Voiko itse kokeilla kuinka paljon kohdunsuu on auki?
Kun olen kuullut kuinka sanotaan ettei itse voi tietää kuinka paljon on auki raskaaana ollessaan niin mietityttää miksi ei? Voihan normaalistikin sormilla kokeilla kohdunsuuta, miksi ei raskaana ollessaan? Ottaen huomioon, että sormet ovat puhtaat ja että raskaus on jo siinä vaiheessa, että lapsi saa syntyä, jolloin ei haittaa vaikka sormeilu aiheuttaisi supistuksia. Eihän seksikään ole kiellettyä loppuraskaudessa (eikä dildot tai kumppanin sormet) niin miksi ei voisi itse kokeilla kuinka paljon on auki?
Kommentit (3)
vaikka kohdunulkosuu olis miten auki jos ei ole supistuksia niin ei sieltä synny jos oletaan että vedetkään ei ole menneet. jos vedet taas on mennyt ei sinne saa mennä edes ronkkimaan tulehdusriskin takia.
kiitos vastauksista. onko muita mielipiteitä asiaan? ja edelliselle kysyjälle, miksi haluaisi moista tietää niin ihan samasta syystä kuin lääkäritkin asiaa tutkii... onhan se vähän eri asia onko auki sentin vai seitsemän...
Sen avonaisuuden kokeileminen on meille ammattilaisillekin vaikeaa, jos ei ole vähään aikaan hommaa tehnyt.
Monella on (varsinkin uudelleensynnyttäjillä) se ulkosuu raollaan jo viikkoja ennen synnytystä, ja siitä siis tekee helposti vääriä johtopäätöksiä kohdunkaulan avautumisesta.
Kohdunkaulan tilanne on sitä paitsi aika eri, kun sitä itse tunnustelee kuin että joku toinen sitä tutkii sinun ollessasi makuulla. Asento vaikuttaa! Vauvan asento vaikuttaa myös siihen, millaiselta kohdunkaulan kovuus ja pituus ja avonaisuus tuntuu.
Joten summa summarum: teet kuitenkin vääriä johtopäätöksiä. Ja voit vahingossa tökkiä kohdunkaulaa liikaa. Penis on pehmeämpi ja pyöreämpi kuin sinun sormesi...
(kätilö)