Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hattuvalmistaja Fredriksonilta tulee VEGAANINEN ylioppilaslakki. Onko entinen lakki tehty jostain eläimestä?

Vierailija
25.01.2018 |

Mikä entisessä (muovilippaisessa) lakissa on tehty eläimestä? Minulla on nahkalippainen, Espan hattuliikkeestä 90-luvulla ostettu yo-lakki, mutta eikö nuo Prismoissa ja muualla myytävät Fredriksonit ole ihan muovilippaisia?

En ole tajunnut, että ylioppilaslakki ei välttämättä sovi vegaanille :D

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan nähdään myynti-ilmoitus ekasta vegaanisesta asunnosta. Sellaisesta, missä ei ole käynyt yksikään eläin koskaan ikinä.

Vegaanisia autoja on jo. En kyllä tiedä miksi niihin ei saisi mennä eläintä.

Vierailija
22/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen mallin joku hikipanta tai nauha tehdään nahkamassasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tyhmyys (ei tajuta, että vaatteissa ja asusteissa on eläinperäisiä osia ja sellainen, joka ei käytä ravinnokseen eläinperäisiä elintarvikkeita, ei välttämättä halua käyttää myöskään eläinperäisiä tekstiilejä) valinnaista vai onko takana ihan oikea synnynnäinen kyky olla ymmärtämättä asioita?

Tästäkin ketjusta tulee mieleen työpaikan kahvipöydässä istuva hieman hölmö porukka, joka suureen ääneen päivittelee jotain uutta asiaa. Voi nääs nääs ja yhyren kerran! Herraisäsiunaa!

(En ole vegaani, jote asia ei ole mitenkään henkilökohtainen, kunhan vain ihmettelen, miten asioiden yhdisteleminen on toisille niin vaikeaa. Nykyään tiedonhakeminenkin on kuitenkin helppoa ja nopeaa.)

Muovipohjaiset korvaavat aineetko sitten on jotenkin parempia? 

Vierailija
24/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan nähdään myynti-ilmoitus ekasta vegaanisesta asunnosta. Sellaisesta, missä ei ole käynyt yksikään eläin koskaan ikinä.

Vegaanisia autoja on jo. En kyllä tiedä miksi niihin ei saisi mennä eläintä.

toivottavasti ne ei käytä bensaa koska se on eläinperäistä ainetta

Vierailija
25/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tyhmyys (ei tajuta, että vaatteissa ja asusteissa on eläinperäisiä osia ja sellainen, joka ei käytä ravinnokseen eläinperäisiä elintarvikkeita, ei välttämättä halua käyttää myöskään eläinperäisiä tekstiilejä) valinnaista vai onko takana ihan oikea synnynnäinen kyky olla ymmärtämättä asioita?

Tästäkin ketjusta tulee mieleen työpaikan kahvipöydässä istuva hieman hölmö porukka, joka suureen ääneen päivittelee jotain uutta asiaa. Voi nääs nääs ja yhyren kerran! Herraisäsiunaa!

(En ole vegaani, jote asia ei ole mitenkään henkilökohtainen, kunhan vain ihmettelen, miten asioiden yhdisteleminen on toisille niin vaikeaa. Nykyään tiedonhakeminenkin on kuitenkin helppoa ja nopeaa.)

Muovipohjaiset korvaavat aineetko sitten on jotenkin parempia? 

Miksi kysyt asiaa minulta? Enhän mä viestissäni ottanut kantaa vegaaniseen lakkiin puolesta tai vastaan.

Vierailija
26/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen ei kuitenkaan ole sama kuin ympäristöystävällinen. Mun vanha muovilippainen keinokuitulakki + uutta metallia oleva lyyra eivät missään tapauksessa ole ympäristöystävällisiä, vaikka vegaanisia ehkä ovatkin. Onko tietoa, onko uusi lakki erityisen ympäristöystävällinen, esim. kierrätysmateriaaleista valmistettu? 

P.S. Olen sitä mieltä, että vegaanius ilman ekologista elämäntapaa on pelkkää tekopyhyyttä.

Vierailija
27/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki vegaanit varmasti aivan huumorintajuttomia tosikkoja?

Vierailija
28/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanin välilihasta tai kivespusseista sais luonnovärein värjättynä uniikin mosaiikki hatun.

Myös ylioppilaalle väritettynä.

Lipan vois sulattaa kynsistä.

Vierailija
29/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni vegaani tässä ketjussa on asiaa kommentoinut? Oletko laskenut? Mitä taas tulee huumoriin, niin se, että joku ajattelee tuottavansa huumoria, ei tee tuotoksesta hauskaa. Mun mielestä huumorissa pitää olla joku oivallus, että se on hauskaa. Jotkut veistelyt "jääkarhun kivesnahasta" eivät yksinkertaisesti sisällä mitään, mikä huvittaisi, vaikka kives mainittaisiinkin. Jos itse kertoo huonoja vitsejä, on tietenkin aina helppo pitää niitä, jotka eivät naura, tosikkoina.

Vierailija
30/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa.. tämä taitaa valitettavasti olla asian surullinen ydin. Ilman lihaa ja voita jne on stressaantunut eikä huumoritajuelin toimi kunnolla. Heti ku ryhtyvät syömään normaalisti voivat taas olla iloisia ja mukavia ihmisiä.

Siksi en suostu seukkaamaan minkään sortin vegen kanssa.

Vierailija
31/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muuten Suomeen saadaan vegaaninen joukkoliikenne? Joudun seistä, kun penkit, päätuet/kahvat ovat usein nahkaa.

Vege-bussi olisi tietenkin ilman tuulilasia ettei ötökät liiskaannu siihen. 

Vierailija
32/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä minä ainakin tiedän ettei vegaani käytä mitään eläinperäisiä tuotteita, kyse ei ole vain ruuasta. Mutta löysäähän sinäkin vähän pipoa, huumoriahan tässä heitetään.

Vierailija
33/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nahkareunus niissä yleensä taitaa olla. Jos on liimaa käytetty niin nekin on yleensä eläinperäisiä. Esim kenkiä on tosi vaikea löytää vegaanisina tuosta syystä.

Vierailija
34/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni vegaani tässä ketjussa on asiaa kommentoinut? Oletko laskenut? Mitä taas tulee huumoriin, niin se, että joku ajattelee tuottavansa huumoria, ei tee tuotoksesta hauskaa. Mun mielestä huumorissa pitää olla joku oivallus, että se on hauskaa. Jotkut veistelyt "jääkarhun kivesnahasta" eivät yksinkertaisesti sisällä mitään, mikä huvittaisi, vaikka kives mainittaisiinkin. Jos itse kertoo huonoja vitsejä, on tietenkin aina helppo pitää niitä, jotka eivät naura, tosikkoina.

Kyllä tämä viesti kertoo tosikkomaisuudesta. Taidat olla joku parikymppinen, kun otat asian näin vakavasti.

Itse olen ehdottomasti eläinten puolella, vaikken vegaani olekaan, mutta tämä sinunkin nirppanokkaisuus kyllä vähän huvittaa suoraansanoen nyt.

Vierailija
35/42 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niissä vanhoissa lakeissa on jotain myrkkyjä kankaissa ja tosiaan nauha lakin sisäpuolella on nahkaa. Mulla on espan liikkeestä ostettu fredrikson 70-luvulla, jonka ei pitäisi kellastua eikä ole kellastunut. Vegaanilakki alkaa varmaan maatua ja joutaa sitten kompostiin :D

Keinokuitu ei kellastu.

Vierailija
36/42 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä.

Vierailija
37/42 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos sitä yo-lakin sijaan käytettävää fascinatoria yhä myynnissä?

Vierailija
38/42 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo oivaltava "jääkarhun kivespussi", nääs jääkarhut on mustanahkaisia värittömien karvojensa alla. Musta nahkareunus=venytettyä kivespussia.

Vierailija
39/42 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tehty tietenkin ylioppilaasta.

No niinpä tietenkin :D

Vierailija
40/42 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska muuten Suomeen saadaan vegaaninen joukkoliikenne? Joudun seistä, kun penkit, päätuet/kahvat ovat usein nahkaa.

Vege-bussi olisi tietenkin ilman tuulilasia ettei ötökät liiskaannu siihen. 

Se on hyvä, koska tuulilasinpyyhkimen sulat ovat ihan no-no veganille. Polkupyörälläkään ei voi mennä kun siinä on nahkasatula tai joissakin kissansilmä, huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä