Kynnysmatto... ja hyvin pyyhkii...
Vaikka kynnysmatot ovat usein kestäviä, niin joskus niidenkin kestoraja tulee vastaan.
Kommentit (10)
Kynnysmaton mietteitä:
Ravistelet mua,
yrität palata entiseen,
vaikka itse sen kaiken paskan mun päälle tiputit.
Mihinkäs muualle sitä pyyhkisi kuran, ellei kynnysmattoon? Mennen tullen yli kuljet, mahdatko edes nähdä miten kurainen se jo on?
Olen vanha kynnysmatto lähes puhki poljettu. Kuljet vielä kerran ylitseni uusi polkematon kynnysmatto kainalossasi ja pyyhit kenkäsi minuun vielä kerran. Heität minut, vanhan kynnysmaton, varaston, sikalan tai navetan oven eteen. Uusi kynnysmatto paikkani vie. Muutaman kerran viikossa tai kuukaudessa kuljet vielä ylitseni. Ethän poiskaan raaski heittää minua, vanhaa kynnysmattoa, koska vielä minä toimin hyvin tarkoituksessa, kun pitää pyyhkiä ne paskoista paskimmat kurat minuun.
Voi, miten surullista. En ostakkaan uutta kynnysmattoa, vaikka piti.
Rullalla oven pielessä minä vanha kynnysmattosi sun odotan ulos kodistamme heittämistä, katson kuinka kätesi silittää uuden polkemattoman kynnysmaton nukkaa ja hymyilet tyytyväisenä uutta kynnysmattoasi ihaillen kunnes siihenkin totut etkä enää huomaa. Uuden värinenkin se on. Uudenkarhea, kolhunsa sen vielä edessä päin koettavana. Minä vanha kynnysmatto, piikkini ja nukkani mun moneen kertaan linttaan astuttu.
Tallot ja poljet,
oletat et oon aina tässä,
mitäpä muutakaan ansaitsisin.
Vai olisiko jotain muuta?
Ei - Annan sun vaan jatkaa.
Ei kynnysmatto voi muita syyttää, jos saa kuraa niskaansa. Sehän on vain hänen elämäntehtävänsä: olla kynnysmatto.
Tiedän yhden takavuosien julkkiksen joka käytti erästä miestä kynnysmattonaan vuosia.
Kynnysmatto tai kiitorata. Syytä on ne jättää. Voi ulos mennessä pyyhkiä kärjestä tipan ;].
Unelmien kynnysmatto: kaiken se kestää isältä pojalle...