Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskituloinen köyhä

Vierailija
26.01.2018 |

Moi, olen köyhä. Mun bruttopalkka on 4300€ ja miehellä noin 4500€. Kaksi lasta ja rivarinpätkä Helsingissä. Ihan kaikki raha menee kahteen autoon (pakko olla töiden vuoksi), lapsiin ja heidän harrastuksiinsa (miksi vein lätkätreeneihin ja tallille silloin aikoinaan), talolainaan (ihan perusrivari 120neliötä, iso laina silti, koska alue on kallis) ja ruokaan! Yksi lemmikki on, sekin aina sairaana, joten ell-maksut vievät välillä ison siivun. En tajua, mistä voisimme säästää! Mitään ei jää säästöön, melkein joka kuukausi viimeinen viikko ennen palkkoja kärvistellään. Ulkomailla käydään kerran vuodessa (Tui tms, ei mitään luksusta). Kuntosalikortti löytyy molemmilta vanhemmilta, mutta pitäähän kunnosta huolehtia. Ärsyttää tämä köyhyys!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin köyhä multimiljonääri, kun menen helikopterilla joka paikkaan, ostan pari Ferraria joka kuukausi, pakko ostaa vain Vera Wangin suunnittelemia vaatteita ja hommaamani jalkapallojoukkue vie kauheasti rahaa : ( En osaa tietää mitä voisin tehdä toisin.

Vierailija
2/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi käsittää minkä verran on kuukausittaiset kulut jahdilla asumisesta. Joka satama perii satamamaksua, ja avomeripysäköintiä varten meillä on koko perheellä oltava helikopterit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätte elämää, joka on mahdollista vain rikkaille. Toisaalta elätte tuloihinne nähden liian leveästi.

Vierailija
4/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se suurinpiirteiden menee. Asunto on eläkkeeseen mennessä maksettu ja lapsista tulee isona jotakin.

Ehditte säästää vielä eläkettä varten, kun lapset muuttaa pois kotoa. Eläke tulee olemaan riittävä ja vietätte siinä rivarissanne huolettomia eläkepäiviä.

Toinen vaihtoehto on elää yhteiskunnan rahoilla, tilanne olisi nykyiseen nähden kuitenkin kurjempi ja eläkkeellä keräilisitte pulloja puuronne eteen. Lapsenne, no vaikea sanoa...

Ei teillä kuitenkaan niin huonosti mene, vaikka välillä siltä tuntuukin!

Vierailija
5/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä määrä työtä että voitte pyöriä paikallanne. Kyllä se pk-seudulla asuminen kannattaa!

Vierailija
6/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette voi käsittää minkä verran on kuukausittaiset kulut jahdilla asumisesta. Joka satama perii satamamaksua, ja avomeripysäköintiä varten meillä on koko perheellä oltava helikopterit.

Kyllä vähintään miljardi pitää olla että riittää

: [V eroparatiiseissakin omat kulunsa. Lisäksi veroparatiisi ei nimestään huolimatta ole paratiisi. Omat saaret kullakin perheenjäsenellä (riitoja ja omaa rauhaa varten, lisäksi yksi lapsista tahtoo viljellä mangoja ja toinen kuuntelee täysillä death metallia) vie sievoisen summan. Kyllä ärsyttää tämä pihistely.

Vierailija
7/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmisillä nousee tulot, on taipumus hankkia kaikkea kalliimpaa, kuten asunto, autot, harrastukset jne. ja sitten huomataankin ettei ne rahat riitäkään. Käytännössä ihmisillä on sama elintaso tuloista riippumatta koska tulojen noustessa ne tuhlataan kuitenkin.

Vierailija
8/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, olen köyhä. Mun bruttopalkka on 4300€ ja miehellä noin 4500€. Kaksi lasta ja rivarinpätkä Helsingissä. Ihan kaikki raha menee kahteen autoon (pakko olla töiden vuoksi), lapsiin ja heidän harrastuksiinsa (miksi vein lätkätreeneihin ja tallille silloin aikoinaan), talolainaan (ihan perusrivari 120neliötä, iso laina silti, koska alue on kallis) ja ruokaan! Yksi lemmikki on, sekin aina sairaana, joten ell-maksut vievät välillä ison siivun. En tajua, mistä voisimme säästää! Mitään ei jää säästöön, melkein joka kuukausi viimeinen viikko ennen palkkoja kärvistellään. Ulkomailla käydään kerran vuodessa (Tui tms, ei mitään luksusta). Kuntosalikortti löytyy molemmilta vanhemmilta, mutta pitäähän kunnosta huolehtia. Ärsyttää tämä köyhyys!

Huomaa että  talousasiat eivät ole hallussa kun kirjoitetaan bruttopalkoista. Niillä kun ei ole merkitystä, nettotuloista ne menot maksetaan.

Huono provo, ei jatkoon.

Vierailija
9/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmisillä nousee tulot, on taipumus hankkia kaikkea kalliimpaa, kuten asunto, autot, harrastukset jne. ja sitten huomataankin ettei ne rahat riitäkään. Käytännössä ihmisillä on sama elintaso tuloista riippumatta koska tulojen noustessa ne tuhlataan kuitenkin.

Oikeasti suuremmat tulot tarkoittavat sitä, että verotus nousee ja käytönnössä syö erotuksen. Korkeampipalkkainen työ vaatii myös enemmän rahaa, pitää olla paremmat vaatteet, käsilaukut, kampaukset, jne. Menojen kasvu ja verotus vievät lisärahan, stressitason noususta puhumattakaan. Moni ei tätä ymmärrä.

Vierailija
10/35 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulot yhteensä 4000e kuussa, remontoimattomassa 80-luvun Helsingin kaupungin kämpässä asutaan, vuokra lähes 900. Yksi lapsi joka käy tanssitunneilla, yksi auto miehen työssäkäyntiin, ja yksi halpa matka vuodessa. Omaan pieneen kerrostaloluukkuun säästetään.

Ette todellakaan ole köyhiä... mekään ei olla erityisen köyhiä, vaan pienituloisia. Köyhiä oltaisiin, jos ei esimerkiksi olisi toivoakaan omaan asuntoon tulevaisuudessa, tai muuhun extraan, kuten matkaan.

Vierailija
11/35 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että meitä keskituloisia köyhiä on paljon! En todellakaan ole provo!

Vierailija
12/35 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn.

Vierailija
13/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan tällä hetkellä nettona 2300 e / kk ja saan säästöön 1300 e / kk. Miehen tulot 3000-4000 e / kk.

Tämä nykymaailma kannustaa ottamaan velkaa niin paljon kuin sielu sietää. Meillä on kohtuullinen asuntolaina, josta maksan puolet eli 300 e / kk. Muita lainoja itselläni ei ole eikä tule. Olen 29-vuotias ja korkeasti koulutettu.

Ajan 10 vuotta vanhalla autolla, joka toimii edelleen erittäin hyvin :D En näe syytä vaihtaa uuteen.

Tällä hetkellä minulla on säästössä 30 000 euroa, 20 000 e kiinni sijoituksissa, jotka tuottavat hyvää tuloa. Lisäksi teen useamman kerran vuodessa n. 1000-2000 e myyntivoittoja, kun myyn osakkeita ja sitten ostan uusia.

Mietin muuten, että mitäköhän käy tälle nuorisolle ja muille, jotka on houkuteltu ostamaan sijoitusasuntoja velaksi tässä sijoitushypessä, jos se taantuma tai jopa lama kolkuttelee muutaman vuoden sisällä..

No, kassaa kasailen mahdollista tulevaa varten..

Vierailija
14/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä määrä työtä että voitte pyöriä paikallanne. Kyllä se pk-seudulla asuminen kannattaa!

Mietin ihan samaa :( Onneksi on muitakin vaihtoehtoja! Tulisiko jopa halvemmaksi asua peräti Lahdessa ja kulkea sieltä junalla töihin Helsinkiin 🤔 Tätä olen suunnitellut, jos joskus pitää sinne Helsingin suuntaan täytyy lähteä elantoa hankkimaan. Mielestäni Lahti on yllättävän viihtyistä kaupunki.

Vierailija
15/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ruuasta. Kaalia, linssejä, soijarouhetta. Vaihda kuukautisista ha vessapaperi halvempaan. Kerää pulloja, käy marjassa ja sienessä. Teillä on auto, niin se onnistuu. Ja lapsia, niin on useampi kerääjä. Ostatte matkat äkkilähtöinä. Niissä säästää. Noilla pääsette alkuun.

Vierailija
16/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Yli 70% suomalaisista elää vastaavalla tavalla eli ylivarojensa.

Vierailija
17/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkat ihan turhia, siitä saisitte jo ison summan muuhun käyttöön per vuosi. Samoin kuntosalikortit, lenkkarit ei maksa paljon ja ilmaista tietä riittää. Kun lemmikistä aika joskus jättää, harkinnette kannattaako hommata uutta.

Vierailija
18/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on, kun pitää naapureille ja sukulaisille päteä leveällä elämäntavalla. Ihan itse olette kuoppanne kaivaneet.

En usko että säästöön jäisi yhtään mitään, vaikka molemmat tienaisivat 6000€ bruttona. Kun asenne on tuo, että leveä ja pröystäilevä elämä on ihan normaalia arkea ja kaikki pistetään haisemaan.

Vierailija
19/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos elämä on köyhää 6000e nettotuloilla niin on vaan silkkaa tyhmyyttä.

Ellei nohin kuluihin kuulu jo asuntojen hankinta lapsille ja lapsille parin sadan tuhannen osakesalkut oman millin osakesalkun lisäksi.

Terveisin moisen tuloluokan perheessä kasvanu suomenruotsalainen jolla velaton asunto koska vanhemmat osti ja osakesalkku jonka oon itse sitten kartuttanu.

Vierailija
20/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi, elämä on enimmäkseen valintoja. Teidän tuloilla me oltaisiin oltu ulkona työelämästä jo kolmekymppisinä, nyt tarvittiin kekseliäisyyttä ja 10 vuotta enemmän.