Leikkaussalissa työskennelleet!
Onko yleistäkin että ne "sydänseurantatarrat" jätetään potilaaseen leikkauksen jälkeen?
Olin tiistaina päiväkirurgisessa toimenpiteessä ja vaatteita vaihtaessa huomasin pari tarraa kyljessä ja nappasin pois. Eilen suihkuun mennessä huomasin että oli vielä yksi tarra kainalon takana selässä!
Miksi niitä kaikkia ei poistettu jo leikkaussalissa??
Kommentit (5)
Potilas voi tarvita EKG-seurantaa vielä heräämössäkin. Yleensä tarrat otetaan pois osastolla tai päiväkirurginen potilas ottaa itse kun vaihtaa omat vaatteet takaisin päälleen. Kuten edellinen sanoi, ei ne ole vaarallisia
Ne eivät ole olennaisia enää kun tmp ohi.
Heräämössä seurataan edelleen monitorissa sydänkäyrää kunnes potilas saa nousta ylös ja kävellä. Jos tarrat ovat unohtuneet kiinni, uskoisin että normaalilla järjellä ja käsien liikkeillä varustettu ihminen saattaa kyetä ne itsekin ottamaan pois. Ilmeisesti ap ei sellainen ole, ja muutenkin kummallista riehumista täysin turhasta asiasta.
Itse olen vuodeosastolla ja päivittäin vetelen kymmeniä seurantalätkiä ja teippejä yms pois potilaista. Ja liimailen uusia. Ei se niin kummallista ole, tarpeellisia aikansa. Leikkaussalin tehtävä ei ole niitä poistaa. Tai mitä jos laittaisit vihaista palautetta leikkuriin? Saisivat pienet naurut.
No ne on vaan vahingossa jääneet/ei ole ryhdytty kääntämään pelkästään niiden poiston takia. Ei siinä mitään kummaa tai vaarallista ole. :D