahdolliset korvaukset tai oikeudenkäyntikulut. Vaikka olen sitä mieltä, että edesvastuuton vaijeri aiheutti kuoleman. En silti tiedä kenen vastuualueelle se vaijeri kuului. Joku paikan rahoittaja ei viitsinyt rahoittaa kuin vaijerin. Tekisin Hyväntekeväisyys juttuja. Edellytyksenä, että on savuton ja alkoholiton ja säädyllisesti eläimiä. Olisi Kiva kehitellä lomia ja muita tempauksia. Vammaisille apuvälineitä esim.sopivia autoja ja urheiluvälineitä. Köyhille allinkludive luksuslomis.
Tuo olis hyvä juttu, mutta itse lahjoittaisin kaikille kaltoin kohdeluille eläimille
jotain 30 miljoonaa ympäri maailman.