Miten Jenni jaksaa vauvan yösyötöt ja valvomiset, kun Saulin pitää olla iskussa aamusta alkaen presidenttinä?
Toivottavasti jaksavat. Vanhus isänä, joka reissaa ja edustaa koko ajan. Ei kovin hyvät edellytykset. Ihmettelen Niinistön vallanhimoa tässä tilanteessa! Olisi jättänyt nuoremmille kokoomuslaisehdokkaille tilaa.
Kommentit (88)
Alkaa käymään vähän epätoivoisiksi nämä jutut jo
Eiköhän normaali täyspäinen nainen tuosta selviää. Vain heikoin aines valittaa, että ei jaksa, jos mies ei ole kotona pelaamassa tietokoneella.
Aika pakkomielle tuntuu jollakulla olevan Saulin ja Jennin vauvasta ja Saulin mahdollisesta jatkopestistä presidenttinä. Kannattaisiko suunnata energiansa jonnekin muualle vaihteeksi?
No eipä siitä miehestä ole yösyöttöihin ollut kummemmin apua, itse se on imetettävä. Ja varmaan presidenttiparilla on varaa palkata vaikka sata lastenhoitajaa avuksi. Eniten huolettaa se, että onko lapsen oma isä riittävästi läsnä, jos o presidentti.
Naiset hankkivat lapsia ypöyksinkin, joten luulisi Jennin ja Saulin pärjäävän.
Kun ei ole mitään asiapitoista sanottavaa, otetaan yksityisasiat esille.
Vierailija kirjoitti:
Ketkähän ne valitsee kummeiksi?
Kuulemma Vesa Keskinen ja Marianne Kallio on kummeja.
Ei kaikkien miehet ole työttömiä... Ei minun mies koskaan jaksanut mitään yösyöttöjä hoitaa tai milläänlailla niissä avustaa. Aamulla hänen piti aikaisin lähteä töihin sairaalaan ja viikonloput kuluivat usein päivystävänä lääkärinä. Eikä olisi tullut mieleenkään silloin odottaa häneltä jotakin osallistumista öisiin heräilyihin.
Kai niillä on hieman henkilökuntaa.. kokkeja, siivoojia, lastenlikkoja, kuskeja, avustajia, sihteerejä jne adjutantteja ja yksityisopettajia. Ehkä pyytämällä irtoaa jokunen lisää ettei niiden tarvtse kummankaan itse hoitaa lasta ja lapsi osaa sitten olla näkyvä ja hiljaa yhteisissä tilaisuuksissa ja noin muuten jossain muualla palveliija-armeijan hallussa.
Ei kuulu kellekään, epäkohtelias ap. Mutta hoitoapuahan heillä varmasti on, joten Jenni voi ottaa ihan rauhallisesti.
Ite olen myös miettinyt, että voi olla raskasta lapselle isän poissaolo ensimmäiset kuusi vuotta. Samalla tuo on Jennillekin ponnistus varsinkin, kun isä on jo hyvin iäkäs. Toki toivon parasta, mutta itse noin vanhana isänä olisin varmasti ennemmin viettänyt pitkiä päiviä iltatähden kanssa.
Sauli Niinistö edustaa sitä ikäluokkaa, joka pääsääntöisesti lisääntyi 1970-luvulla. Ei isään kohdistunut silloin niin suuria odotuksia vauvavuodelle, kuin nykyään. Ei kukaan silloin olettanut, että päivät töissä puurtava perheenisä nousisi yöllä hyssyttelemään vauvaa ja vaihtamaan kuivaa ylle. Eiköhän Niinistö-Haukio -perhekunta ole järjestelynsä miettinyt ja sopinut.
Kyllä Jenni ihan varmasti saa sen kaiken mahdollisen, haluamansa helpottavan avun lastenhoitoonsa ja lapsestaan huolehtimiseen , että ihan turhaa on kokonaan tuo ap:n ylenmääräinen huoli ja huolehtiminen siitä asiasta.
Presidenttipari kun huom. ei olekaan mikään lähiöpariskunta, tai rivitalossa asuva lapsiperhe...
Vierailija kirjoitti:
No eipä siitä miehestä ole yösyöttöihin ollut kummemmin apua, itse se on imetettävä. Ja varmaan presidenttiparilla on varaa palkata vaikka sata lastenhoitajaa avuksi. Eniten huolettaa se, että onko lapsen oma isä riittävästi läsnä, jos o presidentti.
Presidentti taitaa tehdä hyvin suuren osan töistään ns. kotitoimistossa.
Pitäisi säätää laki joka kieltää lapsen teon kun mennään tietyn iän yli. Lapsen kannalta paras vaihtoehto ettei isä ole 80-vuotias kun lapsi on vielä ala-asteella ja 10-v iässä jossa yleensä käydään matkoilla yms.
Tämä lapsi tulee suurella todennäköisyydellä menettämään isänsä nuorena, joten surku, että niistäkin vähistä potentiaalisista yhteisistä vuosista iso osa tulee kulumaan isän työkiireiden ehdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää laki joka kieltää lapsen teon kun mennään tietyn iän yli. Lapsen kannalta paras vaihtoehto ettei isä ole 80-vuotias kun lapsi on vielä ala-asteella ja 10-v iässä jossa yleensä käydään matkoilla yms.
Koska kuitenkin eletään maassa, jossa yksityiselämää ei säädellä tuolla tavalla (onneksi), niin kukin aikuinen ihminen saa tehdä omat päätöksensä lisääntymistä koskien. Ja valitettavasti myös sitä koskien, mitä kirjoittaa nettiin!
Toivottavasti presidenttipari pitää lapsensa poissa julkisuudesta, sekä lapsen itsensä vuoksi että näiden kyylien kiusaksi.
Varmaan lastenhoitaja valvoo.