Kiista mieheni kanssa, auttakaa ratkaisemaan!!!
Mieheni väittää kivenkovaan että vety ja happi avaruusraketin ajoaineina ovat ehdottomasti paras kombinaatio niiden ylivoimaisen spesifisen impulssin takia.
Minä olen sitä mieltä että kerosiini ja happi tai metaani ja happi ovat monesti käytännöllisempiä korkeamman impulssitiheytensä takia.
Kumpi on oikeassa?
Kommentit (11)
Kerosiini jähmettyy avaruudessa joten mies on oikeassa.
Lähtisin vetylinjalle. Kerosiinia taitais olla vaikeaa raahata mukaan riittävästi...
Vierailija kirjoitti:
Ei jähmety ellei mennä paljon kauemmas auringosta kuin mitä maapallo on.
Off-topic, mutta kerran näin jollain päällä teepaidan, jossa luki "Actually, I am a rocket scientist." Hauska tietysti silloin, jos kaveri on jossain avaruusalan firmassa töissä.
Mies on oikeassa, koska ap:han on AV:lla aina väärässä.
Itse aiheesta en tiedä mitään, mutta se on epäolennaista.
Minä kokeilisin amoriliinia sekoitettuna 1:3-suhteessa morttiinin ja kulavasgeralfiinin kanssa, vähintään kahden vuorokauden vaihtosuhteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään puhetta määränpäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään puhetta määränpäästä.
Konteksti sen kertoo, nykyisin ei mikään raketti ehdi kovin kauas maapallolla kun sen tankit ovat tyhjät ja hyötykuorma irtoaa joko kiertoradalle, siirtymäradalle kiertoradalleen tai hyperbeliradalle pois maapallon vaikutuspiiristä. Vuosiakin mykkinä olevat luotaimet ja niiden moottorit ovat eri asia, niihin niin kerosiini kuin vetykin on poissuljettu vaihtoehto.
Ei mitään käryä.