Saako tietokoneen näytön pyyhkiä lasinpesusuihkeella?
Joissain pakkauksissa tämä on erikseen kielletty, mutta ei kaikissa. Mitä haittaa siitä voi olla oikeasti?
Kommentit (8)
Olen kyllä surutta pyyhkinyt sekä telkkarin että tietsikan pirkka lasispraylla. Puhdasta tulee.
Turvallisempaa ruitata pesuaine rätille ja sillä kostealla sitten pyyhkiä, sillä joissakin näytöissä ohjaus lasipinnalle on sellainen, että jos sinne menee vettä väliin, tulee sinne oikosulku ja näyttö rikkoontuu.
Vanhat kuvaputkinäytöt saattoi mutta en lähtisi näitä nykyisiä litteitä näyttöjä pyyhkimään millään. Erityisesti jos tuntuu ettei pinnassa ole mitään kovaa lasia vaan se itse näyttöpaneelin pinta.
Itse pesen isossa vadissa, panen ensin likoamaan uppiin noin tunniks, sit pesen ja paan kuivamaan kuumaan saunaan.
Ei mitään märkää näyttöön. Putsaa jollakin kuivalla, esim. hiekkapuhaltimella.
Kun ne tietokoneen näytöt ei ole enää lasia ja jos laitat lasinpesunestettä muoviin niin alkoholi syö pinnoitteeseen reikiä tai oikosulku tulee. Kannattaa käyttää kuivaa mikrokuituliinaa ja jos nyt on näyttöön räkinyt taikka ruokaa rähnänny niin sumutuspullolla laittaa mikrokuituliinaan hieman vettä ja sitten sillä pyyhkii, Huom tosi tosi nihkeä liina!
Ei saa. Näyttöjä ei saa kastella.