Muistoja 2000-luvun alusta
Itse olin tuolloin yläkoulussa. Pukeuduin aitoon ja alkuperäiseen pissaliisa-tyyliin.
Lahkeista levenevät polyesterihousut lantiomallilla, perhoshiha paidat ja skeittikengät.
Telkkarista tuli Marienhof, Sabrina teininoita ja Salkkareiden alkupään jaksoja, Miian kuolemaa puitiin koulussa välitunneilla.
T.a.T.u:n musiikkivideot oli valtava kohu.
Kaverini sai värinäytöllisen puhelimen.
Itselläni oli luuri johon sai tilattua soittoääniä.
Somea edusti ii2.org.
Kultaiset muistot<3 :D
Kommentit (49)
Oli ihanaa elää ilman somekulttuuria.
Nuoriso tutustui koulussa ja kaupungilla ja mixin chatissa :D
Anytimen meikit<3 varsinkin se vaalean lila luomiväri.
Seppälän lapinlapaset. Pipon käyttö oli ehdoton out tytöillä.
Demin kovakantiset koulukalenterit joissa oli meikkivinkkejä ja horoskoopit.
Sekasauna 2002(?). Yhdellä tytöistä oli posliini, ja häntä sitten kiusattiin siitä sen jälkeen. Kyseessä oli sellainen pahistyttöjen jengi mutta silti vain yhdellä oli noin. Parin vuoden kuluttua varmaan kaikilla olisi ollut sheivatut.
Ei ollut Ebayta tai Mart of chinaa tai muita halpis nettiketjuja.
Vaatteet ostettiin pääosin onlysta, seppälästä ja vero modasta.
Cooleimmat matkustivat Helsinkiin h&m:lle. Itse en tiennyt tuolloin kyseisen ketjun olemassa olosta ja mietin aina että mistä nuo ostaa noin makeita vaatteita.
Tämä yläasteella.
Anttilan Alley-reppu.
Omistin sellaisen kun menin seiskalle.
Stalkattiin kaverin kanssa koulun suosituimpia ii2:sessa.
Meillä ei ollut kotona nettiä ja kaverikin hankki musiikkia koneelleen imuroimalla ne netistä. Poltti minulle joskus cd-levyjä.
Euron tuleminen.
Sain isältäni silloin 20e ja jouduin huomaamaan ettei se yhtäkkiä riittänyt melkein mihinkään.
Radiossa pyöri muumuassa Shakira, Ricky Martin, Pritney Spears, La Ketchup ja Los del Rio. Solmuvärjätyt nylon paidat oli kauheita, navat vilkku topin alta ja talvellakin kuljettiin minishortseissa. Kaikilla pojilla taas oli lyhyet hunajan sävyllä värjätyt hiukset ja fruittari lookki tai sitten pukeutuivat mustiin kuten punkkari tai emot.
Lantiofarkut! Yhdistettynä kittanaan hupparin ja talvella lyhyeen takkiin, joka jätti ihon paljaaksi. Olen vieläkin traumatisoitunut kun kaikessa piti ottaa huomioon ettei vako näy, esim kun nostat kädet ilmaan tai kumarrut ottamaan pudonnutta kynää maasta. Tai jos joutui istumaan luokassa eturiviin. Toisaalta myös ns.paalinarustringit olivat myös in ja niillä peitettiin tehokkaasti em. tilanteissa näkyvä vako.
Jep, ei elämäni tyylikkäimpiä aikoja.
Idols 2003 ja etenkin finalistit Hanna Pakarinen, Jani Wickholm ja Antti Tuisku. Ihan hullua ajatella, että Antti Tuisku on edelleen ihan hemmetin suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Euron tuleminen.
Sain isältäni silloin 20e ja jouduin huomaamaan ettei se yhtäkkiä riittänyt melkein mihinkään.
Muistan kun olin ostamassa vaatetusta koulun juhlia varten onlysta.
Hame 350mk ja pusero 120mk.
Oli työn ja tuskan takana yh-isäni repiä nuo markat jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Idols 2003 ja etenkin finalistit Hanna Pakarinen, Jani Wickholm ja Antti Tuisku. Ihan hullua ajatella, että Antti Tuisku on edelleen ihan hemmetin suosittu.
Muistan että tuomarit olivat silloin melkoisen ilkeitä, siis oikein pahantahtoisen ilkeitä
Paris Hilton ja Leidit landella. Taisi tulla subilta.
Voice -kanava.
MTV:ltä tuli oikeadti musiikkia, eikä pelkkää realitya.
Mean Girls-leffa.
Ne vaatteet näyttivät silloin oikeasti hienoilta, nyt lähinnä koomisilta :D
Tilasin salaa soittoääniä. Suosikin takakannessa oli koodit. 3210:ssä ne eivät kovin kaksisilta kuulostaneet, tosin silloin se oli tosi coolia.
Ensimmäisenä tulee mieleen juurikin aidot ja alkuperäiset pissikset, ah. :D Itsekin olin yläkoulussa tuohon aikaan, mutten ollut pissis.