Miksi jotkut ihmiset haluavat tehdä kaiken suunnilleen eivätkä mitään tosi hyvin?
Kommentit (11)
Koska en ole mistään niin kiinnostunut että energiaa riittäisi kunnon suoritukseen.
Miksi kaikki asiat pitäisi aina olla niin täydellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole mistään niin kiinnostunut että energiaa riittäisi kunnon suoritukseen.
Tämä oli ihan hyvä vastaus. Monilla varmaan näin. -ap
Riippuu asiasta mikä on tärkeää tehdä hyvin ja millä ei niin ole väliä. Mutta aikuisen olen oppinut arvostamaan hyvää ruoanlaittotaitoa, itse olin sellainen lapsi jonka mielestä kaikki ruoka oli pahaa, kunnes tajusin myöhemmin että mun äiti ei todellakaan osannut tehdä ruokaa, ei sitä kiinnostanut silloin eikä nytkään. Mitäs se nyt haittaa jos vähän palaa kaikki pohjaan tai jos kastikkeessa on raakoja sipulin paloja jne...
Masentuneet ei jaksa tehdä mitään kunnolla.
Renesanssi-ihminen tekee kaikkee, eikä funtsi voi vittu ei oo koulutusta.
Energian tuhlausta olla aina täydellinen. Panostan vain asioihin, joilla on minulle merkitystä :). Esim. kotitöissä teen kaiken helpoimman kautta. Harrastuksissa voin viilata pilkkua loputtomasti.
Kenen mielipide on kyseessä?
Sinunko?
Ihmisillä on eri käsityksiä siitä, mitä tarkoittaa tosi hyvin.
Olen paha ihminen, joten minua naurattaa, kun joku näyttää hemulilta ja elää kaulaa myöten liassa ja selittää olevansa perfektionisti. Olen sinänsä väärässä, että varmaan hän omasta mielestään onkin.
Säästää energiaa. Ex-perfektionistina olen hyvilläni asioista, joille riittää "sinnepäin". kaikkeen tuota ei voi soveltaa, mutta sitten on mukavampi laittaa ne vähät, oikeasti tärkeät asiat pilkulleen. Niitä muuten ei ole monta,